0
powrót
 

diskuze k tématu: Focus nebo Octavia - dilema z jiného pohledu

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 03.08.2009 07:45, Souhlas
Souhlasím s panem Dvorským. Také bych bral benzín 1,6 nebo 1,8. Jsou to oba spolehlivé a finančně nenáročné motory. Rozhodoval bych se pak podle způsobu provozu. Jezdím spíše po městě nebo mimo město? Jezdím s poloprázdným autem, nebo naloženým? Jezdím na spotřebu, nebo se rád "projedu"? V prvních případech bych bral 1,6 jinak 1,8. Rozdím v kombinovaných spotřebách je průměrně 1 litr. Naftu u takto starého auta bych nekupoval. Focus kombi je velice oblíbený služebák. Takže většina má nalítáno statisíce kilometrů a pak se to stočí na 150 tis. Servisní náklady se pak mohou rovnat pořizovací ceně auta. To se prostě nevyplatí. Taky při výběru auta je zajímavé sravnat cenu auta u nás a v německu (www.mobile.de) Je docela zábavné sledovat, že dvě papírově stejná auta stojí v německu např 160 000 a u nás 140 000 a to je to dovoz z německa a bazarista na tom musel vydělat. My češi jsme opravdu kouzelníci. Zlaté české ručičky. Takovouto výhodnou koupi bych rozhodně nebral.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 03.08.2009 12:25, Focus
Máme v rodině FF 1.8 TDCi 85 kW r.v. 2004 a zatím naprostá spokojenost. Spotřeba okolo 5,5 litru na 100 km. Je to velice svižné auto na které se třeba koncernové 1.9 Tdi 81 kW vůbec nechytá.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 03.08.2009 12:45, Zaklínadlo "povinné ručení"
Je to snad nějaké zaklínadlo? Rozdíl v povinném ručení mezi kategorií do 1850 a do 2500 ccm je přibližně 1500 korun, při platbě čtvrtletně je to necelé 400. Nájezd za rok 10 tisíc km znamená 700 litrů benálu, tedy 20 tisíc korun, když to bude 20 tisíc km, je to krát 2. Z tohoto pohledu by mě primárně zajímala spotřeba, povinné ručení je až někde vzadu. Dobrý dvoulitr s citlivě navrženou převodovkou může jezdit se stejnou spotřebou jako 1.8, ale řidič má k dispozici výkonovou rezervu, které se může hodit při předjíždění a je tak příspěvkem k bezpečnosti. Silnější motor v lehkém autě bude zpravidla méně namáhán a může se projevit ve větší životnosti.

Tím nechci říct, že si do Focuse máte kopit dvoulitr a basta, naopak, 1.6 je podle všech referencí povedený a naprosto vyhovující motor. Opakovaně se ale musím ohradit proti zaklínadlu povinného ručení, které je dnes naprosto zcestné.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 03.08.2009 12:45, RE: Souhlas
Kačud napisał:
Souhlasím s panem Dvorským. Také bych bral benzín 1,6 nebo 1,8. Jsou to oba spolehlivé a finančně nenáročné motory. Rozhodoval bych se pak podle způsobu provozu. Jezdím spíše po městě nebo mimo město? Jezdím s poloprázdným autem, nebo naloženým? Jezdím na spotřebu, nebo se rád "projedu"? V prvních případech bych bral 1,6 jinak 1,8. Rozdím v kombinovaných spotřebách je průměrně 1 litr. Naftu u takto starého auta bych nekupoval. Focus kombi je velice oblíbený služebák. Takže většina má nalítáno s...
Jako zlý a všeho schopný bazarník, Vám píšu, že to funguje kapku jinak - auta se kupují od obchodníků, ke kterým jezdíme už více jak 10roků a auta se kupují v paketu, to je na násobek odtahovky /většinou 9/, pak ty ceny vypadají docela jinak, než pro běžné smrtelníky.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 03.08.2009 12:51, ??
Proc porad resit kilometry, kdyz je u nas stocena vetsina aut? Dulezity je stav vozidla a jak se k nemu predchozi majitel/e chovali! Auto s 200k najeto muze byt v lepsim stavu, jak to co ma udajne 100k. U ojeteho auta za 100k mit pripraveno 20-30 bokem na opravy a je to. Doporucil bych focuse 1,6 , ktery se mi zda o poznani lepsi jak oct 1. Jen u focuse vybirejte modely po faceliftu, ktery byl kolem roku 2001-2002. Poznate napr u mlhovek, ktere jsou u modernizovaneho vozu hranate.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 03.08.2009 15:11, Focus je nyní mezi ojetinami velmi IN.
Před pár měsíci jsem pomáhal kamarádovi shánět Ford Focus I.generace po faceliftu (od 12.2001 do 3.2005) ve verzi kombi s benzinovým 1.6 - výsledek : extremně nedostatková verze s nepřiměřenými cenami. Benzinových provedení je na trhu velmi málo a když se objeví pěkný důvěryhodný kus s historií, tak je za nehorázné částky. Jsou i možnosti jej přivézt na zakázku ze zahraničí, ale taky za velmi vysoké ceny, takže se kamarád rozhodl pro jinou značku.
P.S. dieselové verze jsou snadno sehnatelné a taky i o cosi levnější, ale jsou jedinci kteří je nechtějí za žádnou cenu - benzinová 1.6 je bezproblémová a velmi povedená motorizace se spotřebou cca +1litr oproti naftě
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 03.08.2009 16:37, RE: Focus je nyní mezi ojetinami velmi IN.
silverado napisał:
Před pár měsíci jsem pomáhal kamarádovi shánět Ford Focus I.generace po faceliftu (od 12.2001 do 3.2005) ve verzi kombi s benzinovým 1.6 - výsledek : extremně nedostatková verze s nepřiměřenými cenami. Benzinových provedení je na trhu velmi málo a když se objeví pěkný důvěryhodný kus s historií, tak je za nehorázné částky. Jsou i možnosti jej přivézt na zakázku ze zahraničí, ale taky za velmi vysoké ceny, takže se kamarád rozhodl pro jinou značku.
P.S. dieselové verze jsou snadno sehnatelné a t...
No třeba já říkám zcela otevřeně, že naftová ojetina je pro mě nepřípustná varianta a tím méně od Forda. A to nejen z důvodu malého ročního nájezdu, ale hlavně ze strachu, v jakém stavu je choulostivá turbína, naftové vysokotlaké čerpadlo a vstřiky, protože to jsou všechno opravy, kde vzduchem lítají desítky tisíc. Navíc mi vadí chrochtot naftového agragátu - třeba švagr má zrovna Focuse 1.8 TDCi a ten hluk mě otravoval. Co z toho, že to žere o litr nebo 2 míň než benzín o stejném výkonu, když to projevem otravuje a je to choulostivé na naše palivo. Já všem přeju, ať jim jejich chrochty slouží, ale já na to tu odvahu nemám, ledaže bych měl tip od někoho, komu věřím nebo od někoho, koho znám.
Taky jem před nedávnem vyměnil auta, ale Focuse jsem hned vyřadil, protože pro rodinu by to musel být kombík, které se mi nelíbí, dále má Focuse skoro každý a do třetice se mi nelíbí ta "rozteklá" palubovka. A hlavně - neosazoval se šestiválcem
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 03.08.2009 17:28, RE: Focus je nyní mezi ojetinami velmi IN.
David V napisał:
No třeba já říkám zcela otevřeně, že naftová ojetina je pro mě nepřípustná varianta a tím méně od Forda. A to nejen z důvodu malého ročního nájezdu, ale hlavně ze strachu, v jakém stavu je choulostivá turbína, naftové vysokotlaké čerpadlo a vstřiky, protože to jsou všechno opravy, kde vzduchem lítají desítky tisíc. Navíc mi vadí chrochtot naftového agragátu - třeba švagr má zrovna Focuse 1.8 TDCi a ten hluk mě otravoval. Co z toho, že to žere o litr nebo 2 míň než benzín o stejném výkonu, když t...
Starého diesla fakt ne. U diesla se dá předpokládat, že si ho kupují ti co jezdí minimálně 30 tisíc ročně (nebo řidiči kamionů co jezdí málo, ale mají naftu "zadarmo"
U osmiletého diesla se dá až na pár vyjímek předpokládat nájezd nejméně 240 tisíc km a ne 160 tisíc.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 03.08.2009 18:16, RE: Focus je nyní mezi ojetinami velmi IN.
David V napisał:
No třeba já říkám zcela otevřeně, že naftová ojetina je pro mě nepřípustná varianta a tím méně od Forda. A to nejen z důvodu malého ročního nájezdu, ale hlavně ze strachu, v jakém stavu je choulostivá turbína, naftové vysokotlaké čerpadlo a vstřiky, protože to jsou všechno opravy, kde vzduchem lítají desítky tisíc. Navíc mi vadí chrochtot naftového agragátu - třeba švagr má zrovna Focuse 1.8 TDCi a ten hluk mě otravoval. Co z toho, že to žere o litr nebo 2 míň než benzín o stejném výkonu, když t...
prijde mi komicky ze clovek ktery resi ojetinu v cene 100tis je takova fajnofka ze mu vadi zvuk chrochtlu, ale rozdil ve spotrebe 2 litry je bezvyznamny
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 03.08.2009 19:59, RE: Focus je nyní mezi ojetinami velmi IN.
Petr S napisał:
Starého diesla fakt ne. U diesla se dá předpokládat, že si ho kupují ti co jezdí minimálně 30 tisíc ročně (nebo řidiči kamionů co jezdí málo, ale mají naftu "zadarmo"
U osmiletého diesla se dá až na pár vyjímek předpokládat nájezd nejméně 240 tisíc km a ne 160 tisíc.
Existuji i vyjimky,já sám mám ropáka 01, najel jsem za poslední rok 15 tis. km a nejsem ani řidič kamionu
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 03.08.2009 20:28, RE: Focus je nyní mezi ojetinami velmi IN.
rudastraka napisał:
prijde mi komicky ze clovek ktery resi ojetinu v cene 100tis je takova fajnofka ze mu vadi zvuk chrochtlu, ale rozdil ve spotrebe 2 litry je bezvyznamny
To je jen otázkou úhlu pohledu. Mám rád auta, mám rád stroje obecně, když sedím na korbě ratraku, kde naftový x-válec zabere až se rozhvízdá turína a já sedím tak metr od něj, tak mi naskakuje husí kůže stejně, jako když dieselelektrická lokomotiva zabere při rozjezdu, vyvalí se černý dým z výfuku a svist mohutných několikaset kilowatových turbodmychadel prořízne vzduch. K tomu patří naftový motor, který budí respekt, ale čtyřválcová chrochta pod kapotou pidistroje, byť dopovaná turbodmychadlem s oběžnými koly málem rozměrů zubní vrtačky (trochu přitažené za vlasy) se mi naprosto příčí - k tomu otřesný zvuk, vibrace, možnosti problémů a často zmanipulovaná minulost. Kvůli hypoteticky ušetřeným 5 000 Kč ročně oproti benzínovému autu stejných výkonových parametrů mnohem jednodušší konstrukce přeci na sobě nebudu páchat násilí, a to za jakoukoliv prodejní cenu.
Apropos 100 tisíc je pořád poměrně dost peněz, kvůli kterým musím pár měsíců do práce, takže si za ně chci vybrat to nejlepší, co trh nabízí. Já osobně tedy volím spíše auta tak do 150-ti tisíc, a právě proto mě nějaká koruna navíc na spotřebě žíly netrhá, protože koupit novější naftové auto (aby o bylo méně rizikové) by stálo klidně o 100 tisíc více ve třídě, ve které jsem auto koupil, a to bych musel najet opravdu mnoho kilometrů, než by se mi to vrátilo, jestli vůbec při mém nájezdu 10-12 tisíc/rok. Je pravdou, že v této cenové kategorii musí být člověk velmi obezřetný, což jsem se snažil být, neboť u těchto aut už se musí kontrolovat úplně všechno a dlouho pečlivě vybírat.
Doufám, že jsem tím to dostatečně vysvětlil, jak se dívám na rozdíl spotřeby a zvuk motoru bez ohledu na cenu auta. Napíšu to ještě trochu odlehčeněji, spotřebu vnímám, jen, když taknuji, ale zvuk motoru pokaždé, když se motor točí. Je to můj subjektivní pohled a nikomu jej nepodsouvám.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 03.08.2009 21:32, RE: Souhlas
Kačud napisał:
Souhlasím s panem Dvorským. Také bych bral benzín 1,6 nebo 1,8. Jsou to oba spolehlivé a finančně nenáročné motory. Rozhodoval bych se pak podle způsobu provozu. Jezdím spíše po městě nebo mimo město? Jezdím s poloprázdným autem, nebo naloženým? Jezdím na spotřebu, nebo se rád "projedu"? V prvních případech bych bral 1,6 jinak 1,8. Rozdím v kombinovaných spotřebách je průměrně 1 litr. Naftu u takto starého auta bych nekupoval. Focus kombi je velice oblíbený služebák. Takže většina má nalítáno s...
Z vlastní zkušenosti - 1,8 benzín není špatná volba, ale 1,6 bude asi lepší. S 1,8i v kombi jsem sice vždycky předjel 1,6 i v hatchi, ale rozdíl ve zrychlení nebyl zas tak velký. 1,8 je podle mého názoru vhodná pro toho, kdo jezdí dálky, třeba na dálnici, pružné zrychlení je u 1,8 lepší. 1,8 měla tu zajímavou vlastnost, že mi žrala pořád okolo 8 l/100 km, ať už jsem jezdil svižněji, nebo víc na pohodu. Míň žrala jen při opravdu ekonomické jízdě. 1,8 je taky o hodně tišší, na volnoběh skoro nění slyšet, a do auta se nepřenáší prakticky žádné vibrace - fakt povedený motor se sametovým během. 1,6 má vyšší kompresi, a je o dost hlučnější, taková pilka se sportovnější zvukem.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 03.08.2009 22:22, RE: Focus je nyní mezi ojetinami velmi IN.
Falco napisał:
Existuji i vyjimky,já sám mám ropáka 01, najel jsem za poslední rok 15 tis. km a nejsem ani řidič kamionu
Peugeot 206 1,4 HDI, rok 2002, najeto asi 80 000.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 04.08.2009 10:45, RE: Souhlas
akim74 napisał:
Z vlastní zkušenosti - 1,8 benzín není špatná volba, ale 1,6 bude asi lepší. S 1,8i v kombi jsem sice vždycky předjel 1,6 i v hatchi, ale rozdíl ve zrychlení nebyl zas tak velký. 1,8 je podle mého názoru vhodná pro toho, kdo jezdí dálky, třeba na dálnici, pružné zrychlení je u 1,8 lepší. 1,8 měla tu zajímavou vlastnost, že mi žrala pořád okolo 8 l/100 km, ať už jsem jezdil svižněji, nebo víc na pohodu. Míň žrala jen při opravdu ekonomické jízdě. 1,8 je taky o hodně tišší, na volnoběh skoro nění ...
Zajímal by mne ještě rozdíl mezi zmiňovanou 1.8 a 1.6 VCT (85kW). Jak to bude např. se zrychlením při předjíždění? Vyjde to +/- nastejno? A spotřeba? Zkuste poradit kdo měl možnost porovnat obě auta.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 04.08.2009 13:39, rada
V soucasnosti resim priblizne stejny problem. rozhoduji se ale mezi FF druhe generace ( 1,6 TDCi - 66 kW ) a octavii 1,9 TDi. Designove se mi libi FF, co se tyce bezpecnosti je na tom take lepe, jizdni vlastnosti taktez o neco lepsi. muj najezd je cca. 30k km rocne a proto chci jit do diesela. u FF mam prave strach o motor. system common rail je sice hezky, ovsem jak uz nekdo napsal - cerpadlo, vstrikovace nebo setrvacnik stoji 20k. kazdy. vim ze existuji zaryti odpurci octavii a motoru 1,9 TDi, ovsem co je na nem tak spatneho? z poruch je to pouze casto se opakujici vaha vzduchu ( oprava za par tisic ) a to je vse. kdezto u common railu vstriky odejdou vzdy, a cerpadlo nebo turbo je taktez nachylnejsi nez u TDi. Ano, kultivovanost nulova ale spotreba a pruznost vice nez vyhovujici a to je to co me u motoru zajma... pokud se pletu, tak me nekdo poradte. dik
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 04.08.2009 15:54, RE: rada
handis napisał:
V soucasnosti resim priblizne stejny problem. rozhoduji se ale mezi FF druhe generace ( 1,6 TDCi - 66 kW ) a octavii 1,9 TDi. Designove se mi libi FF, co se tyce bezpecnosti je na tom take lepe, jizdni vlastnosti taktez o neco lepsi. muj najezd je cca. 30k km rocne a proto chci jit do diesela. u FF mam prave strach o motor. system common rail je sice hezky, ovsem jak uz nekdo napsal - cerpadlo, vstrikovace nebo setrvacnik stoji 20k. kazdy. vim ze existuji zaryti odpurci octavii a motoru 1,9 TDi,...
Když už ojetou naftu, tak jednoduchou a spolehlivou, a tady si myslím, že toho koncernu zas tolik vytknout nelze. Pokud bych chtěl do auta chrochtu, asi bych zalovil ve vodách VW. Ale pozor, je to průměrná hodnota za nadprůměrnou cenu, kradou se a i přes širokou nabídku mohou být hodně opotřebované a zmanipulované. Doslechově (nemám přímé informace ani z okolí) stojí za zmínku motory JTD a Fiaty bývají levné.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 04.08.2009 16:37, RE: rada
David V napisał:
Když už ojetou naftu, tak jednoduchou a spolehlivou, a tady si myslím, že toho koncernu zas tolik vytknout nelze. Pokud bych chtěl do auta chrochtu, asi bych zalovil ve vodách VW. Ale pozor, je to průměrná hodnota za nadprůměrnou cenu, kradou se a i přes širokou nabídku mohou být hodně opotřebované a zmanipulované. Doslechově (nemám přímé informace ani z okolí) stojí za zmínku motory JTD a Fiaty bývají levné.
neznam statistiky TUV, takze mohu soudit pouze podle jednoho kusu. ovsem mame doma 10 let stare punto. kupovali jsme ho tehdy jako nove. je pravda ze s nim nebyl az zas tak velky problem, ovsem krome rezi. karoserie z vnejsku sice drzi, ovsem pri pohledu zespodu je prorezla celkem solidne. a neni nahodou JTD take system common rail? pokud se nepletu, tak ve fiatu ho vymysleli...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 05.08.2009 10:47, RE: stočené kilometry
Vywern napisał:
Proc porad resit kilometry, kdyz je u nas stocena vetsina aut? Dulezity je stav vozidla a jak se k nemu predchozi majitel/e chovali! Auto s 200k najeto muze byt v lepsim stavu, jak to co ma udajne 100k. U ojeteho auta za 100k mit pripraveno 20-30 bokem na opravy a je to. Doporucil bych focuse 1,6 , ktery se mi zda o poznani lepsi jak oct 1. Jen u focuse vybirejte modely po faceliftu, ktery byl kolem roku 2001-2002. Poznate napr u mlhovek, ktere jsou u modernizovaneho vozu hranate.
Náhodou já jsem na svých 250tis na favoritu pyšný a rozhodně bych to nestáčel !
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 05.08.2009 11:15, RE: rada
handis napisał:
neznam statistiky TUV, takze mohu soudit pouze podle jednoho kusu. ovsem mame doma 10 let stare punto. kupovali jsme ho tehdy jako nove. je pravda ze s nim nebyl az zas tak velky problem, ovsem krome rezi. karoserie z vnejsku sice drzi, ovsem pri pohledu zespodu je prorezla celkem solidne. a neni nahodou JTD take system common rail? pokud se nepletu, tak ve fiatu ho vymysleli...
Jo vymysleli. Jinak TUV bych zase tak neveril, je to obdoba ceskeho STK, takze se z neho zas tak moc clovek nedozvi, jen orientacne. Hraje tam spousta vlivu. Napr. fiaty apod se v N berou jako 2-3ti auta do rodiny a staraji se o ne pak mene , jak o premiovky atd, tech veci je vic, co je dobre si uvedomit. Proto statistiky brat hodne s rezervou.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 05.09.2009 06:53, RE: Focus je nyní mezi ojetinami velmi IN.
David V napisał:
No třeba já říkám zcela otevřeně, že naftová ojetina je pro mě nepřípustná varianta a tím méně od Forda. A to nejen z důvodu malého ročního nájezdu, ale hlavně ze strachu, v jakém stavu je choulostivá turbína, naftové vysokotlaké čerpadlo a vstřiky, protože to jsou všechno opravy, kde vzduchem lítají desítky tisíc. Navíc mi vadí chrochtot naftového agragátu - třeba švagr má zrovna Focuse 1.8 TDCi a ten hluk mě otravoval. Co z toho, že to žere o litr nebo 2 míň než benzín o stejném výkonu, když t...
Ta "rozteklá palubovka" je jeden z důvodů, proč to lidi kupují a proč Focus první generace není k sehnání (s benzinem).
Co se nafty týká, jedna výhoda je jasná - při bouračce tak snadno nechytne ...
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.