rudastraka napisał:
prijde mi komicky ze clovek ktery resi ojetinu v cene 100tis je takova fajnofka ze mu vadi zvuk chrochtlu, ale rozdil ve spotrebe 2 litry je bezvyznamny
To je jen otázkou úhlu pohledu. Mám rád auta, mám rád stroje obecně, když sedím na korbě ratraku, kde naftový x-válec zabere až se rozhvízdá turína a já sedím tak metr od něj, tak mi naskakuje husí kůže stejně, jako když dieselelektrická lokomotiva zabere při rozjezdu, vyvalí se černý dým z výfuku a svist mohutných několikaset kilowatových turbodmychadel prořízne vzduch. K tomu patří naftový motor, který budí respekt, ale čtyřválcová chrochta pod kapotou pidistroje, byť dopovaná turbodmychadlem s oběžnými koly málem rozměrů zubní vrtačky (trochu přitažené za vlasy) se mi naprosto příčí - k tomu otřesný zvuk, vibrace, možnosti problémů a často zmanipulovaná minulost. Kvůli hypoteticky ušetřeným 5 000 Kč ročně oproti benzínovému autu stejných výkonových parametrů mnohem jednodušší konstrukce přeci na sobě nebudu páchat násilí, a to za jakoukoliv prodejní cenu.
Apropos 100 tisíc je pořád poměrně dost peněz, kvůli kterým musím pár měsíců do práce, takže si za ně chci vybrat to nejlepší, co trh nabízí. Já osobně tedy volím spíše auta tak do 150-ti tisíc, a právě proto mě nějaká koruna navíc na spotřebě žíly netrhá, protože koupit novější naftové auto (aby o bylo méně rizikové) by stálo klidně o 100 tisíc více ve třídě, ve které jsem auto koupil, a to bych musel najet opravdu mnoho kilometrů, než by se mi to vrátilo, jestli vůbec při mém nájezdu 10-12 tisíc/rok. Je pravdou, že v této cenové kategorii musí být člověk velmi obezřetný, což jsem se snažil být, neboť u těchto aut už se musí kontrolovat úplně všechno a dlouho pečlivě vybírat.
Doufám, že jsem tím to dostatečně vysvětlil, jak se dívám na rozdíl spotřeby a zvuk motoru bez ohledu na cenu auta. Napíšu to ještě trochu odlehčeněji, spotřebu vnímám, jen, když taknuji, ale zvuk motoru pokaždé, když se motor točí. Je to můj subjektivní pohled a nikomu jej nepodsouvám.