0
powrót
 

diskuze k tématu: Existuje auto do 150.000,- s rozumnými provozními náklady a dostatečným komfortem?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, automobilky, německá vozidla
plom
ilość wystąpień2
data registracji26.11.2014
Środa 26.11.2014 19:37, Existuje auto do 150.000,- s rozumnými provozními náklady a dostatečným komfortem?
Dobrý den,
ročně najezdím cca 25.000 km - z toho cca 70% na trase České Budějovice - Chrudim.
Většinou jezdím sám, proto nevyžaduji přílišný komfort pro cestující vzadu, ovšem požaduji dostatečné pohodlí pro řidiče - měřím 195 cm.
Mám v plánu koupit toto auto na cca 4 roky - tzn. 100 000 km.
Dosud jezdím v Hyundai Matrix 1.5 CRDi 60 kw. Auto mi svým prosorem pro řidiče vyhovuje, ovšemna silnici je těžkopádné, zejména v kopcích - ani spotřebou nijak nevyniká (6 - 6,2 l).

V podmíkám mám kromě ceny i představu o stáří (od r. 2007) a najetýchy km - max. 140 000 km a původ ČR.

Uvažoval jsem o následujících autech:
Škoda Roomster 1.9 TDi
Škoda Roomsetr 1.4 16V (znám z práce a spotřeba cca 7,5 l se mi zdá dost vysoká)
Peugeot 307/308 1.6 HDi (motorizace dle doporučení na Tipcars) hatchback i případně SW
Ford Fusion 1.4i (také znám z práce, pohodlím a ovladatelností se mi líbí víc než Roomster, ovšem má ještě vyšší spotřebu a slabší výkon)
Ford Fusion 1.6 TDCi (s českým původem velmi vzácná)

a aktuálně největší adept:
Ford Focus 1.6 16V (případně 1.6 TDCi 66 kw - díky nízké spotřebě a nižším cenám než benzínová verze) hatchback

Můžete mi poradit, které z těchto aut odpovídá mým představám o levném provozu, spolehlivosti a jízdním komfortu nejvíce ? Případně jaké jiné auto by splňovalo má požadavky ještě lépe,

Díky
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Cztwartek 27.11.2014 07:41, Roomster
Ze jmenovaných asi ten Roomster, výkonově/spotřebou/servisními náklady je na tom dobře, jen ten komfort o moc výrazně lepší nebude, hlavně prostor vepředu vzhledem k vaší výšce by nemusel být ideální, přece jen je na úrovni Fabie. To bych šel radši do Octavie. Jasně, bude dražší, ale bude se pak i líp prodávat a pohodlím už je jinde. Na najetých km bych taky nebazíroval, raději poctivých 200 a auto v celkově dobrém stavu, než vysněných 140 a ztracená nebo čerstvě oražená serviska. Při vašich dlouhých trasách po relativně dobrých cestách by to neměl být problém. Na 1.6 HDi (resp. TDCi) bych se vykašlal. Lepší je 2.0 HDi (TDCi), jak po stránce spolehlivosti, tak i výkonově. Přitom spotřeba je jen o pár deci vyšší. Za zvážení stojí i taková Vectra s 1.9 v nižších výkonových verzích, která při správné údržbě bývá dost odolná.
reagować
plom
ilość wystąpień2
data registracji26.11.2014
Piątek 28.11.2014 19:05, benzin/diesel
Mockrát děkuji za odpověď.
Vezmu to odzadu. Opel Vectra mě opravdu nenapadl, jenom Astra, tak popřemýšlím, ovšem nabídka není v současnosti vůbec široká.
Ano, s motorem 2.0 HDi souhlasím, ovšem dával se i do hatchbacku? A ve Fordu jsem ho zvolil proto, že je snad jediným motorem od Peugeotu, který se dává do Fordu - o ostatních motorech (a jejich spolehlivosti) jsem toho moc pozitivního neslyšel.
Množství najetých km jsem dával spíš orientačně - místo slůvka "max." jsem chtel napsat spíše "cca".
Při srovnání cen rv. 2004 s nájezdem 250.000 se mi zbytková cena Octavie nezdá tak odlišná narozdíl např. od Focuse (nebo jste myslel Roomstera? - ale i tak). A jsem přesvědčen, že se mi vyšší pořizovací cena nevrátí.
Chtěl bych se ale také zeptat, jestli má smysl (při výběru zmíněných aut) uvažovat o dieslových motorech, nebo dát přednost raději benzínu?
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.