0
powrót
 

diskuze k tématu: Doporučíme mladé slečně Alfu Romeo 147?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, americká vozidla, německá vozidla, italská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.04.2012 09:42, TwinSpark
TwinSpark není poruchový motor, ale jakmile se něco zanedbá, tak to vrátí i s úroky. Navíc dávat do Alfy něco jiného než olej od Selenie je blbost, byť by měl stejnou specifikaci. Já bych to tedy nezkoušel. To je největší problém ojeté Alfy, nevíte co s tím autem předchozí majitel dělal, pokud to nebyl skutečně někdo kdo měl to auto jako člena rodiny a ne jako auto. Další problém je servis, auto není nijak složité, ale stejně to chce někoho kdo ví co dělá (ale to chce snad kromě koncernu VW-tyhle auta vám opraví v každé hospodě, každé auto). Nakonec provoz na našich silnicích, kdysi jsem měl půjčenou (od kamaráda) Alfu 156, když slyšíte jak auto našich rozbitých silnicích protestuje, raději jedete 40 a úzkostlivě se vyhýbáte dírám. Podvozek jinak nerovnosti tlumí dobře, ale díky těm silnicím s ním může být také po 60tkm konec. Doporučuji ale si to auto někde zkusit (v bazaru), Alfu budete buď milovat nebo nenávidět. Pokud to první, doporučuji pečlivě hledat benzínový TwinSpark, nafta od Fiatu je sice spolehlivější, ale k charakteru Alfy se naprosto nehodí. Jako další potencionální kandidáty k Alfě 147 bych kromě zmíněného Focuse (jen 1.6 benzín) už nezvažoval nic shora uvedených a zaměřil se spíš na auta typu Lancia Delta nebo Mazda MX či RX
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.04.2012 10:55, RE: TwinSpark
Rover623 napisał:
TwinSpark není poruchový motor, ale jakmile se něco zanedbá, tak to vrátí i s úroky. Navíc dávat do Alfy něco jiného než olej od Selenie je blbost, byť by měl stejnou specifikaci. Já bych to tedy nezkoušel. To je největší problém ojeté Alfy, nevíte co s tím autem předchozí majitel dělal, pokud to nebyl skutečně někdo kdo měl to auto jako člena rodiny a ne jako auto. Další problém je servis, auto není nijak složité, ale stejně to chce někoho kdo ví co dělá (ale to chce snad kromě koncernu VW-tyhl...
Vetsina lidi kupuje auto ze zistnich duvodu, ne aby o nej pecovala lip nez o svoje dite.
Co ale problemy s elektrikou? O nich se v clanku vubec nepise a pokud vim, tak tam nejake byly, minimalne u prvnich rocniku.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.04.2012 11:20, RE: TwinSpark
nicco napisał:
Vetsina lidi kupuje auto ze zistnich duvodu, ne aby o nej pecovala lip nez o svoje dite.
Co ale problemy s elektrikou? O nich se v clanku vubec nepise a pokud vim, tak tam nejake byly, minimalne u prvnich rocniku.
Na prvních ročnících se občas projevovaly problémy s elektrikou, ale pokud vím, tak se to řešilo v rámci záruky. Takže pokud majitel jezdil alespoň ten rok do autorizovaného servisu, mělo by to být bez problémů. Ale asi bych prohlédl motor, jestli někde na elektrice není patrná oxidace většího rozsahu
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.04.2012 13:01, Alfa
Já nevím, když to tak čtu, tak mi připadá, že pan redaktor asi v životě potkal jen Alfy s vydřeným motorem, co na tom, že my jsme prodali více než 50 Alf a ni jedna se nezadřela. Klasický neduhy sou horní ramena, který nevydržej víc jak 60tis, občas odejde krokovej motorek na klapce, pak auto houpe na volnoběh, olej stačí 10W40 ale kvalitni, ně nějakej Mogul a měnit po 10 tis, 10W60 je pouze pro ty, který nechtěj aby to žralo olej, todle je doporučení přímo dealera z Německa, kolem 160-180tis odcházej ložiska v předních kolech, rozvody doporučuje Alfa dělat po 60, je to lepší ale 80tis tky přežijou, samozřejmostí je vždycky dělat i vodní pumpu. Twinsparku se nemusí člověk bát, pokud má záruku, že ten motor je v pořádku, kupovat Alfu, která jezdila v česku a ten člověk se o ní nestaral, tak to znamená si koupit drahej šrot.
Pokud by šlo o JTD tak to jsou jedny z nejlepších naftovejch motorů, ochází váha vzduchu po čase a u novějších verzí, když se nečistí klapka, tak ta odejde.

Nevím už mi nic nenapadá, svezní výborný, motor doporučuju 1,6 88kw páč ta 77 bez variátoru je ve vršku mrtvější, zase je to motor, kterej člověk nemusí tolik točit, páč pak už to stejně nejede, 2,0 je dobrej, ale pouze pro toho, kdo těch 150 koní v 6tisících využije, nafta pro klidný řidiče stačí 85kw a pro aktivnější je dobrá po faceliftu 110kw, to jede jako kráva.

Jo k tý elektroinstalaci, já se nikdy s žádným vážným problémem nesetkal, až teda na airbagy u řidičovo či spolujezdcovo sedačky, ten konektor dole je dost citlivej, takže při luxování si na to člověk musí dát bacha. U prvních ročníků je bohatší výbava než u novějších, protože Alfa postupně snižovola základní výbavu. To samý udělali i u Stila.

P.S. jen tak pro příklad, máme jeden prodanej kousek 156 2,0 TS (údajně nejporuchovější motor) a už má najeto 390tis km a jezdí pořád jako novej. A stačilo k tomu tak málo, pravidelnej servis.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.04.2012 13:04, Audi A3 a Alfa Romeo
Zvážil bych ještě Audi A3. Podle mě krásné a elegantní auto pro ženu. Interiér se sportovním nádechem. Akorát by se vzhledem k cenovému stropu muselo ustoupit z požadavku na rok výroby od 2005.
Jízdní vlastnosti jsou sice jen průměrné, ale ve srovnání s Peugeotem, to horší nebude.

Alfy jsou pro mnoho lidí krásné, s výbornými jízdními vlastnostmi a bodují také nízkou cenou ojetin, což je ovšem způsobeno špatnou pověstí, která má bohužel reálný základ.
Pokud mě ovšem paměť neklame (je to už dva roky co jsem o Alfě uvažoval), tak problémy se zadíráním motoru se týkali hlavně šestnáctiventilových Twinsparků (zejména těch s objemem 2.0) vyrobených v devadesátých letech a na přelomu tisíciletí. Ty novější by už snad neměli být tolik citlivé.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.04.2012 13:37, Zde je o 147 vše
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011080701

Projděte i související odkazy pod článkem, více se snad o Alfě 147 1,6 dozvědět nelze...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.04.2012 14:24, RE: Audi A3 a Alfa Romeo
Oberleutnant napisał:
Zvážil bych ještě Audi A3. Podle mě krásné a elegantní auto pro ženu. Interiér se sportovním nádechem. Akorát by se vzhledem k cenovému stropu muselo ustoupit z požadavku na rok výroby od 2005.
Jízdní vlastnosti jsou sice jen průměrné, ale ve srovnání s Peugeotem, to horší nebude.

Alfy jsou pro mnoho lidí krásné, s výbornými jízdními vlastnostmi a bodují také nízkou cenou ojetin, což je ovšem způsobeno špatnou pověstí, která má bohužel reálný základ.
Pokud mě ovšem paměť neklame (je to už d...
souhlas, A3 mě napadla jako první
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.04.2012 20:26, RE: Audi A3 a Alfa Romeo
tomaskrtek napisał:
souhlas, A3 mě napadla jako první
Nic proti Alfám, ale pro slečnu, pokud není skalním fandou Alfy, nebo se nevyžívá v pravidelných kontrolách oleje a vůbec v běhání kolem auta, bude A3 jako stvořená. Sice si buď připlatí, nebo bude muset vybrat trochu starší ročník, ale zase nebude mít problém s údržbou, servisem a rzí. Zvlášť jestli se jí povede sehnat zachovalou 1,9 TDI bez DPF s manuálem (píše že hodně cestuje). Podvozek je taky velmi odolný a člověk nebude mít výčitky svědomí, když pojede po pražských žulových kostkách, propadlých kanálech a dalších velkoměstských lahůdkách. Navíc vypadá dobře a k pěkné holce se hodí (i když 147 taky). Hlavně se nemusí příliš stresovat tím, co lil do motoru bývalý majitel. Ještě se může podívat po VW Nový Brouk. Prostoru míň, ale jinak to je povedené auto.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.04.2012 21:31, RE: Audi A3 a Alfa Romeo
Paul napisał:
Nic proti Alfám, ale pro slečnu, pokud není skalním fandou Alfy, nebo se nevyžívá v pravidelných kontrolách oleje a vůbec v běhání kolem auta, bude A3 jako stvořená. Sice si buď připlatí, nebo bude muset vybrat trochu starší ročník, ale zase nebude mít problém s údržbou, servisem a rzí. Zvlášť jestli se jí povede sehnat zachovalou 1,9 TDI bez DPF s manuálem (píše že hodně cestuje). Podvozek je taky velmi odolný a člověk nebude mít výčitky svědomí, když pojede po pražských žulových kostkách, prop...
Tak než předraženou A3 TDI s impotentními jízdními vlastnostmi, permanentním strachem o vykradení nebo rovnou ukradení, je za stejné peníze Alfa JTD mnohem mladší a zachovalejší. JTD od Fiatu je "držák" a navíc relativně levný na servis(mám to z diesel servisu). A sehnat A3 v původním stavu bez zásahu bazarníka bude možná těžší než Alfu od fandy značky, který jí dopřál co třeba.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 14.04.2012 09:37, RE: TwinSpark
Rover623 napisał:
TwinSpark není poruchový motor, ale jakmile se něco zanedbá, tak to vrátí i s úroky. Navíc dávat do Alfy něco jiného než olej od Selenie je blbost, byť by měl stejnou specifikaci. Já bych to tedy nezkoušel. To je největší problém ojeté Alfy, nevíte co s tím autem předchozí majitel dělal, pokud to nebyl skutečně někdo kdo měl to auto jako člena rodiny a ne jako auto. Další problém je servis, auto není nijak složité, ale stejně to chce někoho kdo ví co dělá (ale to chce snad kromě koncernu VW-tyhl...
Selenie není nutnost, ale marketingový tah Fiatu, stejně jako má Peugeot Total.Zkrátka a dobře, chrání si tuzemské výrobce ať už kvůli propagaci, tak i kvůli zachování pracovních míst.A vy si myslíte, že Škoda Auto v tomto zkorumpovaném státě propaguje Mogul?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 14.04.2012 09:47, RE: TwinSpark
revis napisał:
Selenie není nutnost, ale marketingový tah Fiatu, stejně jako má Peugeot Total.Zkrátka a dobře, chrání si tuzemské výrobce ať už kvůli propagaci, tak i kvůli zachování pracovních míst.A vy si myslíte, že Škoda Auto v tomto zkorumpovaném státě propaguje Mogul?
Koneckonců výrobců olejů na světě není až tak moc, ta armáda prodejců jsou pouze přelepovači etiket,takže bych se v dnešní globalizaci vůbec nezabýval výrobcem, ale především specifikací a možná bych šel s kvalitou oleje o třídu výš.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.04.2012 13:03, tipy k nákupu 147
Jedná se o robustní auto s trvanlivým interiérem, pořádnými sedačkami, kvalitními plasty palubkovky...atd, jaké v shitech typu Focus I (ale dobré jizdní vlastnosti) nebo Peugeot nenajdete (ale neshat na 406!!!). Nicméně babě bych tenhle kchár nedoporučil, nebo vyžaduje um, znalosti o konstrukci a zkušenosti. Spíš to je auto pro třicátníky než pro studentky... Jinak totální píčovina to o těch motorech. Právě rychlé, úsporné a moderní diesely budou vylítané... nikdo si nekoupí 1.9 Jtd 110 Kw aby to pustil ve 120 000.... Leda tak v 220 000, kdy už to bude před generálkou. Právě 1.6 by měly mít najeto málo... tohle koupil podnikatel milence, aby za nim mohla jezdit 30 km na víkendy do Palerma. Já sám mám 1.8 Ts (156) a po 180 000 km mi nežere olej, emise jsem prošel v 2011 s 0,7 maxima (ale už slabší lambda), maximálka je pořád 210 km/ h (tacho 230) ramena se měnily zhruba ve 160 000... vzadu jsou z 50 procent díly původní... atd. Litr selenie stojí na internetu kolem 250 kč 10w - 60. Ale podle výrobce tam může být selenia Alfa romeo 10k 10w - 40. Prý to stačí. M2 to užere za 10 000 km asi maximálně do +- tři deci. Což ale nedoplňuju- To klesne od horní rysky kousek nad dolní. Jsou to robustní německá auta (fakt německá... made in germany na 90 procentech dílů - jak podvozek, tak motor...) s trošku subtilnějšími řešeními některých prvků (v zájmu agility) ale do Prahy se nehodí!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NEkupovat. Jsou tam strašlivé silnice a ty to auto vyřídí a už vůbec né pro holku, pokud nemá zkušeného sefvisáka... jinak ale ceny dílů jsou na úrovni Fabie... i podvozkové díly jsou levné.... třeba komplet dolní rameno + tři silentbloky a čep - TRW 3500, zadní rameno OCap 600, zadní náboj SKF 2500, tlumiš Sachs 2500, 2800, horní rameno 1600, sada svíček NGK platinum 8x 3500, rozvody s pumpou a prací kolem 6000, Za 80 000 je pěkná zachovalá 147 z prvních let...píšu opravdu pěkná.... Vrazím do toho 50 000 hned (i s pořádnýma gumama) a jezdím a jezdím. Ale Praha ne. Takhle do garáže a o sobotách na výlety... pak to najede hodně přes 200 000.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 29.04.2012 16:58, RE: tipy k nákupu 147
gablenz napisał:
Jedná se o robustní auto s trvanlivým interiérem, pořádnými sedačkami, kvalitními plasty palubkovky...atd, jaké v shitech typu Focus I (ale dobré jizdní vlastnosti) nebo Peugeot nenajdete (ale neshat na 406!!!). Nicméně babě bych tenhle kchár nedoporučil, nebo vyžaduje um, znalosti o konstrukci a zkušenosti. Spíš to je auto pro třicátníky než pro studentky... Jinak totální píčovina to o těch motorech. Právě rychlé, úsporné a moderní diesely budou vylítané... nikdo si nekoupí 1.9 Jtd 110 Kw aby t...
á, skalní alfista=) proč ne pro holku- já mám taky alfičku=) ale mám zkušenýho servisáka=) a já bych naopak z vlastní zkušenosti slečně (paní) JTD doporučila, jasně není to pravý cuore sportivo, ale je odolnější a že by JTD mělo bejt při najetejch 200 000km na generálku je holej nesmysl- moje má cca 300 000km a přede si jako nová a měla jenom údržbu....
- souhlasím že ceny dílů nejsou ani zdaleka tak tragický jak se tvrdí, mám zkušenost, že bývají levnější než na japonce...
- Jo český silnice a podvozek alfy se nemaj moc v lásce, ale zase to není taková tragédie- mám alfu sníženou na 18" kolech- takže vražda pro podvozek, pořád čekám kdy se pověstný ramena ozvou a zatím drží líp než bych čekala...

Na závěr bych slečně (paní) doporučila, že jestli se zamilovala do alfičky, tak ať drapne schopnýho automechanika, poohlídne se spíš mezi soukromníky než v bazaru a vysněnou krásku si koupí, ale já bych se tedy přikláněla spíš k JTD pokud to nebude mít vyloženě jako městský vozítko...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 15.07.2012 17:04, Jak to dopadlo
S Alfou jsem měla opravdu hodně zamotanou hlavu. Viděla jsem jich spousty obešla spoustu bazarů i soukromých inzerentů. Nepotřebovala jsem ani rady svého autmechanika k tomu abych sama viděla, že přede mnou stojí šunka. Prostě za ty peníze co jsem mohla investovat jsem nacházela jedině šunky (ulítané, zničené, bourané, nutná další velká investice..) Po pár týdnech jsem to vzdala. Nakonec jsem úplnou náhodou narazila na Seat Ibiza r.v. 01/2010 sice benzínová 1.4 ale přesto vzhledově mi hned přišla zajímavá (po první majitelce která jezdila jen na chalupu, na zadních sedačkách se nikdo nevozil jako bonus jsem sama strhávala ochranou folii na radiu) a vešli jsme se do 165 000 korun. Mám v podstatě nové auto při koupi ukazoval tachometr něco přes 16tis km. Já jsem posunula číselník zatím přes 23tis, před týdnem jsme spolu zvládli dovolenku v Alpách a po ní mám definitivně jasno. Nemám sice tak "luxusní" záležitost jakou by byla Alfa, ale na druhou stranu tohle autíčko si mě získalo má poměrně slušnou spotřebu, krásně nám spočítali povinné ručení i havarijní pojištění, pěkně se řídí, pro moje ježdění po Praze ideální velikost a na dovolenou se do něj taky bez problému vejdu. Navíc má krásnou žluto-zelenkavou metalízu která myslím mě nidky neomrzí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 03.09.2012 14:09, RE: Jak to dopadlo
Markéta Zelenková napisał:
S Alfou jsem měla opravdu hodně zamotanou hlavu. Viděla jsem jich spousty obešla spoustu bazarů i soukromých inzerentů. Nepotřebovala jsem ani rady svého autmechanika k tomu abych sama viděla, že přede mnou stojí šunka. Prostě za ty peníze co jsem mohla investovat jsem nacházela jedině šunky (ulítané, zničené, bourané, nutná další velká investice..) Po pár týdnech jsem to vzdala. Nakonec jsem úplnou náhodou narazila na Seat Ibiza r.v. 01/2010 sice benzínová 1.4 ale přesto vzhledově mi hned přišl...
Petr-Tipcars: Díky, že jste napsala, přeju hodně spokojených kilometrů. S autem byste příliš starostí mít neměla, jednak díky tomu, že je prakticky zánovní, druhak kvůli nenáročnému motoru, kde se případně vše dá řešit za rozumné peníze.
reagować
Integrale
ilość wystąpień10
data registracji13.06.2012
Piątek 29.09.2017 16:52, Bourané
Ano, přesně jste uhodila hlavičkou o hřebíček. Základním problém nákupu ojeté Alfy je fakt, že je to Cuore Sportivo a tek to jen málokdo kupuje proto, aby s tím zajel dvakrát do měsíce do Lidla. Pohodoví důchodci většinou vyhledávají zcela jiné vozy.
Většina ojetých Alf je několikrát bouraná, mlátí jim alespoň přední náprava, kotouče připomínají cédéčka a gumy pochází obvykle ze skládky.
Na stranu druhou, jen málokteré auto má takovou torzní tuhost karoserie, takže – navzdory jednostranným testům EuroNCAP – je to vůz velmi bezpečný po stránce pasivní i aktivní.
Z líčeného se zdá, jakoby motory TwinSpark byly nějaké šmejdy, ale ono se to spíš týkalo motorů na AR 156 do roku 2000. Na 147 a od modelové řady 2000 i do 156 se již drtivá většina těch problémů nevyskytuje. Intervaly výměny oleje 20 000 km nejsou problém, ale pouze v případě, že olej tomu odpovídá (např. Selenia 20k Alfa Romeo). Běžné oleje s nižším podílem syntetciké složky je nutno měnit častěji.
Nicméně nákup Alfy Romeo je vždy trochu sázka do loterie. Můžete koupit kousek, který Vám bude sloužit ještě hodně dlouho dílky bohaté mechanické dimenzi všech dílů, nebo taky pastičku na peníze.
proto je velmi důležité kupovat vždy s někým, kdo speciálně s Alfami má dlouholeté zkušenosti.
reagować
rejdic.25
ilość wystąpień109
data registracji20.08.2013
Piątek 29.09.2017 17:34, Bourané
Reakce na příspěvek po 5 letech.To jistě možná dnes už "paní" Markétu potěší.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.