jan_m napisał:
Děkuji za námět k uvažování. Koukal jsem se na to, akorát mi není jasná, že některá auta se inzerují jako "skladové vozy" - co to přesně znamená? Referentské vozy anebo předváděcí vozy jsou mi tedy jasné.A co si mám myslet o ojetých autech od "autorizovaných dealerů"? Třeba tady v Pardubicích je Ford Auto In?
Skladový vůz = nejetý, nikdy neregistrovaný automobil, který je "ihned" (reálně to trvá pár pracovních dnů) k odběru. Nečekáte několik měsíců, než ho fabrika vyrobí, ale nemáte možnost ovlivnit konfiguraci (to ale ani u ojetiny).
Registrovaný skladový vůz = auto je registrované na dealera, má přidělené značky, od registrace mu běží záruka. Může, ale nemusí mít něco málo najeto (např. posuny po městě na výstavy v obchodních centrech). Formálně kupujete ojetinu.
Předváděcí vůz = automobil používal dealer pro předváděcí jízdy nebo jako náhradní či zásahový vůz. Tohle auto projelo přes výtluky a bylo za studena vytáčeno, nikdo se s ním nemazlil. Tomu odpovídá cena. Vůz je registrovaný, kupujete ojetinu s danou zárukou a stavem.
Referentský vůz = patřil přímo automobilce a používal ho její pracovník jako služební. Má nejvíce najeto, z daných variant je nejlevnější (a subjektivně je to nejhorší volba).
Ojetiny od autorizovaných dealerů jsou do určité míry placebo pro kupce. Dealer je totiž motivován především prodejem a následným servisem nového auta. Teoreticky by měl vybírat do výkupu jen slušnější auta, prakticky se to neděje. Zrovna jeden dealer Fordu z to měl i mediální kauzu a osobně jsem to viděl u Škody. Nepřesvědčil mě ani AutoPoint.