petr napisał:
dobrá recenze,nemáte někdo kombi 1.8 benzín? mě zajímá jaký je rozdíl v dynamice a spotřebě.o tom autě uvažuju.
1.8 se dělala ve dvou variantách 77 nebo 85 kW oba 16V. Najezdil jsem desetitisíce s oběma. Měl jsem tři tato vozidla (vždy to byla Ghia) a stále ještě jedno mám, ale víceméně jen pro manželku na popojížďky. Ta slabší jde lépe odspodu, ale už nemá takový zátah v otáčkách. Jinak spotřeba je u slabší verze vyšší tak o litr. Najezdil jsem vždy tak denně 100 km , 70 po dálnici a zbytek Praha . 85 kW jezdila tak za 7,5 a slabší skoro vždy přes 8. Chorvatsko ve čtyřech + klima za 6.9 . Jinak silnější byla méně citlivá na styl jízdy. Co se dynamiky týče tak 85 kW je opravdu k neutahání, např čtyřku lze v pohodě točit přes 180 a i do kopce docela silně zrychluje, pár majitelů ochcávek tdi (66 i 81 kw) se nestačilo divit co jim to visí za prd..lí a pak je to předjelo (když potupeně opustili levý pruh). Jinak nebyl problém se držet Passata TDi 96 kW, prostě "neujel" . Vysvětlení je jednoduché Passat váží tuším skoro 1500 kg, kdežto Escort jen 1100 . Co se závad týče, opravdu mechanicky nic moc. Přední náprava se docela sype, táhla stabilizátoru, čepy, silentbloky, přicpané brzdové hadičky ... . Originál výfuk vydrží tak 10 let, spojka tak 180 tkm, přední tlumiče totéž. Dost často odchází termostat a čidla teploty, vrtule na chladiči (sahara), no je toho poměrně dost. Nakonec mne to stejně donutilo koupit auto nové .... .