Zdeny60 napisał:
Ghost napisał:
díky za názor ... nemám s Fordem moc zkušenost ... teda vlastně jednu ano ... měl jsem escorta a nic tak shnilého jsem v životě neviděl
Mohu li se vmísit: v rámci úmrtí v rodině jsem v srpnu zdědil Mondeo 1,8i r.v. 2006/X. Auto je původem z D a na tachometru mu svítí údaj 97.000km plus mínus. O tom,. zdali to pravda je, či nikoliv, nepolemizuji. otec jej kupoval v bazaru před asi 5 lety. Nyní s ním jezdí žena do práce a i já různě, kd je třeba , tedy městoi, hory, dlouhé štreky 120+120km do míésta bydliště otce, kde auto dosud "žilo". Takže mohu se celkem velmi relevantně vyjádřit ke spotřebě a celkovém provozu auta - od toho počátku srpna jsem s ním najel asi 4000km, možná o fous víc. Předně, dlouhodobá spotřeba po otci byla dle PP asi 8,4/100 s tím, že otec jedzil výlučně po městě (tak 99% tras), zbytek pak do nemocnice vzdálené 25+25km. Takže skoky. Já mám nyní spotřebu (resp. já a mnaželka dohromady), 6,6/100. Bydlím na šumpersku, takže o kopce nouze fakt není. Když jedu na tu delší trať a jedu dle povolených limitů, zcela s nadhledem mám spotřebu mezi 6,0-6,4 dle toho, jedu li sám, či ve dvou. Pokud jedu vyložene na spotřebu, tak jsem dosáhnul nejméně 5,6/100. Neověřuji, zdali údaj PP hodně "kecá", ale nájezd 750km na nádrž mi přijde jako odpovídající. Tolik ke spotřebě užrané 1,8i. K výkonu: motor 1,8i s 92kW je na mondeo této generace akorát. S autem se netrápí, ale kostky z dlažvy také netrhá. Výkon, který stojí za ús,ěv, tam sice není, nebo spíše tedy je ( v porovnání s kdejakým dýzlem), ale co úsměv rozhodně vykouzlí, je charakteristika motoru. DO 3500 rpm je to takový průměr. OVšem nad 4000 se v motoru něco staně a otáčky letí nahoru až k 6500, kde ho odsekne omezovač. A ty 2500 otáček opravdu za to stojí, holt japonská škola se nezpaře (moro byl vyváje ve spolupráci s Yamahou ave vysokých otáčkách s emu daří fakt dobře, ovšem i spotřebě). Čili tím chci říct, že pokud je třeba předjíždět v hustším provozu, je nutno řadit o dva stupně, motor dostat na ty 3500-4000rpm a není nejmenší problém. Olej nežere vůbec, kontroluji skoro stále, protože nevím, čím to, ale po výměně oleje, u které jsem byl osobně a sledoval počiny "svého" mechanika a po kontrole, že tam nalil jednak můj oleja jendka dané množsví, je měrka zaplněna olejem pouuz 2mm od spodní špičky (/nikoliv rysky-ta je asi 10mm nad špičkou). Toto jsem si ověřil dvakrát po dvou výměnách - jednu jsme dělali ještě s tátou a druhou nyní já sám - v obou případech to samé. Oleje tam je, hladina pod spodní ryskou, objem udaný dle výrobce. Nevím, zdali je tam měrka z jného motoru,. nbeo co, ale důležité je, že olej tam je a že opravdu neubývá. K elektrice: jednou se stalo, že se neodmekly PP dveře. Pak se to již netsalo. Neřeším, je to prostě tak. Po 11 letech vše absolutně funkční a to včetně klimy, která za éry vlastnictví otcem nebyla nikdy plněna a mrazí, a to dolsova, na rozdíl od řady jiných aut, kde abych vnitřek uchladil, musí běžet ventilátor na plný kule. Tady si fouká na 3 čárky a za chvíli musím přidávat, neb bych v autě zmrznul. Čelní sklo hřeje po celé ploše. Sedačky také, bohužel do poloviny letošního roku, co otcvoa přítelkyně loktem lehla na sedák, když se natahovala pro klíče a zřejmě porušila dečku. Jinak to fungovalo dodnes. Podovzek je špičkový - ve srovnání s řadou dnešních aut je to jiná liga - absolutně přesné řízení, odezva, průběh atd... Prostě nádhera či malý zázrak. (Koncerne, vrať výuční lius a zajdi se podívat ke stoletým fordům...) Tragedie jsou světla - nesvítí. Komofrt jízdy vynikající - vztaženo k autu 11 lez stareému. bederní podpora je tam, kde by ji člověk čekal (opět, koncerne, skoč se podívt do historie), volant, který sedí v ruce, ticho za jízdy příkladné, nad ty 3500-4000rpm hezký zvuk vytočeeného motoru (nikoliv jako třeba TSI - ty zní přímo odporně). Kufr bez komentáře (mám LB), parkovací čidla fungují po 11 letech původní (u Superba mi po 4 letech odešly všechny do posledního...) Koroze - neexistuje. Ano, do roku 2003/4 hnily spodky zadních dveří. Zde nikoliv. Na autě není pupínek, otec parkoval léta venku, na vrchovině, kde se dost solí (kde vlastně ne?) Auto znalo mytí jen u nás, když ještě byl schopen přijet ke mně na návštěvu. Vosk opět jen tehdy, když jsem to udělal já, ale lak je velmi dobrý, opět po 11 letech je řada aut, co ho mají v tragickém stavu. Zašlý, matný vyžilý - tady nikoliv. Zdůrazňuji, že jde o tmavomodrou metalízu a auto stojí venku.Z toho, co jsem napsla, plyne, že ano v C-maxu s 1,8 by neměl být zásadní problém, filozofie Fordu je víceméně shodná.Podotknu, že ve svém životě jsme osobně vlastnil Ford Sierra Cosworth, dále pak Fiestu 1,1i, Escorta 1,4i vejce, Pumu 92kW, aotec vlastnil Ficus 1,08TDDI, onohle Mondeo. Koroze byla jen na Escrotu, Fiestě a zejména tedy bohužel na Sieřře, ale té jsem to odpouštěl, byvše tenkrát mladý a zaslepený výkonem. Takež jak tu někdo psla, že fordy se vyrábějí rezaté, dnes už jaksi moc neplatí, pokdu nebyly zbořené, tak fakt od LP 2005-07 fakt nehnijí víc, než cokoliv jiného a to včetně německé klasiky Audi, BMW a MB.A klidně do mě
Já víceméně mohu potvrdit, to co je zde napsané, ani to nebudu nijak moc korigovat, bohužel krom motoru to kvalitativně pro C-max nemusí mnoho znamenat. Mám o 5 let starší stejnou verzi s 2,5 litrem. Najeto 220 tkm a vzhledem ke kumulaci různých oprav kolem 200 tkm (lambdy, ložiska, kosti) bych tomu věřil. Spotřebu mám díky složení tras dlouhodobě mezi 8,6 a 8,8, což je litr pod výrobcem udávané hodnoty a fakt se neploužím (ale ani nejezdím palbu). Po 16-ti letech na autě funguje všechno krom jednoho směru zvedání sedadla (už mám i mosazné kolečko, jen najít čas, chuť a odvahu). Ano, pravdou je, že ji zásahem servisu odešel klimakompresor (přestal těsnit) - ten je nový, stejně jako palivové čerpadlo (začala vyskakovat chyba).
Když se dívám na nabídku, tak zjistím, že je pro mě pořád výhodnější za 15 vyměnit tlumiče (už to stojí za úvahu) a za 10 preventivní repas altra, protože ostatní věci nejsou tak akutní, odcházejí postupně a auto si nechat, protože kvalitnější auto se dnes nedá sehnat. Ano, mladší ano, ale to neznamená kvalitnější. Mám kamarády s různým stářím aut a tu se mění v záruce motor, tu se mění alternátor, tu se mění celý řídicí panel klimatizace, tamhle už nový vyměněný motor zase začíná brát olej.
Jediné, co mě na autě trápí, je hlučnější převodovka v některých jízdních režimech - popisoval jsem to v recenzích, ale jinak do něj vždycky rád přesednu ze služebních dehtových funglovek typu Octavia III 1.6 TDi.
Nechci dělat z nouze ctnost, ale fakticky je mi líto dát 250 tisíc, za něco, o čem nejsem přesvědčen, že bude výrazný kvalitativní posun vpřed. A 250 tisíc proto, že to považuju za vyhozený peníze, ale zároveň chci něco, co bude věkově a stavem aspoň trochu dávat smysl, jako náhrada za momentálně 16 let staré nadprůměrně fungující auto. A funglovka za 350 to nebude, proto raději levnější ojetina vyšších tříd, protože co si budeme vykládat, ta auta jsou jinak navržená.
V některém vlákně zaznělo, že na vrcholu automobilismu už jsme byli. S tím se naprosto ztotožňuji, nejlepší auta se stavěla na přelomu milénia, kdy bylo zvládnutý železo (motory), karoserie (zinkování), motormanagement (čistota spalin x spotřeba x chování motoru) a neblblo se s infotainmentem a konečně, nešetřilo se tolik na kvalitě. Tohle skončilo rokem 2008 až 2009 (byla tam nějaká setrvačnost od počátku recese 2007) a od té doby konkrétně já se plácám v tom, jaké auto si zvolit, když chci nějaký normální motor a ne oturbené 3 válcové litry nebo 4-válcové dvanáctistovky v autě s provozní hmotností atakující půl druhé tuny.
A samozřejmě, chrochtáci byly slepá větev vývoje, ale to už dnes všichni víme
, takže o těch řeč nejde vůbec.