Poniedziałek 15.01.2018 16:35,
jeden velký údiv
Nemohu jinak než konstatovat, že se tu sešlo pár odborníků na slovo vzatých. Je mi jasné, že každý nemůže znát všechno, tak než něco začnu komentovat, tak si o tom něco zjistím. T-jet je konstruován jako nadčtvercový motor se zdvihem 84mm (odpovídá to zhruba čtvercové devatenáctistovce), nepřímým vstřikem a vnitřním EGR ventilem (což v tomto případě znamená, že se výfukový ventil zavírá před horní úvratí a sací otvírá až po horní úvrati). Tlakové podmínky v prostoru sacího ventilu si řídí ECU, tudíž nedochází ke kontaminaci sacího traktu výfukovým sajrajtem. Tento motor nemá problém provozu od 1500ot/minutu +/-, zde je výhoda nepřímého vstřiku.. Netrpí na samozápaly ani na zakarbonování. Na rovince se dá v klidu řadit šestka na 50km/h. Motor při těchto otáčkách pracuje v zatížení cca 25-30%. Je jasné, že nepojedeme s plně naloženým a kárkou při těchto otáčkách na Cukrák nebo do Votičáku. Tudíž, dá říci, že se jedná o jízdu na šetřílka, ale motor byl pro tento režim konstruován a jak jsem již napsal, jde o jízdu na čtvrt plynu. Co se týká převodovky, tak tam je použita modifikovaná převodovka GM M32, která dostala zesílené hřídele a ložiska a je konstruovaná pro zatížení 350Nm. Původní M32 jak z názvu vyplývá byla konstruovaná na zatížení 320Nm s omezením pro 1°a R na 260Nm a pro 2°na 290Nm, jak je na tom ta modifikovaná netuším. A i tak, pro motor, který disponuje zhruba 220Nm je dostatečně nadimenzovaná.
reagować