anonym napisał:
Převapuje mě, že Tipo hodnotíte jako spolelivé auto. Úpně stejné jsme měli doma, taky 2.0 i.e. Granturismo. Při koupi mělo najeto skutečných 40.000 km při prodeji 165.000 km. Za tu dobu se dvakrát vyndával motor - zadřený šálek na klikovce (prý je to u tohoto motoru normální, že špatně maže?!), dále šla ven převodovka - špatný synchron, menší poruchy nepočítaně. Ramena, klouby poloos, ložisla kol, výfuk apod. mají dost ubohou životnost. Elektrika si taky občas dělá co chce. Digi palubka se mi ne...
U tipa záleží na údržbě. Známí mají také toto auto v téže výbavě, a to již 10 let. Jde o vrcholný model, takže např. výměna výfukového potrubí je zde o něco dražší, než u běžného tipa, je údajně stála 35 tisíc, přístrojovka je citlivější na čistotu kontaktů. Je pravdou, že obzvláště za dne při rozsvícených světlech má horší čitelnost. Jinak ale běžné náklady nejdou do dramatických částek, auto snese hodně (jezdí na stavby a majitelé se s ním ani trochu nemazlí), přesto i po 230 tkm šlape dobře, motor je tichý a jeho spotřeba se pohybuje okolo 8 litrů, ani v hustém městském provozu jim nestoupá nad 10 l. Spojka byla měněna a nyní je dost ostrá, to mi osobně při řízení tohoto auta vadilo nejvíce a nejsem na to u jiných fiatů (punto, punto II, uno, uno logo) zvyklý, naopak posilovač řízení má optimální účinek. Myslím si, že pokud dostává toto auto klasickou údržbu, odvděčí se dobrou službou a spolehlivostí, známé nikdy nenechalo někde stát a výměnu v dohledné době neplánují, i když je docela láká nové volvo.