cytat:
reakce na: zmulin, 20.03.2018 14:01 (Ok, slovo furt beru ve Vašem p ...)
Je fajn, že se diskuse nesníží k ubohým příspěvkům (viz kolega Kornaz). Nijak Fiat neglorifikuji a palubovka v Doblu opravdu není ani extra kvalitní, ani pohledná. Designový skvost konečně není ani auto samo a jeho koupí jsem se vědomě připravil o řidičské zážitky, ač díky bi-linku vzadu sedí za mě líp než třeba francouzská konkurence a nabízí vyšší komfort než německá. S ohledem na plánované dlouhodobé užívání a vysoký nájezd mě víc zajímají konstrukční záležitosti. Na 1,4T jsem slyšel stížnosti jen u převzatého agregátu v Astře (cukání), nepřímý vstřik tolik nekarbonuje a vhodnost zástavby LPG už jsem zmínil. U své 1,6 MJet jsem jen těžko hledal chronické slabiny, pokud někdo najde nějaké zmínky naštvaných majitelů, rád si přečtu. Převodovka M32 s problémovými ložisky už je snad minulostí. Rozvody klasika řemen a DPF je hned za turbem bez naklápění lopatek s klasickým obtokovým ventilem, takže o regeneraci vím jen díky vyšší aktuální spotřebě. Nepotřebuje AD Blue a nemá start stop. K životu tyhle "fičury" nepotřebuje ani kupř. nová 1,6 diesel od Hondy, takže si kladu otázku, proč ostatní ano? Vačka je litá, nikoliv dutá trubka se segmenty lisovanými tlakem vzduchu (dnes běžné), klika kovaná a blok litinový s hliníkovou vanou, která nerezne. Z Fiatu a nepřímovstřikové 1,4 tak stále cítím trochu socialistického kapitalismu a staré konstrukční školy, což nemusí být zřejmě vždy na škodu. p.s. Z předešlého možná vyplývá, že před zavedením elektriky bylo líp. Nebylo, ale nejlepší kámoš má autoservis a o všelikých konstrukčních přešlapech v kombinaci s uživatelskou "chytrosti" (řeším problém, až se auto zastaví) a následnými, nepříjemně vysokými výdaji by mohl vyprávět hodně, hodně dlouho.. Sám jezdí Alfou 166 2,4 JTD, poslední ročník bez DPF a na Italy má veškerou diagnostiku. Což, přiznávám, ovlivnilo při výběru i mé rozhodování.