David V napisał:
Já bych v prvé řadě začal tím, kdo je výrobcem brzdových destiček.
Druhá věc, jak bych zkoušel zatuhlost, je zvednutím auta a zatočením kola rukou. Pokud koly rukou otočím po zabrždění, tak bych dosedací plochu destiček ve třmenu namazal buď měděnkou (taková ta měděná pasta) nebo je na brzdy ještě nějaká bílá vazelína. Může se stát, že je kotouč křivý a jak s destičkou pohybuje tak ona píská.
Pokud koly rukou neotočím, tak se musí rozebrat, co je zatuhlé, což je buď píst ve třmenu (při neporu...
Mno, jesli to píská za jízdy, tak se brzdič opravdu nevrací. Vyměnit destičky, a nerozpohybovat správně brzdu může jen opravdu laik (když to dělám svépomocí), nebo kopyto v servisu.
Při brždění se stává, že pískají destičky z druhovýroby. Mě pískají originály, ale jelikož mají (na dodávce) 40tkm, tak to spíš signalizuje touhu po výměně. Nicméně kontrolka ještě ani neproblikla...