0
powrót
 

diskuze k tématu: Jak odstranit pískání po výměně brzdových destiček u Fiatu Stilo?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, technické dotazy, italská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.06.2011 08:22, Výrobce?
Já bych v prvé řadě začal tím, kdo je výrobcem brzdových destiček.
Druhá věc, jak bych zkoušel zatuhlost, je zvednutím auta a zatočením kola rukou. Pokud koly rukou otočím po zabrždění, tak bych dosedací plochu destiček ve třmenu namazal buď měděnkou (taková ta měděná pasta) nebo je na brzdy ještě nějaká bílá vazelína. Může se stát, že je kotouč křivý a jak s destičkou pohybuje tak ona píská.
Pokud koly rukou neotočím, tak se musí rozebrat, co je zatuhlé, což je buď píst ve třmenu (při neporušené prachovce je to málo pravděpodobné) nebo vedení (čepy) třmenu, což záleží na typu brzdy.
Pokud by byla prachovka porušená, tak se dají koupit sady k repasování, protože orezlý pístek už bude mít vždycky sklon se přidírat. Třmen se musí odmontovat a rozdělat. Vyměnit pístek a těsnění včetně prachovky - bývá dost náročné na trpělivost a tenké tupé nástroje v případě prachovky. Lze koupit i repasovaný třmen, ale tohle je levnější.
A je klidně možné, že si destičky ještě sednou a pískání ustane samo, ale zatuhlost tím otáčením rukou bych rozhodně vyzkoušel.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.06.2011 09:33, RE: Výrobce?
David V napisał:
Já bych v prvé řadě začal tím, kdo je výrobcem brzdových destiček.
Druhá věc, jak bych zkoušel zatuhlost, je zvednutím auta a zatočením kola rukou. Pokud koly rukou otočím po zabrždění, tak bych dosedací plochu destiček ve třmenu namazal buď měděnkou (taková ta měděná pasta) nebo je na brzdy ještě nějaká bílá vazelína. Může se stát, že je kotouč křivý a jak s destičkou pohybuje tak ona píská.
Pokud koly rukou neotočím, tak se musí rozebrat, co je zatuhlé, což je buď píst ve třmenu (při neporu...
Mno, jesli to píská za jízdy, tak se brzdič opravdu nevrací. Vyměnit destičky, a nerozpohybovat správně brzdu může jen opravdu laik (když to dělám svépomocí), nebo kopyto v servisu.
Při brždění se stává, že pískají destičky z druhovýroby. Mě pískají originály, ale jelikož mají (na dodávce) 40tkm, tak to spíš signalizuje touhu po výměně. Nicméně kontrolka ještě ani neproblikla...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.06.2011 12:22, RE: Výrobce?
Pepe napisał:
Mno, jesli to píská za jízdy, tak se brzdič opravdu nevrací. Vyměnit destičky, a nerozpohybovat správně brzdu může jen opravdu laik (když to dělám svépomocí), nebo kopyto v servisu.
Při brždění se stává, že pískají destičky z druhovýroby. Mě pískají originály, ale jelikož mají (na dodávce) 40tkm, tak to spíš signalizuje touhu po výměně. Nicméně kontrolka ještě ani neproblikla...
Mám Stilo a pískat to začalo po výměně desek za Ferodo (jsou tvrdší a ještě ničí desky). Jinak už to dělá skoro pořád, je nutné uvolnit tyčky na třmenu plovoucího brzdiče - už neplave a zůstává viset. Musím to dělat min. 1x ročně, asi po předchozím zadření to už nefunguje volně. Nové brzdiče stojí tuším 4500 - x 2 to vydá za funkční ojetinu :).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.06.2011 14:30, RE: Výrobce?
David V napisał:
Já bych v prvé řadě začal tím, kdo je výrobcem brzdových destiček.
Druhá věc, jak bych zkoušel zatuhlost, je zvednutím auta a zatočením kola rukou. Pokud koly rukou otočím po zabrždění, tak bych dosedací plochu destiček ve třmenu namazal buď měděnkou (taková ta měděná pasta) nebo je na brzdy ještě nějaká bílá vazelína. Může se stát, že je kotouč křivý a jak s destičkou pohybuje tak ona píská.
Pokud koly rukou neotočím, tak se musí rozebrat, co je zatuhlé, což je buď píst ve třmenu (při neporu...
Škoda že nepíše jestli se mu kola nadměrně zahřívají i po krátké jízdě. Nedávno jsem na Mazdě 6 řešil nevracející se ruční brzdu. Problém byl v jednom zadním brdiči, který byl zatuhlý a i když se povolilo lanko ruční brzdy, tak brzda stále trochu brzdila. Kolo se dost zahřálo i po pár km jízdy. V servisu nejdřív promazali pístek, ale to nepomohlo, tak jsem pak nechal vyměnit celý brzdič.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.06.2011 15:24, RE: Výrobce?
Petr S napisał:
Škoda že nepíše jestli se mu kola nadměrně zahřívají i po krátké jízdě. Nedávno jsem na Mazdě 6 řešil nevracející se ruční brzdu. Problém byl v jednom zadním brdiči, který byl zatuhlý a i když se povolilo lanko ruční brzdy, tak brzda stále trochu brzdila. Kolo se dost zahřálo i po pár km jízdy. V servisu nejdřív promazali pístek, ale to nepomohlo, tak jsem pak nechal vyměnit celý brzdič.
Tchán na jeho Mazdě 6 už má nové oba. Stejná závada.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.06.2011 15:27, RE: Výrobce?
Petr S napisał:
Škoda že nepíše jestli se mu kola nadměrně zahřívají i po krátké jízdě. Nedávno jsem na Mazdě 6 řešil nevracející se ruční brzdu. Problém byl v jednom zadním brdiči, který byl zatuhlý a i když se povolilo lanko ruční brzdy, tak brzda stále trochu brzdila. Kolo se dost zahřálo i po pár km jízdy. V servisu nejdřív promazali pístek, ale to nepomohlo, tak jsem pak nechal vyměnit celý brzdič.
Jo, to samý se nám stalo na Ivecu, naštěstí jen na jedné straně...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 15.06.2011 20:34, RE: Výrobce?
David V napisał:
Tchán na jeho Mazdě 6 už má nové oba. Stejná závada.
ME se to stalo na mondeo, rucka se na jednom kole nevracela...rozhybani nepomohlo, takze doslo k vymene trmenu
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.