0
powrót
 

diskuze k tématu: Fiat Stilo Multiwagon a zkušenosti majitele po 100 000 km

kategorie zaszeregowania tematu: italská vozidla
wonderka
ilość wystąpień6
data registracji14.12.2009
Cztwartek 30.05.2013 10:19, design
tak každej to vidí určitě jinak, ale tato verze je nejošklivější (nejenom z Fiatů) zatímco 3dv. je krasavec. Design kombiku se moc nepovedl, se nechce verit ze to je od italů...

Jinak čekal bych víc o provozních nákladech, problémech co by pomohlo pri rozhodování při koupi...
reagować
Willy
ilość wystąpień7
data registracji30.05.2007
Cztwartek 30.05.2013 16:03, Moje zkušenost
Vlastním stejné vozidlo ood začátku roku 2007. Koupil jsem ho jako dva roky starou ojetinu u pražského autorizovaného dealera. Podobně jako u kolegy rozhodovala i u mě prostornost, nezájem zlodějů, relativní láce dílů a rovněž neautorizovaný servis mého souseda, který se právě na Fiaty specializuje. Využil jsem nabídky dealera a za 8.000 jsem si prodloužil o rok záruku. To se ukázalo jako prozíravý tah. Motoru při delším popojíždění a stání (typicky na Jižní spojce před otevřením jižní části okruhu) kolísaly otáčky volnoběhu a ubývala chladicí kapalina. Servis postupně v rámci záruky vyměnil těsnění pod hlavou, vodní pumpu a chladič, čímž závadu odstranil. Údajně předchozí majitel (povoláním televizní kameraman) auto uvařil.
Vnitřní prostor ve voze je dostatečný, týká se to zejména kufru, který má široký nakládací otvor a nízkou hranu. Na zadních sedadlech moc místa není, navíc se k nim hůř nastupuje kvůli úzkým dveřím. Na předních sedadlech se sedí pohodlně, oceňuji zvýšený posaz, což kromě přehledu o dění na ulici nabízí i snadnější nastupování a vystupování, zejména pro starší lidi. Sedadlo řidiče má stavitelnou výšku sedáku vůči opěradlu, což asi vyhovuje osobám malých postav. Já mám 182 cm a musím mít sedák neustále dole, protože bych přesahoval opěrku hlavy. Sedadlo spolujezdce má mezi sedákem a opěradlem mezeru, kterou táhne na ledviny, což přítelkyně vyřešila zakoupením froté ručníku stejné barevné kombinace a jeho zasunutím do inkriminované mezery. Zadní sedadla jsou spíš za trest, ale tam stejně v mém případě skoro nikdo nesedí.
Co se týče světlé výšky, se zadní částí prohlém nemám, auto plně "na doraz" nenakládám. Vadí mi ale nízko položený čumák, kvůli kterému jsem musel omezit průjezdy některými polními cestami, jež nebyly např. pro feldu problémem. Jsem laik, ale nechápu, proč neposadili konstruktéři předek Fiatu o pár centimetrů výš.
Vnitřek je docela variabilní, oceňuji třeba klimatizovanou schránku na 1,5 litrovou PET lahev před spolujezdcem. Dvouzónová klimatizace funguje perfektně, stejně jako audiosoustava. Řazení má trochu delší dráhy a šaltpáka mi připomíná autobus, dá se ale zvyknout. Řízení je jak známo trochu odtažité. Plasty jsou celkem kvalitní, bohužel občas v interiéru něco chrastí: typicky polostažené okénko někde dole v mechanismu, úpon pásu a teď začalo dost zběsile na hrbolech drnčet v palubní desce.
Motor je ještě klasický fiaťácký, 1,6ky od Opla přišly až o půl roku později. Potvrzuji vyšší hlučnost. Jezdím za cca 7,5 litru, většinou Praha a okolí klidnou jízdou. Spotřeba oleje závisí na jeho značce. Se Selénií byla minimální, současný Valvoline je spotřebován od horní k dolní rysce od výměny k výměně (najedu necelých 10.000 ročně). Ze závad bych ještě uvedl výměnu lambda sondy a vzpěry pátých dveří. Jinak spotřební materiál, hlavně potkávací žárovky. I když jsem si tam nechal namontovat předřazené odpory, vydrží stejně max. dva roky. Popis jejich výměny je na další příspěvek.
Celkově jsem s autem spokojený, ačkoli je to dost nevzhledná krabice, svou funkci plní dobře za relativně malé peníze. Škoda, že Fiat od výroby kombíků nižší střední třídy upustil, příště budu muset lovit jinde.
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Piątek 31.05.2013 16:09, RE: design
wonderka napisał:
tak každej to vidí určitě jinak, ale tato verze je nejošklivější (nejenom z Fiatů) zatímco 3dv. je krasavec. Design kombiku se moc nepovedl, se nechce verit ze to je od italů...


Vzhledem k tomu, že vkus je silně individuální věc, tak by se slušelo napsat, že auto se mi nelíbí. S výrokem, že je hnusné, by asi mnoho lidí nesouhlasilo.
reagować
Martin K.
ilość wystąpień3
data registracji18.08.2014
Środa 04.02.2015 13:01, Fiat Stilo 1.JTD 16V - zkušenost
S tímto autem s uvedenou motorizací mám najeto přes 430.000 km a žádné větší problémy než i jiných značek, spíše menší.

Turbo drží, vstřiky ok, olej z motoru neteče, občas EGR a váha vzduchu. Pro ty co stále rejou do Fiatů, tak jak EGR tak váha vzduchu je od BOSCHe :) ale co není příjemné je spotřeba žárovek v předních světlech, zvlášť když levá nejde vyměnit bez vyndání baterky a jejího držáku, nebo sundat nárazník...

Průměrná spotřeba se nechá držet kolem 5.5l/100km a to nejsem žádnou brzdou provozu a tříciferné rychlosti po německých dálnicích často začínají číslicí 2... Ale taky jsem dřív jezdil za 7l/100km než jsem se zklidnil, přeci jen už nějaký ten rok tohle auto mám. Mezitím jsem vystřídal mnoho dalších aut různých značek a Stilo JTD 16V zůstalo v baráku nejdýl a zřejmě už v něm i doslouží...

Nutno podotknout, že koupeno přímo od zastoupení Fiatu v ČR, žádné stočené, rozstřelené, nebo zaručeně od pana doktorka z Itálie, který jezdil pouze po dálnici a parkoval v autorizovaném servisu :)
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.