0
powrót
 

diskuze k tématu: Co vybrat stilo kombi vs opel meriva vs ford fusion vs fabia vs Focus

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, italská vozidla, ostatní
quagare
ilość wystąpień3
data registracji27.03.2015
Piątek 27.03.2015 13:57, Co vybrat stilo kombi vs opel meriva vs ford fusion vs fabia vs Focus
Dobrý den,
přemýšlím o koupi druhého auta, preferuji verzi kombi. Roční nájezd do 15.000km, dojíždění do práce denně celkem 60km. Cenu bych si představoval do 80.000kč. Vždy jsem měl benzín proto jsem vybral motory Stilo kombi rv 2004 a vyšší (1.4 70kW), opel meriva rv 2002 a vyšší (1.4 66kW), Fusion rv 2002 a vyšší (1.4 58kW) a fábia (1.4 55kW).
Zajímá mě zda lze uvažovat i o naftě, co jsem četl tak motory pro stilo 1.9jtd, fusion 1.4TDCi nebo fábia 1.9sdi př. 1.4TDI, ford focus 1.8TDCi to také nejsou špatné motory.
Beru v úvahu také spotřebu čím nižší tím lepší, servisy, výbavu, bezpečnost a cenu za pojištění.
Děkuji za rady
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Piątek 27.03.2015 15:14, stilo
Já bych volil jednoznačně Stilo. Meriva a Fabia jsou malé, Fusion je celkově strašný levný auto a Focus je hnusnej. A jako většina fordů té doby hnije, což se Stilu nestane. Stilo má i z jmenovaných nejlepší motory.
reagować
driver111
ilość wystąpień528
data registracji13.03.2013
Piątek 27.03.2015 16:48, Stilo
Jako vlastník stila v JTD 85 Kw můžu jen doporučit. Z vašeho výběru je to i největší auto. Uvnitř je široké a docela pohodlné. Najedu s autem ročně cca 20 tis a s dieselem nemám problém, dlouhodobě jezdím za 5,6 litru dle dotankování. Je to docela dobře udělané auto a poslouží - doveze tam i zpět. Jediné co mě vadí je výměna žárovek v předních světlech a malá zpětná zrcátka. Jinak velý kufr je pro mě devízou, protože furt něco vozím :) . Ale v době kdy jsem se rozhodoval ve stejné ceněn jako vy, tak to byl jeden z kandidátů, který vyhrál a za tu dobu co ho mám je to docela bezproblémové auto. Ve vašem případě bych se mrkl i na verzi 1.4 benzin, která má 6ti kvalt a dokáže jezdit úsporně, ale docela málo se jich prodává. Ale i diesly jsou celkem bezproblémů a na svou dobu velice moderní s common railem. Pokud budete u dieselu měnit olej cca po 10-15 tis, tak je to bezproblémový agregát a samozřejmě nebrat naftu od pepy z JZD . Pak i s naftou to bude spolehlivé.
reagować
Falco
ilość wystąpień55
data registracji09.05.2007
Piątek 27.03.2015 17:21, Stilo
Nemá náhodou 6kvalt 1,2 16V (myslím 59 kW) a nikoliv 1,4?
reagować
Zvirak
ilość wystąpień459
data registracji09.09.2012
Piątek 27.03.2015 18:14, Stilo
Jako majitel Stila, který najede cca 75 tis ročně, ho můžu vřele doporučit. Z uvedených je největší (kombi) a nebude zrezlé, navíc je mechanicky odolné a i s výbavou by na tom mělo bát nejlépe. Jen bych byl opatrný se slabšími motory. moje stilo (kombi s LPG) má pohotovostní váhu 1515kg !!!! Motor 1.8 (98kW) s touto vahou nemá žádné problémy, ale v rodině je ještě jedno Stilo 5-dvéř 1.6 (76kW), a ten "slabší" motor je už znát. Osobně bych tedy ze zkušenosti nic slabšího než 1.8 16V / JTD nepořizoval, byl by to hodně velký kompromis na úkor pružnosti.

Když už se budete koukat po těch autech, skutečně dobře si prověřte jejich stav. To se netýká jen Stil, ale všech značek.
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Sobota 28.03.2015 06:00, RE: Stilo
Falco napisał:
Nemá náhodou 6kvalt 1,2 16V (myslím 59 kW) a nikoliv 1,4?


6kvalt mají obě verze - jak předchozí 1.2 59 kW, tak 1.4 70 kW, která tu 1.2 nahradila (a 1.2 v kombíku nikdy nebyla). Stilo MW s tím reálně točí na šestku 3 250 ot./min při 130 km/h a spotřebě 6,3 l/100 km. Do stila je to nejlepší možný benzinový motor, resp. možná úplně nejlepší motor. Díky té převodovce to paradoxně žere méně než 1.4 v menší fabii nebo fusionu, přitom je to větší, pohodlnější a bezpečnější auto.

Není nutné se obávat pružnosti, pokud si člověk uvědomí, co je pod kapotou - italský benzinový maloobjemový motor vždy potřebuje točit, 16ventilový tím spíše, tzn. neřadit při 2 000 ot./min., ale vyhnat to výše - výkonová špička je v pásmu 3 500-4 500 ot./min. V okamžiku, kdy ten motor někdo dusí/podtáčí, má samozřejmě pocit, že auto žere a nejede (ani to nemůže být jinak nemůže, když motor nepracuje v optimálních otáčkách). Ale to je chyba řidiče, často navyklého na TDI, kde je velký zátah skoro od volnoběhu, ale nad 2 500 ot./min už ani smrt nemá co brát.
reagować
Zvirak
ilość wystąpień459
data registracji09.09.2012
Sobota 28.03.2015 10:10, nejlepší benzinový motor
v tom ti budu trochu oponovat, dle mých zkušeností se Stilama je vážně nejlepší volbou 1.8 16V. (S pětiválcem 2.4 nemam zklušenosti). Moje Stilo má už natočíno přes 330 tisíc a nijak ho nešetřím - motor drží i přes údajnou špatnou pověst. Chvíli jsem jezdil i s tou 1.6, ale tam je už prostě větší rozdíl v krouťáku a ve vyšších rychlostech ve výkonu a dochází tej šestnáctce dech. Ovšem co tu píšu vesměs platí o provozu převážně na dálnici.
Ve měste to bude nejspíš putna a výkon nepotřebuješ.
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Sobota 28.03.2015 19:18, RE: nejlepší benzinový motor
Zvirak napisał:
v tom ti budu trochu oponovat, dle mých zkušeností se Stilama je vážně nejlepší volbou 1.8 16V. (S pětiválcem 2.4 nemam zklušenosti). Moje Stilo má už natočíno přes 330 tisíc a nijak ho nešetřím - motor drží i přes údajnou špatnou pověst. Chvíli jsem jezdil i s tou 1.6, ale tam je už prostě větší rozdíl v krouťáku a ve vyšších rychlostech ve výkonu a dochází tej šestnáctce dech. Ovšem co tu píšu vesměs platí o provozu převážně na dálnici.Ve měste to bude nejspíš putna a výkon nepotřebuješ.


Já mám zkušenost i s tím 2.4, ale ten se do kombíku nedával (a jde u něj spíš o ten zvuk než nějaké sportovní výkony). S 1.4 v MW mám zkušenosti dokonce 2 - jednak to měl otec svého času od novoty, jednak jsem na podzim kamarádovi, který měl dost malý rozpočet, sehnal jedno vyřazené z fleetu, a mělo tehdy nahrkáno 289 tisíc. Půjčuju si ho teď, když potřebuju něco většího odvézt. Ten motor je výborný a podle mé zkušenosti je živejší i úspornější než ta 1.6 (ať to na papíře vypadá jakoliv). Stačí ho správně točit. Jestli tu někdo řeší spotřebu/náklady na provoz, tak 1.4 bude lepší volba. Kdyby byla důležitější dynamika, tak klidně 1.8 (a rovnou shánět variátor). Ale když 1.8, tak s ohledem na ten pestrý výběr, co tazatel napsal, bych osobně uvažoval nad Lancií Lybra.
reagować
quagare
ilość wystąpień3
data registracji27.03.2015
Niedziela 29.03.2015 18:37, Stilo nejlepsi varianta
Dekuji vsem za cenne rady, stilo je muj favorit tak jsem rad ze ho doporucujete i vy. Jaky motor vyberu jeste uvidim, nejspise naftu mnou preferovany benzin 1.4 se tezko shani. Myslite ze stila nabizene v bazarech cca kolem roku 2004 s najezdem kolem 120.000km mohou byt skutecna. premyslel jsem ze si necham auto dovest z Nemecka (mobile.de), tam snad pretacene tachometry nejsou tak bezne jaku tady.
reagować
mires
ilość wystąpień22
data registracji22.11.2010
Niedziela 29.03.2015 18:56, odhlučnění dieslu Stilo
Doporučuju se ze Stilem v dieslu nejprve svézt, protože odhlučení motoru je tragické. Cestoval jsem v druhé řadě jako spolujezdec cca 60 km a docela mě z toho bolela hlava. Podvozek byl taky docela slyšet, ale ten motor ho s přehledem přehlušil.
reagować
Zvirak
ilość wystąpień459
data registracji09.09.2012
Niedziela 29.03.2015 21:46, D
To, že auto kupujete v říši, neni zárukou nestočeného tachometru. Když němec (ještě hůře bazarník) počítá s tím, že jde auto "na východ" klidně tachometr stočí, vy se zpětně k německýmu Gerichtu nepujdete hádat. Čili auto z reichu proč ne (já tam loni koupil Stilo 1.6 16V za 810,- Euro na ebay s najetými a doloženými 40 tis !!! ). Ale mnohem duležitější než km je pořádně zkontrolovat celkový stav vozilda. Stilo je odolné, ale ne nesmrtelné.

Hlučnost JTD je celkem pověstná, proto jezdím benzinem a tento problém neřešim. Benzin je dobře odhlučněn. Tu zmíněnou hlučnost u JTD ovšem vykompenzuje výkon a spolehlivost.


Přeji štastnou ruku při výběru
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Poniedziałek 30.03.2015 07:54, RE: Stilo nejlepsi varianta
quagare napisał:
Dekuji vsem za cenne rady, stilo je muj favorit tak jsem rad ze ho doporucujete i vy. Jaky motor vyberu jeste uvidim, nejspise naftu mnou preferovany benzin 1.4 se tezko shani. Myslite ze stila nabizene v bazarech cca kolem roku 2004 s najezdem kolem 120.000km mohou byt skutecna. premyslel jsem ze si necham auto dovest z Nemecka (mobile.de), tam snad pretacene tachometry nejsou tak bezne jaku tady.


Já bych naopak znovu hledal auto z ČR, které má prokazatelný servis. Na kontrolatachometru.cz lze u auta z roku 2004 kompletně zdarma proklepnout kilometrový proběh, a proto pokud tomu budou odpovídat i servisní záznamy, není se čeho bát. Raději vyšší doložený nájezd se servisem než stočenou mršinu (platí pro jakoukoliv značku a model). Když totiž srovnám interiér stila 2005 se skoro 300 tisíci a interiér jedničkové octavie Tour z roku 2008 s polovičním nájezdem (obě v rámci firemního užití), tak např. podle opotřebení volantu nebo palubní desky je to stilo na tom výrazně lépe. A tímto srovnáním je zároveň většina ojetých stil, co jsem viděl s nájezdem 120-150 tisíc, stočená přinejlepším na polovinu. To by samo o sobě nevadilo, ale zrovna převodovka u 1.4 může potřebovat okolo 250 000 km vyměnit ložiska, což není úplně levný úkon (cca 15 000 Kč).
reagować
driver111
ilość wystąpień528
data registracji13.03.2013
Poniedziałek 30.03.2015 10:18, stilo
Je fakt, že JTD zrovna odhlučněné není, ale po zahřátí to není žádná tragedie a je to srovnatelné s klasickými TDI (rotačky VW 66/81 kw - mám doma taky, tak můžu porovnat) a oproti motorům PD taktéž od vw je to tiché auto. Pokud někdo píše, že je slyšet podvozek, tak si to dotyčný majitel má nechat opravit. Většinou jsou to silentbloky v zadní nápravě a nějaké drobnosti. Pak je podvozek na úrovni ostatních aut té doby a třídy, takže bych tím nestrašil. Mě se podařilo v bazaru koupit auto nestočené se 112 tis koupit - dovoz itálie, plná servisní historie, včetně faktur za servis atd., takže snad to sedí a když jsme dělali rozvody, tak to vypadalo, jako že jo... Ale je fakt, že jsem to vybíral hooodně dlouho, než jsem na to narazil. Auto mělo jen nějaké lehké škrábance, ale jinak motorově ok a nedám na něj dopustit.
reagować
quagare
ilość wystąpień3
data registracji27.03.2015
Poniedziałek 30.03.2015 12:30, stilo
Děkuji všem moc jste mi pomohli, auto nepotřebuji koupit hned takže mám čas na hledání. Určitě vezmu někoho s sebou kdo tomu rozumí více než já a poradí, ať nekoupím hned první auto co najdu a není to nějaký vrak :).
Ještě jednou díky moc
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.