mPuma napisał:
Filtr na sériovém motoru nepřidá prakticky nic. Pokud by to mylel vážně tak je potřeba udělat následující úpravy: Novou "ostřejší" vačku specifikace fast road (racing specifikaci by nevyužil, tam už jsou potřeba kvůli vysokým otáčkám kované vnitřnosti motoru). Cena cca: 6000KčKit sání studeného vzduchu, tzn. ne jen sport filtr, ale přivést komplet sání z místa, kde není vzduch ohřátý od motoru. Cena cca: 2000KčDecentní snížení hlavy. Moc velké snížení by se podepsalo na životnosti motoru.Cena cca: 1000KčOdlehčení setrvačníku (sice nepřidá žádný výkon, ale motor bude mít větší chuť jít do otáček. Sériová 1.2 v Puntu má setrvačník zbytečně těžký.) Cena cca: 1000KčSport výfuk. Tím nemyslím nějaký laďák co dělá kravál, ale hlavně svody od motoru, které jsou na sériových motorech dost restriktivní. Za svody samozřejmě sport. katalyzátor a pak už výfuk s absorpčním tlumičem. Nejlépe koupit komplet přímo od výrobce.Cena cca: 5000-20000KčA nakonec, nechat naladit na brzdě. Některé chiptuningové firmy nabízejí individuální úpravy včetně ladění na brzdě.Cena cca: 10000KčTo máme asi 30000Kč a očekávaný nárůst výkonu kolem 20-30HP. Odpovídá to základní poučce platící hlavně na atmosférické motory, že zvýšit výkon o koně stojí kolem 1000Kč.Za tu cenu už by se možná dal sehnat třeba Suzuki Swift 1.3 GTI s výkonem 74kW a mnohem větším potenciálem k dalším úpravám.
A ještě bych doplnil, že zásah do spalovacího prostoru by mělo reflektovat použité palivo a vyšším OČ, aby nechocházelo ke klepání. Mimochodem chip tuning atmosféry obvykle znamená, že se koně přesunou po křivce z jednoho místa na druhou, tedy, že např do 3500 bude auto mrtvola a ve vyšších pojede o trochu lépe než před tím.
Šel bych cetou nejmenšího odporu, a to koupil vůz, který má v továrním nastavení tolik koní, kolik by se mi líbilo. Z dvanáctistovky raketa nikdy nebude a peníze do úprav budou spíše vyhozené.