0
powrót
 

diskuze k tématu: jak zvýšit výkon fiat punto II 1.2 44 Kw

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, technické dotazy, automobilky, italská vozidla, typ vozidla, osobní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 03.01.2015 22:34, jak zvýšit výkon fiat punto II 1.2 44 Kw

vozidlo: Fiat Punto
rok výroby: 2003
palivo: benzin
výkon v kW: 44
kód motoru: ZFA18800004573418

popis závady: zvýšit výkon

kód chyby určené na diagnostice: -

typ diagnostického přístroje: -

kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: -
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Niedziela 04.01.2015 09:14, RE: jak zvýšit výkon fiat punto II 1.2 44 Kw
nepřihlášený uživatel napisał:
vozidlo: Fiat Punto rok výroby: 2003palivo: benzinvýkon v kW: 44kód motoru: ZFA18800004573418popis závady: zvýšit výkon kód chyby určené na diagnostice: -typ diagnostického přístroje: -kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: -


Prodat, a koupit auto s motorem o výkonu podle představ.
reagować
radek.slivaFB
ilość wystąpień181
data registracji16.03.2013
Poniedziałek 05.01.2015 09:45, vykon
žádné rozumné zvýšení výkonu neexistuje.....Jedině nejaký placebo efekt ve formě chiptuningu za 3000 korun českých :D
reagować
mPuma
ilość wystąpień47
data registracji05.12.2014
Poniedziałek 05.01.2015 10:29, Zvýšení výkonu
Ono by to šlo, ale cena bude neúměrná výsledku a motor pak bude nepoužitelný pro normální ježdění, protože mu bude chybět výkon v cestovních otáčkách. Navíc převodovka má hrozně dlouhé převody, což ještě snižuje dynamiku motoru a při úpravě motoru by bylo potřeba i jiné zpřevodování. Nejsnažší a taky nejlevnější je sehnat jiné Punto se silnější motorizací.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Poniedziałek 05.01.2015 22:51, RE: vykon
radek.slivaFB napisał:
žádné rozumné zvýšení výkonu neexistuje.....Jedině nejaký placebo efekt ve formě chiptuningu za 3000 korun českých :D


Nebo aspoň tankovat Šel Ví-Pawr. Ten dojem, že to jede mnohem líp než předtím je k nezaplacení...
reagować
free78
ilość wystąpień300
data registracji19.09.2008
Wtorek 06.01.2015 09:20, možnosti zvýšení výkonu
Jak již bylo zmíněno, tak nejlevnější možností, jak získat auto s vyšším výkonem je si takové rovnou koupit. Jakékoliv přestavby přijdou dráž.
Podívejme se co máme alespoň za možnosti.
1) Bylo by možné instalovat sportovní vložku filtru vzduchu, motor by se mohl "lépe nadechnout" a mohl by tím i podávat o něco vyšší výkon. Realita je taková, že to sice funguje, ale nárůst výkonu bude tak o 1kW. Cenová náročnost cca 1.500,- Kč.
2) Můžeme instalovat sportovní výfuk (homologovaný od prověřeného výrobce, ne z polské tržnice). Získáme opět vyšší výkon, v tomto případě tak o 2kW a zároveň jako bonus sportovní zvuk. Cenová náročnost cca 5.000,- Kč.
3) Chip tunning - Chip tunning má v podstatě smysl pouze u turbem přeplňovaných motorů, zejména u těch dieselových. V případě atmosférického benzínového motoru se dá přidat tak maximálně 10 procent výkonu. Získáme tedy cca 4kW. Cenová náročnost cca 5.000,- Kč.
4) rozumné snížení hlavy (do 1mm), tím se získá vyšší komprese a teoreticky vyšší výkon, nevýhoou je o něco vyšší namáhání klikové hřídele. Nějaké ty lepší vícekontaktní svíčky (platinové atp.)...

Cokoliv jiného by bylo již výrazně dražší.
Jednalo by se např. o výměnu klikového hřídele, ojnic a pístů za odolnější a následná zástavba turbodmychadla.

----

Moje rada je: Dát tam pořádný kvalitní olej, nějakej ten lepší vzduchovej filtr co má nižší odpor, lepší svíčky (4 kontaktní platinové BOSH - jsou na 100tkm), možná ten laděnej výfuk, pojezdit, užít si to v rámci možností a příště koupit auto co bylo již jako výkonné stavěné od výrobce.
reagować
mPuma
ilość wystąpień47
data registracji05.12.2014
Wtorek 06.01.2015 10:11, Úpravy
Filtr na sériovém motoru nepřidá prakticky nic. Pokud by to mylel vážně tak je potřeba udělat následující úpravy:



Novou "ostřejší" vačku specifikace fast road (racing specifikaci by nevyužil, tam už jsou potřeba kvůli vysokým otáčkám kované vnitřnosti motoru).
Cena cca: 6000Kč

Kit sání studeného vzduchu, tzn. ne jen sport filtr, ale přivést komplet sání z místa, kde není vzduch ohřátý od motoru.
Cena cca: 2000Kč

Decentní snížení hlavy. Moc velké snížení by se podepsalo na životnosti motoru.
Cena cca: 1000Kč

Odlehčení setrvačníku (sice nepřidá žádný výkon, ale motor bude mít větší chuť jít do otáček. Sériová 1.2 v Puntu má setrvačník zbytečně těžký.)
Cena cca: 1000Kč

Sport výfuk. Tím nemyslím nějaký laďák co dělá kravál, ale hlavně svody od motoru, které jsou na sériových motorech dost restriktivní. Za svody samozřejmě sport. katalyzátor a pak už výfuk s absorpčním tlumičem. Nejlépe koupit komplet přímo od výrobce.
Cena cca: 5000-20000Kč

A nakonec, nechat naladit na brzdě. Některé chiptuningové firmy nabízejí individuální úpravy včetně ladění na brzdě.
Cena cca: 10000Kč


To máme asi 30000Kč a očekávaný nárůst výkonu kolem 20-30HP. Odpovídá to základní poučce platící hlavně na atmosférické motory, že zvýšit výkon o koně stojí kolem 1000Kč.

Za tu cenu už by se možná dal sehnat třeba Suzuki Swift 1.3 GTI s výkonem 74kW a mnohem větším potenciálem k dalším úpravám.



reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Wtorek 06.01.2015 11:00, RE: Úpravy
mPuma napisał:
Filtr na sériovém motoru nepřidá prakticky nic. Pokud by to mylel vážně tak je potřeba udělat následující úpravy: Novou "ostřejší" vačku specifikace fast road (racing specifikaci by nevyužil, tam už jsou potřeba kvůli vysokým otáčkám kované vnitřnosti motoru). Cena cca: 6000KčKit sání studeného vzduchu, tzn. ne jen sport filtr, ale přivést komplet sání z místa, kde není vzduch ohřátý od motoru. Cena cca: 2000KčDecentní snížení hlavy. Moc velké snížení by se podepsalo na životnosti motoru.Cena cca: 1000KčOdlehčení setrvačníku (sice nepřidá žádný výkon, ale motor bude mít větší chuť jít do otáček. Sériová 1.2 v Puntu má setrvačník zbytečně těžký.) Cena cca: 1000KčSport výfuk. Tím nemyslím nějaký laďák co dělá kravál, ale hlavně svody od motoru, které jsou na sériových motorech dost restriktivní. Za svody samozřejmě sport. katalyzátor a pak už výfuk s absorpčním tlumičem. Nejlépe koupit komplet přímo od výrobce.Cena cca: 5000-20000KčA nakonec, nechat naladit na brzdě. Některé chiptuningové firmy nabízejí individuální úpravy včetně ladění na brzdě.Cena cca: 10000KčTo máme asi 30000Kč a očekávaný nárůst výkonu kolem 20-30HP. Odpovídá to základní poučce platící hlavně na atmosférické motory, že zvýšit výkon o koně stojí kolem 1000Kč.Za tu cenu už by se možná dal sehnat třeba Suzuki Swift 1.3 GTI s výkonem 74kW a mnohem větším potenciálem k dalším úpravám.


A ještě bych doplnil, že zásah do spalovacího prostoru by mělo reflektovat použité palivo a vyšším OČ, aby nechocházelo ke klepání. Mimochodem chip tuning atmosféry obvykle znamená, že se koně přesunou po křivce z jednoho místa na druhou, tedy, že např do 3500 bude auto mrtvola a ve vyšších pojede o trochu lépe než před tím.
Šel bych cetou nejmenšího odporu, a to koupil vůz, který má v továrním nastavení tolik koní, kolik by se mi líbilo. Z dvanáctistovky raketa nikdy nebude a peníze do úprav budou spíše vyhozené.
reagować
free78
ilość wystąpień300
data registracji19.09.2008
Wtorek 06.01.2015 12:29, RE: Úpravy
David V napisał:
mPuma napisał:
Filtr na sériovém motoru nepřidá prakticky nic. Pokud by to mylel vážně tak je potřeba udělat následující úpravy: Novou "ostřejší" vačku specifikace fast road (racing specifikaci by nevyužil, tam už jsou potřeba kvůli vysokým otáčkám kované vnitřnosti motoru). Cena cca: 6000KčKit sání studeného vzduchu, tzn. ne jen sport filtr, ale přivést komplet sání z místa, kde není vzduch ohřátý od motoru. Cena cca: 2000KčDecentní snížení hlavy. Moc velké snížení by se podepsalo na životnosti motoru.Cena cca: 1000KčOdlehčení setrvačníku (sice nepřidá žádný výkon, ale motor bude mít větší chuť jít do otáček. Sériová 1.2 v Puntu má setrvačník zbytečně těžký.) Cena cca: 1000KčSport výfuk. Tím nemyslím nějaký laďák co dělá kravál, ale hlavně svody od motoru, které jsou na sériových motorech dost restriktivní. Za svody samozřejmě sport. katalyzátor a pak už výfuk s absorpčním tlumičem. Nejlépe koupit komplet přímo od výrobce.Cena cca: 5000-20000KčA nakonec, nechat naladit na brzdě. Některé chiptuningové firmy nabízejí individuální úpravy včetně ladění na brzdě.Cena cca: 10000KčTo máme asi 30000Kč a očekávaný nárůst výkonu kolem 20-30HP. Odpovídá to základní poučce platící hlavně na atmosférické motory, že zvýšit výkon o koně stojí kolem 1000Kč.Za tu cenu už by se možná dal sehnat třeba Suzuki Swift 1.3 GTI s výkonem 74kW a mnohem větším potenciálem k dalším úpravám.
A ještě bych doplnil, že zásah do spalovacího prostoru by mělo reflektovat použité palivo a vyšším OČ, aby nechocházelo ke klepání. Mimochodem chip tuning atmosféry obvykle znamená, že se koně přesunou po křivce z jednoho místa na druhou, tedy, že např do 3500 bude auto mrtvola a ve vyšších pojede o trochu lépe než před tím. Šel bych cetou nejmenšího odporu, a to koupil vůz, který má v továrním nastavení tolik koní, kolik by se mi líbilo. Z dvanáctistovky raketa nikdy nebude a peníze do úprav budou spíše vyhozené.


No a právě proto, kdyby na to dal sportovní filtr vzduchu (+1kW) a laďák (+2kW) tak bude mít díky jinému zvuku motoru aspoň dojem, že to trochu jede.
Pojezdit ze dva roky a příště myslet před koupí a ne až po...
reagować
BMW528i
ilość wystąpień372
data registracji07.01.2013
Wtorek 06.01.2015 13:18, RE: Úpravy
free78 napisał:
David V napisał:
mPuma napisał:
Filtr na sériovém motoru nepřidá prakticky nic. Pokud by to mylel vážně tak je potřeba udělat následující úpravy: Novou "ostřejší" vačku specifikace fast road (racing specifikaci by nevyužil, tam už jsou potřeba kvůli vysokým otáčkám kované vnitřnosti motoru). Cena cca: 6000KčKit sání studeného vzduchu, tzn. ne jen sport filtr, ale přivést komplet sání z místa, kde není vzduch ohřátý od motoru. Cena cca: 2000KčDecentní snížení hlavy. Moc velké snížení by se podepsalo na životnosti motoru.Cena cca: 1000KčOdlehčení setrvačníku (sice nepřidá žádný výkon, ale motor bude mít větší chuť jít do otáček. Sériová 1.2 v Puntu má setrvačník zbytečně těžký.) Cena cca: 1000KčSport výfuk. Tím nemyslím nějaký laďák co dělá kravál, ale hlavně svody od motoru, které jsou na sériových motorech dost restriktivní. Za svody samozřejmě sport. katalyzátor a pak už výfuk s absorpčním tlumičem. Nejlépe koupit komplet přímo od výrobce.Cena cca: 5000-20000KčA nakonec, nechat naladit na brzdě. Některé chiptuningové firmy nabízejí individuální úpravy včetně ladění na brzdě.Cena cca: 10000KčTo máme asi 30000Kč a očekávaný nárůst výkonu kolem 20-30HP. Odpovídá to základní poučce platící hlavně na atmosférické motory, že zvýšit výkon o koně stojí kolem 1000Kč.Za tu cenu už by se možná dal sehnat třeba Suzuki Swift 1.3 GTI s výkonem 74kW a mnohem větším potenciálem k dalším úpravám.
A ještě bych doplnil, že zásah do spalovacího prostoru by mělo reflektovat použité palivo a vyšším OČ, aby nechocházelo ke klepání. Mimochodem chip tuning atmosféry obvykle znamená, že se koně přesunou po křivce z jednoho místa na druhou, tedy, že např do 3500 bude auto mrtvola a ve vyšších pojede o trochu lépe než před tím. Šel bych cetou nejmenšího odporu, a to koupil vůz, který má v továrním nastavení tolik koní, kolik by se mi líbilo. Z dvanáctistovky raketa nikdy nebude a peníze do úprav budou spíše vyhozené.
No a právě proto, kdyby na to dal sportovní filtr vzduchu (+1kW) a laďák (+2kW) tak bude mít díky jinému zvuku motoru aspoň dojem, že to trochu jede.Pojezdit ze dva roky a příště myslet před koupí a ne až po...


No v tomto případě bych šel cestou např punta 1,8hgt, pojede líp bude stát tak 50tkč a bude to nejjednodužší. ono ten hříbek pod kapotou bez přívodu vzduchu a a ladák z aukra asi nebudou uplně ideál, abyvykle tyto úpravy kvality kamarádova garáž mívají přínos asi -5kw a pocit +50kw :D
Měl jsem 2 upravená auta a ty čásky za úpravy byly astronomické když jen vzpomenu na e36 is tak výfuk přímo pro to auto cca +2kw 23.000kč kn filtr s přívodem vzduchu cca +5kw 5000kč podvozek koni 30000kč....
reagować
mPuma
ilość wystąpień47
data registracji05.12.2014
Wtorek 06.01.2015 19:38, Prodejnost
A je třeba pak ještě počítat s tím, že auto bude prakticky neprodejné. Jediný smysl by úpravy měly, pokud by se jednalo o závodní auto, což ale asi nehrozí, protože se většinou jezdí třída do 1400ccm kde by 1.2 Punto nebylo moc konkurenceschopné.
reagować
mPuma
ilość wystąpień47
data registracji05.12.2014
Wtorek 06.01.2015 21:10, snížení hmotnosti
Právě koukám na Top Gear a vidím tam odlehčená auta :D a tak jsem si vzpoměly že další dobrý způsob jak zrychlit auto je odlehčit ho. Další poučka totiž říká: Když chceš zrychlit na rovině, zvyš výkon, když všude pak sniž hmotnost.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.