Poniedziałek 20.03.2006 16:05,
Punto
Tak vozidlo se zdá dlr obr. docela zachovalé, Nedávno jsme prodávali kamarádovo, to mělo 170000 a byla to hrůza, jelikož se o to nestaral, jezdil s minimem oleje a nenechal také nikdy vymezit ventilovou vůli, takže měl nejspíš dle všeho opotřebený vačkový hřídel.Olej unikal skoro všude apod.Jinak to není špatné auto, prostornost je přímo vzorná, rovněž komfort a slušné jízdní vlastnosti taká.Je pravda, že občas odchází kabely zapalování-motor má pak nepravidelný chod, jelikož nejde na 4 válce a díky tomu se může zničit katalyzátor, zlobí zde lambda sondy, na zadní nápravě odcházejí jednak jehlová ložiska podélných ramen a jednak a to častěji(je to bolest všech starších Fiatů) sylentbloky tzv H nápravnice-jsou celkem 4 což při rychlém průjezdu zatáčkou, jak se vůz nakloní vydává zvuk, jak když vám kámen tluče o podlahu.Vůbec podvozky italských aut nejsou nijak předimenzované, takže třeba čepy po 50000 km nejsou nic neobvyklého.Pozor také na škubání v tahu u motorů 1,1 (verze 55) a 1,2 (verze 60), ale i 75, to může mít na svědomí vadný potenciometr klapky, který nový u dealera (bohužel se mění vcelku s tělesem) a stojí cca 20000,-Kč a v druhovýrobě se velmi obtížně shání(vlastní zkušenost u té 75).Ochrana proti korozi je však vzorná a Fiat tenkrát dával jako jedna z mála značek záruku 8 let(ostatní 6 let).u 8 ventilových motorů řady FIRE sice občas praskne rozvodový řemen, mění se zde tušim po 100000km, nebo 6 letech, ale zde se nic závažného nestane, protože jako jeden z mála motorů, ventily s pístem na sebe nedosáhnou, takže pohoda.Při výměně nechte zkontrolovat vodní pumpu a případně ji preventivně vyměnte, také ráda teče.Dále je u motorů řady FIRE nechat pravidelně vymezovat ventilovou vůli, což se zde provádí přesnými podložkami, tzv kalibry, ty jsou dost drahé, cca 3000,-Kč za sadu a má je jen značkový dealer a taktéž samo vymezení sice lze provést bez demontáže hlavy, ale je docela pracné a nikdo se s tím moc nechce dělat. Je to však nutné, protože jinak se zničí vačkový hřídel, začnou se podpalovat ventily, motor ztratí kompresy(výkon).Pozor také na vzácnou sportovní verzi GT, ta měla motor 1,4 L s výfukovým turbodmychadlem a točivým momentem 200Nm, což je na takhle malé auto docela síla.Motor pochází ještě z Una a po letech bude určitě turbo propouštět olej.Dle mého názoru je nejlepší motor 1,2 16V montovaný od modernizace v roce 1997, nahradil nemastnou 1,6. U něj jsou již hydraulická zdvihátka a motor je velmi zdařilý.Má 85 koní a ve spojení s verzí Sporting je prostě skvělý.Rovněž této verzi nechybí servořízení, ABS, airbag aj.To základní verze 55 nemají.
reagować