0
powrót
 

diskuze k tématu: Fiat Punto 1.2 16V - Vivat Punto s převodovkou CVT!

kategorie zaszeregowania tematu: italská vozidla
Zdeny60
ilość wystąpień1248
data registracji08.09.2009
Sobota 14.12.2019 08:01, Punto vs Toyota?
Na člnku mě zaujala zmínka o "mouchách" Toyoty Avensis, která měla mít najeto cca 225tkm. Avensis této generace patří k tomu absolutně nejlepšímu, co kdy kdo vyrobil co se týká odolnosti a splehlivosti a proto mě zaráží ta zmínka o "mouchách". Jinka Fiat umí dělat slušná a levná auta, ale zrovna CVT v ojetině bych se bál jak čert kříže, protože nikdy nevím, co a jak s ní kdy bylo a zdali se aspoň měnil olej. Věřím radši manuálu (u ojetiny, u nového je to jedno). výhodou Punta je, že nehnijou a motory jsou úsporné.
reagować
Rollinman
ilość wystąpień8
data registracji09.12.2019
Niedziela 15.12.2019 20:48, RE: Punto vs Toyota?
cytat:
reakce na: Zdeny60, 14.12.2019 08:01 (Na člnku mě zaujala zmínka o & ...)


Co se týká Toyoty(2.0i VVTi), vždy mě do cíle dovezla. Avensis T22 Combi je prostorné a dostatečně komfortní svezeni, všechna čest. Koupil jsem jí dvanáctiletou se 170 tisíci na tachometru, kilometry odsouhlasili i v Toyotě v servisu, auto původem z Čech. Co se týče výdrže, tak se ale žádný zázrak nekonal. Ihned se čistila škrtící klapka (chcípal volnoběh), dávaly se plynové vzpěry(dveře padaly), měnily se kosti na zadní nápravě(tlouklo to), dělala se geometrie(ztuha volant do zatáčky), opravovala klimatizace(byla cítit do auta po doplnění). Vím, že to bylo většinou zanedbanou údržbou. Pak ovšem přišla nová spojka(ve 180.000) - prokluzovala, kotouče na všech 4 kolech(zadní se hřálo a to jsem málem jednou nedojel), zůstávala viset ručka(oprava brzdiče a to opakovaně), toto vše ve 12-14ti letech věku a do 200.000 km. Pak se urval zadní tlumič z horního uložení, zavařoval výfuk, a uložení zadní nápravy začalo ve 220.000 mlátit - řekli že oprava je dost náročná ať jezdím dál, nebezpečné to není. Klimatizace se opět odporoučela, kontrolka motoru se téměř od počátku rozsvěcela (lambdasondy postupně měněny a nakonec prý katalyzátory odpálené - jsou tam 2). Nedlouho před prodejem začala svítit kontrolka airbagů a měnil jsem chladič, který tekl, což se mi stalo u podobně starého auta jen jednou a měl jsem jich už povícero. Takže asi tak. Ojetá Toyota je podle mne srovnatelná s jiným ojetým autem, i když fatálními nedostatky asi netrpí. To ale myslím nebude trpět ani Punto 2. generace.. CVT je sice podle toho co se říká trochu sázka do loterie ale uvidíme. Olej měnila v CVT podle faktury předchozí majitelka. Kdyžtak napíšu co a jak dál. Teď jsem měnil termostat, pomalu se to ohřívalo. Stál 180 Kč (Febi) a za půl hodiny jsme to s kamarádem zvládli. Po výměně vše funguje jak má. Zatím nic nemlátí, kontrolky motoru ani airbagů nesvítí, auto jezdí jak zánovní tak se uvidí jak dlouho. Ale jak říkám, nemá ještě ani 90.000 takže srovnání s Toyotou je zatím bezpředmětné. Ovšem třeba vzpěry 5.dveří drží jak nové a v mnohem pokročilejším věku.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.