0
powrót
 

diskuze k tématu: Fiat Punto 1.1i - slouží i po deseti letech provozu

kategorie zaszeregowania tematu: italská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 26.04.2010 12:35, Líbily se mi české Felicie...
No, chlape, tak ale už ses z té nemoci vylečil, ne? To je dobře..horečka klesla, je to za náma. Uff.

Srovnávat auto roku se sračkou roku...a nebo dokonce ji (tu sračku) nadřadit tehdejšímu Highlightu mezi malými vozy....bolelo to moc?

Složitější podvozek, prostor, moderní benzíny, v té době povedený design vůči překapotovanému Favoriu....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 26.04.2010 14:16, RE: Líbily se mi české Felicie...
gablenz napisał:
No, chlape, tak ale už ses z té nemoci vylečil, ne? To je dobře..horečka klesla, je to za náma. Uff.

Srovnávat auto roku se sračkou roku...a nebo dokonce ji (tu sračku) nadřadit tehdejšímu Highlightu mezi malými vozy....bolelo to moc?

Složitější podvozek, prostor, moderní benzíny, v té době povedený design vůči překapotovanému Favoriu....
No tak zase bacha... a) jasně - feldy jsou totální sračky, o tom není pochyb. Ale! b) několik jsem jich měl na firmě, s nájezdem kolem 600-800tkm, a kdyby se ktomu chlapi chovali jako ke svému, tak vypadaly celkem normálně. Jezdily taky OK. Nemám komentáře opravdu ne. Ale problém je koroze. Hrozný problém. c) Punto může být autem roku, nebo klidně i století, ovšem auto z něj nikdy nebude. Pořád zůstane Fiátkem, puňťátkem, a tak to je. Ale nechci ho podřadit feldám!!! Je to prostě jiná třída.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 26.04.2010 15:24, RE: Líbily se mi české Felicie...
T.J. napisał:
No tak zase bacha... a) jasně - feldy jsou totální sračky, o tom není pochyb. Ale! b) několik jsem jich měl na firmě, s nájezdem kolem 600-800tkm, a kdyby se ktomu chlapi chovali jako ke svému, tak vypadaly celkem normálně. Jezdily taky OK. Nemám komentáře opravdu ne. Ale problém je koroze. Hrozný problém. c) Punto může být autem roku, nebo klidně i století, ovšem auto z něj nikdy nebude. Pořád zůstane Fiátkem, puňťátkem, a tak to je. Ale nechci ho podřadit feldám!!! Je to prostě jiná třída.
Souhlasím. Jediný problém felicií, ale i favoritů je koroze. Mám najeto na favoritu 240tis a všechno kromě spojky a spotřebáku stále původní. Emise stále OK a spotřeba o 0,5l vyšší než když bylo nové.

Punto bych klidně zařadil do stejné třídy jako feldu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 26.04.2010 18:40, RE: Líbily se mi české Felicie...
Riccardo napisał:
Souhlasím. Jediný problém felicií, ale i favoritů je koroze. Mám najeto na favoritu 240tis a všechno kromě spojky a spotřebáku stále původní. Emise stále OK a spotřeba o 0,5l vyšší než když bylo nové.

Punto bych klidně zařadil do stejné třídy jako feldu.
Já u těchto vuzůvidím ještě jedno mínus (pro mne osobně naprosto rozhodující )a to je nulová bezpečnost. Úspora provozních nákladů je sice příjemná, ale při vážnější nehodě je málo platná, neboť mrtvému jsou peníze k ničemu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 26.04.2010 22:41, RE: Líbily se mi české Felicie...
Pavlik napisał:
Já u těchto vuzůvidím ještě jedno mínus (pro mne osobně naprosto rozhodující )a to je nulová bezpečnost. Úspora provozních nákladů je sice příjemná, ale při vážnější nehodě je málo platná, neboť mrtvému jsou peníze k ničemu.
Po shlédnutí pár videí z euroncap.com jsem rychle odstavil staré auto a šel do něčeho co dopadlo v crash testu celkem dobře. V tomhle bych nechtěl bourat ani v 50km/h
http://www.youtube.com/watch?v=nG8R4Guin80

V crash testu měli navíc fungl nové, nebourané, neshnilé auto. 11 let staré auto na tom bude ještě hůř.

Zase pokud v tom někdo jezdí jen po silnicích 3. třídy, pomalu, 10 km do práce tak nakonec proč ne.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 26.04.2010 23:44, RE: Líbily se mi české Felicie...
Petr S napisał:
Po shlédnutí pár videí z euroncap.com jsem rychle odstavil staré auto a šel do něčeho co dopadlo v crash testu celkem dobře. V tomhle bych nechtěl bourat ani v 50km/h
http://www.youtube.com/watch?v=nG8R4Guin80

V crash testu měli navíc fungl nové, nebourané, neshnilé auto. 11 let staré auto na tom bude ještě hůř.

Zase pokud v tom někdo jezdí jen po silnicích 3. třídy, pomalu, 10 km do práce tak nakonec proč ne.
Hezké,jenže bezpečnost si vymysleli výrobci aut aby bylo čím přesvědčit lidi o nutnosti nákupu nového vozu,když už staré metody nezabíraly.Teď zase auta prodává obří prosklená plocha (je to asi docela zábava,když se vám při bouračce na hlavu sesype víc jak půlka střechy).Ale k těm testům,všichni víme,že NCAP jsou už léta naprosto neprůkazné,výrobci se velmi rychle naučili přizpůsobit auta těmto testům.To hodnocení je vám něco platné leda tak v případě,že budete sedět na místě té figuríny při tom testu,ale v běžném provozu se nehody takto nestávají.Kdyby všichni smýšleli jako vy,tak je nejbezpečnější dopravní prostředek na silnice tank a co pak,až budeme mít všichni tanky,co by,začneme dělat crashtesty tanků
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.04.2010 05:46, RE: Líbily se mi české Felicie...
Pavlik napisał:
Já u těchto vuzůvidím ještě jedno mínus (pro mne osobně naprosto rozhodující )a to je nulová bezpečnost. Úspora provozních nákladů je sice příjemná, ale při vážnější nehodě je málo platná, neboť mrtvému jsou peníze k ničemu.
No, při jízdě samozřejmě se chovám tak, jako bych jel na kole ... to je u těchle aut samozřejmé ...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.04.2010 07:01, RE: Líbily se mi české Felicie...
Rover623 napisał:
Hezké,jenže bezpečnost si vymysleli výrobci aut aby bylo čím přesvědčit lidi o nutnosti nákupu nového vozu,když už staré metody nezabíraly.Teď zase auta prodává obří prosklená plocha (je to asi docela zábava,když se vám při bouračce na hlavu sesype víc jak půlka střechy).Ale k těm testům,všichni víme,že NCAP jsou už léta naprosto neprůkazné,výrobci se velmi rychle naučili přizpůsobit auta těmto testům.To hodnocení je vám něco platné leda tak v případě,že budete sedět na místě té figuríny při tom...
Je statisticky prokázáno, že při nehodě dvou vozů, z nichž jeden je nejnovější konstrukce (takže cca rok 2004 a mladší) a druhý je starší konstrukce - klesá šance na přežití ve starším voze na necelých 20%. O riziku vážného zranění ani nemluvím. A to se bavíme o starším voze s rokem konstrukce okolo roku 2000 - felicia i tohle punto má rok konstrukce kolem roku 1990. Nicméně doufám, že ještě mnoho lidí myslí jako vy - mám potom ve svém moderním voze větší šance na přežití v džungli, kterou v ČR vydávají za silniční provoz.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.04.2010 09:51, RE: Líbily se mi české Felicie...
Pavlik napisał:
Je statisticky prokázáno, že při nehodě dvou vozů, z nichž jeden je nejnovější konstrukce (takže cca rok 2004 a mladší) a druhý je starší konstrukce - klesá šance na přežití ve starším voze na necelých 20%. O riziku vážného zranění ani nemluvím. A to se bavíme o starším voze s rokem konstrukce okolo roku 2000 - felicia i tohle punto má rok konstrukce kolem roku 1990. Nicméně doufám, že ještě mnoho lidí myslí jako vy - mám potom ve svém moderním voze větší šance na přežití v džungli, kterou v ČR ...
Pavlíku, napsal jsi nebetyčnou blbost nebo Ti tam chybí nějaké další parametry k tomu (jako rychlost obou aut, typ srážky atd.), aby se z toho dala vyvozovat pravděpodobnost přežití. Protože když si na parkovišti škodu 105S odřete o Hummer, přežijete všichni.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.04.2010 11:57, RE: Líbily se mi české Felicie...
Muroň napisał:
Pavlíku, napsal jsi nebetyčnou blbost nebo Ti tam chybí nějaké další parametry k tomu (jako rychlost obou aut, typ srážky atd.), aby se z toho dala vyvozovat pravděpodobnost přežití. Protože když si na parkovišti škodu 105S odřete o Hummer, přežijete všichni.
Každému, alespoň trochu inteligentnímu člověku je jasné, že odřený blatník přežije (i když některé může potkat infarkt). Měl jsem na mysli střet vozidel v rychlostech okolo 50 km/h = běžnou nehodu na křižovatce. Jen doporučím podívat se třeba na crash test (tuším) autobildu z loňska, kdy postavili proti sobě "bezpečné" starší velké volvo a nový renault tvingo. Auto s délkou 3,5 metru proti 4,8 metru - výsledek byl pro takové "znalce" jako vy dost šokující. Řidič volva by nepřežil střet s minivozem v rychlosti 50 km/h. Řidič tvinga by utrpěl lehká zranění. Jednalo se o simulaci běžné městské nehody.
PS: netvrdím, že si všichni mají koupit nové vozy - je na každém jak si váží svého zdraví případně života.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.04.2010 20:37, RE: Líbily se mi české Felicie...
Pavlik napisał:
Každému, alespoň trochu inteligentnímu člověku je jasné, že odřený blatník přežije (i když některé může potkat infarkt). Měl jsem na mysli střet vozidel v rychlostech okolo 50 km/h = běžnou nehodu na křižovatce. Jen doporučím podívat se třeba na crash test (tuším) autobildu z loňska, kdy postavili proti sobě "bezpečné" starší velké volvo a nový renault tvingo. Auto s délkou 3,5 metru proti 4,8 metru - výsledek byl pro takové "znalce" jako vy dost šokující. Řidič volva by nepřežil střet s minivoz...
A to se jako po pár shlédnutí různých účelových videí považujete za "znalce"? Každá nehoda je jiná, záleží na mnohem více faktorech než celková pevnost a hmotnost auta. I po nehodě Favorit x Octavia může posádku octavie odvézt sanitka a řidič Favoritu skončit pouze s modřinou od pásu.
Víte, že pravděpodobnost, že Váš život ukončí smrtelná dopravní nehoda je asi 0,07%? Osobně peníze radši utratím za užitečnější věci, než za "bezpečné" auto na těch mých průměrně cca 30 km denně.

P.S. Sám jezdím ve více než 20 let starým autem a pocit sucha a bezpečí je naprosto v pohodě. Žádnou mediální "džungli na silnicích" kolem sebe nevidím. Jo a děti občas vozím i bez sedaček a dokonce si je někdy dám na klín, aby si taky trochu zařídili. Jsem holt asociál
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.04.2010 21:56, RE: Líbily se mi české Felicie...
Rover623 napisał:
Hezké,jenže bezpečnost si vymysleli výrobci aut aby bylo čím přesvědčit lidi o nutnosti nákupu nového vozu,když už staré metody nezabíraly.Teď zase auta prodává obří prosklená plocha (je to asi docela zábava,když se vám při bouračce na hlavu sesype víc jak půlka střechy).Ale k těm testům,všichni víme,že NCAP jsou už léta naprosto neprůkazné,výrobci se velmi rychle naučili přizpůsobit auta těmto testům.To hodnocení je vám něco platné leda tak v případě,že budete sedět na místě té figuríny při tom...
Výrobci se všichni nepřizpůsobili. V tomhle bych sedět nechtěl při nárazu v 50km/h do stromu nebo mostního pilíře:
http://www.euroncap.com/tests/ford_ranger_2008/342.aspx
Nic lepšího a objektivnějšího než crash testy EuroNCAP neznám, proto je respektuju.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 28.04.2010 06:50, RE: Líbily se mi české Felicie...
Michal 22 napisał:
A to se jako po pár shlédnutí různých účelových videí považujete za "znalce"? Každá nehoda je jiná, záleží na mnohem více faktorech než celková pevnost a hmotnost auta. I po nehodě Favorit x Octavia může posádku octavie odvézt sanitka a řidič Favoritu skončit pouze s modřinou od pásu.
Víte, že pravděpodobnost, že Váš život ukončí smrtelná dopravní nehoda je asi 0,07%? Osobně peníze radši utratím za užitečnější věci, než za "bezpečné" auto na těch mých průměrně cca 30 km denně.

P.S. Sám jezdím v...
Tak nevím, jestli jen provokujete, nebo jste opravdu pitomec. Už jen ta zmínka o dětech mimo sedačku o vás hodně vypovídá. Nemá cenu s vámi dál diskutovat - jestli máte svůj pocit sucha a bezpečí, je to dobře - i když je falešný.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 28.04.2010 06:53, RE: Líbily se mi české Felicie...
Pavlik napisał:
Každému, alespoň trochu inteligentnímu člověku je jasné, že odřený blatník přežije (i když některé může potkat infarkt). Měl jsem na mysli střet vozidel v rychlostech okolo 50 km/h = běžnou nehodu na křižovatce. Jen doporučím podívat se třeba na crash test (tuším) autobildu z loňska, kdy postavili proti sobě "bezpečné" starší velké volvo a nový renault tvingo. Auto s délkou 3,5 metru proti 4,8 metru - výsledek byl pro takové "znalce" jako vy dost šokující. Řidič volva by nepřežil střet s minivoz...
a) není to twinfgo, ale nějaká jiná zrůda, na jejíž jméno si nyní nemohu rozpomenout. Jo-modus! b) je to naprosto nesmyslné video, z mnoha úhlů pohledu. Člověk volva znalí, pozná na první pohled, že ta volvo-krabice je dosti oškubaná, a chybí jí několik komponentů, jež ovlivňují do značné míry bezbečnost vozu. Napříkla tzv. přední traverza, dále pak pružné (deformační) nástavce podélníků, tzv. X-příčka, t.j. výztuha motorové stěny do úhlopříčky (někdy mylně označovaná jako zkrutná!) a asi další blbůstky, ktéré z jinak normálního auta dělají právě VOLVO. Takže asi tak. Masírovat se trubkou, není umění. Mám pocit, že jsem se onehdy dočetl, že Adolf Hitler je žena, a dodnes žije v Brazílii a řídí tam nějaký distrikt. A věřím tomu? Je to proboha prostá matematika a trocha té fyziky. Nauka o neprostupnosti hmoty. Trocha té váhy, nějaká ta plocha dopadu atd. Je to prostě FAKE.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 28.04.2010 08:55, RE: Líbily se mi české Felicie...
T.J. napisał:
a) není to twinfgo, ale nějaká jiná zrůda, na jejíž jméno si nyní nemohu rozpomenout. Jo-modus! b) je to naprosto nesmyslné video, z mnoha úhlů pohledu. Člověk volva znalí, pozná na první pohled, že ta volvo-krabice je dosti oškubaná, a chybí jí několik komponentů, jež ovlivňují do značné míry bezbečnost vozu. Napříkla tzv. přední traverza, dále pak pružné (deformační) nástavce podélníků, tzv. X-příčka, t.j. výztuha motorové stěny do úhlopříčky (někdy mylně označovaná jako zkrutná!) a asi další ...
No vidíte, pro mne je naopak zrůdou to volvo a moduse mám doma již 3 roky jako druhý vůz do rodiny - jak je to vnímání designu subjektivní. Jinak to, že volvu něco chybí nevím - stará volva znám jen "od pohledu". Nic to ale nemění na mém názoru, který je statisticky doložitelný, že moderní auto je prostě bezpečnější nežli staré. Výkřiky typu "prostá matematika" jsou krásné, zvláště vzhledem k faktu, že ta dvě srovnávaná vozidla váží téměř stejně (ačkoli volvo je mnohem větší) - potom i ta fyzika zaručí, že "vyhraje" vůz s lepší schopností pohltit energii, aniž by tím ohrozil svou posádku.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 28.04.2010 09:30, RE: Líbily se mi české Felicie...
Pavlik napisał:
No vidíte, pro mne je naopak zrůdou to volvo a moduse mám doma již 3 roky jako druhý vůz do rodiny - jak je to vnímání designu subjektivní. Jinak to, že volvu něco chybí nevím - stará volva znám jen "od pohledu". Nic to ale nemění na mém názoru, který je statisticky doložitelný, že moderní auto je prostě bezpečnější nežli staré. Výkřiky typu "prostá matematika" jsou krásné, zvláště vzhledem k faktu, že ta dvě srovnávaná vozidla váží téměř stejně (ačkoli volvo je mnohem větší) - potom i ta fyzika...
Myslím, že úvah na toto téma bylo psáno nespočet a málokdy se člověk dostane k opravdu nezaujatým testům. Kdo by je taky financoval, že? A proč?
Hmotnost vozidla hraje poměrně velkou roli, protože težší vozidlo má větší vliv na udání směru po nehodě (při stejných nárazových rychlostech), čili na posádku těžšího vozidla obvykle působí menší zpomalení. O to zase na posádku lehčího vozidla působí zpomalení větší, protože lehčí vozidlo nejen, že zastaví na nulu, ale ještě se začne pohybovat třeba v úplně opačném směru.
Nárazové testy pouze ukazují, jak se vozidlo vypořádá s kinetickou energií, kterou si veze samo, a tak je možné ho hodnotit celkem jednoduše pomocí bodů, ale podle mě to je jen relativní hodnocení. Většina nehod je interakcí mezi 2-ma vozidly a pak máme kinetické energie obou + deformace obou, přičemž nezmařená kinetická energie deformací se projeví, jako pohyb vozidel ve směru člena, který do srážky přinesl vyšší kinetickou energii. Nemusí to být těžší vozidlo, ale určitě na posádku těžšího vozidla budou působit menší síly. Pokud něco v těžším autě po interakci s lehčím modernějším může zabíjet, tak to nebude hodnota zpomalení, ale deformace, která zmenší prostor pro posádku.
Testy jsou fajn, ale účelové testy jsou horší než žádné. Jako technik také dokážu k danému výsledku najít několik vhodných zadání...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 28.04.2010 14:21, RE: Líbily se mi české Felicie...
David V napisał:
Myslím, že úvah na toto téma bylo psáno nespočet a málokdy se člověk dostane k opravdu nezaujatým testům. Kdo by je taky financoval, že? A proč?
Hmotnost vozidla hraje poměrně velkou roli, protože težší vozidlo má větší vliv na udání směru po nehodě (při stejných nárazových rychlostech), čili na posádku těžšího vozidla obvykle působí menší zpomalení. O to zase na posádku lehčího vozidla působí zpomalení větší, protože lehčí vozidlo nejen, že zastaví na nulu, ale ještě se začne pohybovat třeba v ...
Jasně těžší auto má výhodu oproti lehčímu, to není třeba rozepisovat na 20 řádků. Ostatně to se dočteš i na EuroNCAP. A taky i to, že i vyšší auta mají výhodu:
http://euroncap.com/Content-Web-Faq/f795b985-edb5-4fd6-ac45-1afc92ca6610/buying-your-car.aspx#faq692fe9b6-e006-4167-b471-07b99c8f62c4

Čili ideální je asi Volvo XC 90 apod.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 30.04.2010 08:53, RE: Líbily se mi české Felicie...
David V napisał:
Myslím, že úvah na toto téma bylo psáno nespočet a málokdy se člověk dostane k opravdu nezaujatým testům. Kdo by je taky financoval, že? A proč?
Hmotnost vozidla hraje poměrně velkou roli, protože težší vozidlo má větší vliv na udání směru po nehodě (při stejných nárazových rychlostech), čili na posádku těžšího vozidla obvykle působí menší zpomalení. O to zase na posádku lehčího vozidla působí zpomalení větší, protože lehčí vozidlo nejen, že zastaví na nulu, ale ještě se začne pohybovat třeba v ...
Takových reakcí a konečně něco inteligentní, díky. Kdo dnes nemá pět hvězdiček, že ano? A když jsme "zpřísnili" hodnocení, máme někdy jen čtyři. Ale ukázkový náraz pěti hvězd u Fiatky 500 při srážce s pěti hvězdami v Q7 je důkaz toho, co je důležité. Tady se hádají, co je lepší, ale já mít soka v pidiautě s pěti hvězdami, tak na něj půjdu se starším mamutem nebo podobným strojem, který má delší kapotu než je celé malé auto.
Ale nakonec si myslím, že celá debata by měla končit uvědoměním si, že by bylo lepší jezdit tak, aby k nehodě nedošlo:o)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 30.04.2010 09:07, a co pět lidí v Punťovi?
Mě by jen zajímalo, jestli pán pak někdy zkusil nacpat těch pět lidí do Fiatky, protože pokud nenaložíte dozadu tři buchty v dietě, nenaložíte je vůbec. Já mám Fiatky rád, jezdí dobře, chovají se dobře, ale pěti lidmi nacpané malé auto, to myslím, že je jedno, jestli máte Fíťu nebo Feldu, musíte jet opatrně, aby nikdo nevypadl.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 30.04.2010 15:13, RE: Líbily se mi české Felicie...
kadr03 napisał:
Takových reakcí a konečně něco inteligentní, díky. Kdo dnes nemá pět hvězdiček, že ano? A když jsme "zpřísnili" hodnocení, máme někdy jen čtyři. Ale ukázkový náraz pěti hvězd u Fiatky 500 při srážce s pěti hvězdami v Q7 je důkaz toho, co je důležité. Tady se hádají, co je lepší, ale já mít soka v pidiautě s pěti hvězdami, tak na něj půjdu se starším mamutem nebo podobným strojem, který má delší kapotu než je celé malé auto.
Ale nakonec si myslím, že celá debata by měla končit uvědoměním si, že b...
Ne vždy však bourají auta spolu. Taky lze trefit strom, mostní pilíř, příp. zaparkované auto. Pak novejší, ještě nezkorodované auto a hvězdy NCAP májí smysl.
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.