0
powrót
 

diskuze k tématu: Ojetý Fiat Multipla – jaké je ošklivé káčátko?

kategorie zaszeregowania tematu: italská vozidla
*autofans*
ilość wystąpień159
data registracji21.11.2008
Cztwartek 14.11.2013 10:41, 1.6 x JTD
Prosím nezatracujte motor 1.6 16v benzin v Multiple. Jediné negativum představují velice krátké převody pětistupňové převodovky které mají za následek dost vysokou spotřebu na dálnici, ale na druhou stranu udělují autu dostatečnou akceleraci. Při rychlosti 130km/h auto papá reálně 11 litrů. Jestliže bude multipla používaná v příměstském provozu tak si vezme kolem 8 litrů a pořád se jedná o celkem čiperný povoz. Tento motor kromě vrtošivých zapalovacích cívek nemá výraznější slabinu a bez následků zvládá i přestavbu na LPG. Všechny JTD budou mít najeto 2-3x tolik což už se výrazně podepíše na stavu auta především v interiéru a i jinak spolehlivý motor JTD si bude žádat svoje.
Doporučuji velice obezřetně vybírat ojetinu neboť mám vysledované, že speciálně majitelé fiatů moc údržbě nedávají a snaží se místo originál dílů které jsou skoro za babku auto vylepšovat autodíly starline ap. Jako alternativu v podobné konfiguraci sedadel bych doporučoval sice dražší, ale novější Hondu FR-V. Nemá sice tak skvělou antikorozní ochranu jak Fiat, ale mechanika je ještě spolehlivější. Speciálně u Multiply pozor na dovozy z Itálie - vozy především s motorem 1.6 CNG byly velice oblíbené mezi taxi a taktéž pozor ať nekoupíte za atraktivní peníz 5 místnou multiplu, která má místo prostředního sedadla lednici. I když se na vrakovišti dá koupit prostřední sedadlo, nikdo Vám to nezlegalizuje a auto bude ve VTP navždy 5 místné. Kvůli minimální deformační zóně z boku rozhodně novější modely které mají jak boční tak hlavové airbagy. První Multipla SX se v ČR prodávala pouze s airbagem řidiče, v Německu byly minimem 4-6 airbagy, Itálie odkud pochází nejvíce dovezených Multiplí má většinou jen čelní ! Toto se změnilo výrazně k lepšímu po faceliftu kdy toto vynikající auto pro mě ztratilo půvab. Nelekejte se loupající se povrchové úpravy plastů, stejně jako u VW to nevypovídá o ujetých kilometrech ale o nevhodné technologii. Trošku poddimenzované jsou také švy na sedadlech kdy řidičovo se i po 100tkm začne ve spojích látek téměř párat. A poslední rada zní - hledat auto které má při prodeji i tzv. master klíč. Má červenou barvu a teprve s ním a bezpečnostní kartou se dá nakódovat standardní modrý klíč s imobilizerem.
reagować
AnderN
ilość wystąpień53
data registracji09.05.2007
Wtorek 19.11.2013 09:40, Multipla ...
Ano, Multipla je velice kontroverzní auto. Osobně znám jediného člověka, který ji pro svou stejně početnou rodinu koupil. Dokonce už druhou a je s nimi maximálně spokojený. Oni naopak tvrdí, že Multipla je krásná a ostatní auta jsou ta ošklivá Jak je vidět, každý to vidí jinak.

Přikláním se k názoru nad sebou -- pokud bude auto provozované zejména v městském a příměstském provozu, benzinový motor 1.6 bude rozhodně lepší variantou. Zejména s ohledem na rychlejší ohřívání na provozní teplotu.

Neznáme sice rozpočet tazatele, ale dovolím si také upozornich na Hondu FR-V jako zajímavou alternativu.
reagować
orlando
ilość wystąpień3
data registracji13.11.2011
Wtorek 19.11.2013 20:15, Multipla
Také souhlasím, že Multipla je auto, které vzbuzuje emoce. A to je také jeden z důvodů, proč toto skvělé auto vlastním. Nač si kupovat nudnou Škodovku nebo Forda? Mám benzinovou 1,6 16V 74 kW r.v. 1999 a jsem s ní velmi spokojen. Průměrná spotřeba je někde kolem 8,5 litrů - velké auto prostě musí mít větší spotřebu. Koupil jsem jí asi před pěti lety ojetou, dovoz z Německa, je v plné výbavě - elektricky posuvná sedačka řidiče, okna v elektrice, aut. klima, elektricky sklápěcí a natavovací zrcátka...a vše je funkční!!! Výhoda je prostorný iterier, vyndavací samostatné sedačky a široký rozvor i rozchod. Když jedeme ve čtyřech "na kola", tak vyndám zadní prostřední sedačku, vsunu vlastnoručně udělaný držák do kterého upevním dvě kola a dvě kola dám do nosiče na "kouli", nastoupí 4 - 5 lidí a jede se! Poruchovost je minimální. Opravoval jsem alternátor, vyměnil ložisko v předním kole a kompletní výfuk. Auto má najeto 158.000 km. Osobně můžu Mulťu doporučit, jen je třeba vybírat a nekoupit první, kterou uvidíte. Před časem jsem sháněl další Mulťu do rodiny a byl to oříšek!
reagować
cavewoodcockFB
ilość wystąpień1
data registracji01.11.2014
Sobota 01.11.2014 19:50, Multipla
Mám už druhou.
Evidentně nikdo z přispěvatelů neodrazil kus kartoserie!
Multipla nemá samonosnou karosérii. Podlaha je tvořená deskou vystuženou po obvodu i napříč jekly. Na tom jsou pověšeny motor a nápravy. Proto také nemá práhy. Nad tou deskou je trubkový rám. Trubky jsou v předních, prostředních i zadnich sloupcích a po stranách podél střechy (proto také ty "tvary"), na něm jsou pak uchyceny díly karoserie. Při poškození dílu karosérie se příslušný díl sundá a nahradí novým. Od toho se také odvíjí geniální jízdné vlastnosti v zatáčkách. Přední kola pod plynem táhnou zbytek auta nekompromisně za sebou. Drží to jak přilepené. Lze s tím "odskočit" do strany i ve 130 km/hod (losí test). Do smyku se to nedá dostat ani ruční brzdou na sněhu. Reaguje to jako sáně, začne se to sunout a otáčet, ale všechno je pod kontrolou.
Když sundáte opěrku u předních sedadel, tak se dá vytvořit pohodlné lůžko na nouzové přespání.
Netuším, proč to prodavači u Multiply neuváděli, protože pro řidiče jsou to daleko důležitější argumenty než estetika nebo asistenti.
Už se nevyrábí
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.