0
powrót
 

diskuze k tématu: Ojetý Fiat Grande Punto – nahradí fabii?

kategorie zaszeregowania tematu: italská vozidla
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Środa 16.04.2014 19:01, Nestrašit DualDrivem
Servo posilovače řízení DualDrive se běžně repasuje se zárukou, nabídky jsou od 2 500 do 6 500 - stačí trochu googlit. Rozhodně to není něco řešitelného extrémně draze nebo problematicky. Zpravidla to dříve potká auta, která měla zapnutý přeposilovaný režim City - ostatně toto platilo už u punta II od roku 1999, které tento dvoustupňový posilovač mělo jako vůbec první.

Na margo motoru, benzinová 1.4 se dělala ve dvou variantách - 57kW s 5stupňovou převodovkou a 70kW s šestistupňovou. Druhá zase tak rozšířená není (většinou je spojená s výbavou Sport, s nejrozšířenějším Dynamicem málokdy), ale je asi nejlepší volbou pro normálního řidiče, který se někdy rád sveze a jindy pragmaticky spoří palivo. Pro fajnšmekry se vyráběla i přeplňovaná verze T-JET, ale ty se skoro nedají najít (a když, tak s pochybným původem a stavem). Punto evo/Punto 2013 (modernizované grande punto) pak místo 1.4 16V 70 kW nabízí 1.4 MultiAir 77 kW a místo T-JETu 1.4 MultiAir Turbo 99 kW - obojí je ale taky rarita.

Grande punto je bezpečnější než první i druhá (současná) generace fabie, nabízí nestárnoucí design, spolehlivé a ve srovnání s fabií kultivované motory i slušnější výbavu. Určitě je to dobrá volba - pokud někomu nevadí, že je to "jen fiat".
reagować
Fire
ilość wystąpień7
data registracji18.10.2008
Środa 16.04.2014 20:33, Grande
Jako majitel Grande Punta mohu tazateli toto auto jednoznačně doporučit, tím spíš jako náhradu Fabie. Jak už bylo napsáno, jedná se o vůz s velmi dobrou bezpečnostní výbavou a odolnou a tuhou karoserií (NCAP 5* pro všechny modifikace od počátku výroby v roce 2006) Jezdím verzi výbavy Dynamic (dual autoklima, rádio s CD + MP3, 6 bagů, aktivní opěrky hlavy a nějaké další blbiny oproti základnímu holobytu ve verzi Active ) s motorem 1.4 57 kW a je to zcela dostačující na městský a příměstský provoz. Na dálnici je handicapem krátká převodovka, takže pak už to bere o něco víc. V běžném režimu s rychlostmi do 100 - 110 km/h se dá bez problémů jezdit za 6 litrů. Auto má najeto aktuálně cca 150 tkm a žádnými z vyjmenovaných neduhů netrpí. Čepy řízení vydržely cca 100 tkm, spodní ramena původní, bez vůlí. Kosti jsem taky měnil zatím jen jednou. Problémy s posilovačem řízení jsou záležitostí počátku výroby, od 2007 už se vyskytnou zřídka. Zapnutý CITY režim nemá na životnost posilovače vliv, při rychlostech nad 30 km/h se elektronicky deaktivuje. Příčinou zničeného posilovače jsou dlouhodobě neřešené vůle v řízení, vymetání děr a podobně. O závadách elektroinstalace obecně i vlivem zaoxidovaných kontaktů nemůže být řeč, to byla bolest Stila.

Takže závěrem lze říct, že se jedná o stále velmi dobře vypadající malý hatchback s příkladnými jízdními vlastnostmi a spolehlivými benzínovými motory (ještě ze "staré školy"). Jen pro upřesnění motorizací - základní, léty ověřený 1.2 8V Fire (48, později 51 kW), pak novější 1.4 8V s 57 kW (nový blok, proměnlivé časování vačky) a zmiňovaná 1.4 se 70 kW (původně nabízena s označením starjet), ale to je šestnáctiventil (konstrukčně vychází z té 1.2, ale má dvouvačkovou hlavu). Vrcholem je foukaná 1.4 T-jet s 88 kW a ta už jede hezky. V naftě je k dostání ve dvou výkonových variantách 1.3 Mjet (55 a 66 kW) a vrcholem je 1.9 Mjet (překopaný starý dobrý 1.9 JTD) s 96 kW. Ale ten už je vzhledem k současným trendům poměrně hlučný s hrubým chodem a dost těžký na tak malé auto.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.