Kamas napisał:
Dobrý den,rád bych požádal o radu jaký automobil koupit. Budu ho používat jak na soukromé km tak na pracovní pojíždění. Auto používám víceméně v kombinaci město/okrsky/dálnice 30/30/40%.Měsíčně najedu kolem 2500 - 3000 km. Změnil jsem zaměstnavatele, a jsem bez firemního auta, tudíž potřebuju rychle něco pořídit s tím, že auto si budu plně hradit sám, takže mám dvě možnosti:1) brát naftu kolem 24-26kč/l od příbuzných, kteří mají autodopravunebo2) kupovat benzín a odepisovat ho do nákladů, tudíž mít ho bez dph = cca 30kč/llaicky počítám, že pokud budu jezdit s naftou při spotřebě ca 5,5l na sto bude km cca za 1,50 Kč, pokud budu jezdit s benzínem do 6l na sto bude km za cca 1,80kč.Rozdíl v mém nájezdu bude zhruba 10000 - 12000,-Kč/ročně ve prospěch nafty.A nyní druhá věc. Výběr auta. Jelikož jezdím téměř pořád sám, soukromě max. s přítelkyní, preferuji menší vozy. Mým favoritem je Grande Punto 1.4 70kw, v případě benzínu. Grande Punto 1.9/1.3 JTD nebo jsem ještě uvažoval o Focusu II 1.6/1.8 Tdci v případě nafty. O GP uvažuji protože jsem jezdil několik let s Puntem první a poté druhé řady, a byl jsem dost spokojen. Jako služební jsem používal VW Golf Variant čtvrté generace a zásadně mi nevadil, ale myslím že auta z minulého tisíciletí jsou už přecejen trochu stará. Kvůli mému rozpočtu ale nejspíš nemohu uvažovat o novějších než kolem let 2005-2006.Jelikož auto potřebuji co nejrychleji jsem bohužel nucen se vejít do rozpočtu 100 000,- Kč. Auto plánuji používat denně a samozřejmě dokud se jeho provoz vyplatí, ale počítám tak 2 roky.Jak z mého uvažování vyplývá, upřednostňuji úsporu jak na PHM tak na servisu atp. Jezdím podle předpisů, klidně, nezávodím, proto mi nejde ani tolik o výkon jako o spolehlivost a spotřebu protože auto potřebuji denně. Jako asi každý bych nejradši levné, úsporné a naprosto spolehlivé auto, které ale nejspíš neexistuje :)Proto žádám o radu a případně zkušenost s výše uvedenými motorizacemi, nebo zkrátka jen soukromý subjektivní názor na můj problém. Jestli se vůbec vyplatí jezdit v naftě, jestli úspora 12k za rok pokryje případné investice do oprav, nebo doporučení jiných motorizací v jiných vozech.Budu rád za každý názor a příspěvek.Díky moc a hezký víkend.K.
Na Vasem miste bych sel do benzinu uz jen z toho duvodu, ze nebudete muset byt nikomu za nic vdecny a natankujete si kdekoliv.
Uplne jsem teda nepochopil, jakym zpusobem budete cesty pro zamestnavatele vykazovat, ale dobra vymozenost je CESTAK. Na to je pak idealni poridit nejaky vetsi benzin (2,0 a vic), zplynovat a valit cestaky, kde se bere pro vypocet cena BENZINU pri spotrebe z technicaku, nikoli LPG. K tomu je amortizace tusim 3,7 Kc/1 km.