0
powrót
 

diskuze k tématu: Fiat Croma II – vhodné auto pro rodinu?

kategorie zaszeregowania tematu: italská vozidla
Hurikan
ilość wystąpień50
data registracji25.06.2013
Piątek 10.01.2014 09:18, fiat
Dobry,fiat je značka jak se rika střidavě oblačno Croma 2 neni spatna volba,jen bych volil naftovy agregat.1.9jtd 110kw neni vubec spatny a dokaze jezdit i s cromou za 6l.Benziny ma Fiat dobre ale jen malooběmove.Tady je na miste rict-nafta i pres relativne dražsi udrzbu je vyhodnejsi s ohledem na hodne velkou spotrebu benzinoveho motoru,kteryy taky neni bezudržbovy.
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Piątek 10.01.2014 15:27, RE: fiat
Hurikan napisał:
Dobry,fiat je značka jak se rika střidavě oblačno Croma 2 neni spatna volba,jen bych volil naftovy agregat.1.9jtd 110kw neni vubec spatny a dokaze jezdit i s cromou za 6l.Benziny ma Fiat dobre ale jen malooběmove.Tady je na miste rict-nafta i pres relativne dražsi udrzbu je vyhodnejsi s ohledem na hodne velkou spotrebu benzinoveho motoru,kteryy taky neni bezudržbovy.


Tohle napsal někdo, kdo tomu "ohromně rozumí". Croma byla obdobně jako Fiat Grande Punto vyvinuta v době spolupráce Fiatu s koncernem GM, nese tedy řadu komponentů shodných s Opelem Vectra a Saabem 9-3 (proto má také jiný "klíček" než ostatní fiaty a klíček se dává do středové konzoly). Rovněž benzinové motory jsou právě od GM.

Croma je bytelné, pohodlné a nedoceněné auto, které doplácí na svou atypickou karoserii (není to čistokrevné kombi) a "špatný" znak na kapotě.

Zde na TipCarsu je toho o ní dost napsáno a něco mimo tento server třeba zde: http://auto.idnes.cz/test-ojetiny-fiat-croma-0sj-/auto_ojetiny.aspx?c=A130227_140041_auto_ojetiny_fdv

Rozhodně jde o ojetinu s vynikajícím poměrem cena : užitná hodnota.
reagować
eTeflon
ilość wystąpień173
data registracji04.11.2008
Piątek 10.01.2014 21:54, Croma proč ne? :-)
Dobrý den, Fiata Cromu 1,9jtd 110kW Automat jsem měl jako služední auto od nova a můžu říct, že jsem byl velmi spokojen. Auto jsme prodávali jako 6let staré najeto mělo 217tkm. Za celou dobu používání se v cca 150tkm dělal repas alternátoru, kupovala se nová baterka a 2x se utřepal drát od čidla ABS zadních kol. Jinak na autě hodně hořely přední žárovky. Jinak auto sloužilo perfektně. Až překvapivě dobře sedělo, i když se celkem dost naklání! S automatem (6q) nebyl problém klidným tempem jezdit za 5,5-6l. Dlouhodobý průměr jsem měl 6,8l/100km a to auto dostávalo opravdu zabrat! Myslím si, že je u nás Croma hodně nedoceněná a díky tomu jsou ceny ojetin hodně nízko. Každopádně je to výborná volba v poměru ceny/výkon. Každopádně za mě ji můžu doporučit!
reagować
Hurikan
ilość wystąpień50
data registracji25.06.2013
Sobota 11.01.2014 17:15, dobra
Priznavam ze o tech benzinovych motorech jsem si jisty nebyl co se puvodu tyka ale naftove motory jsou fiat.A ze jsou dobre to je fakt a nemusim tomu ani rozumet abych to nekomu poradil,ze?
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Sobota 11.01.2014 18:24, RE: dobra
Hurikan napisał:
nemusim tomu ani rozumet abych to nekomu poradil,ze?


Takže když vám není zdravotně dobře, ptáte se na radu instalatéra? V diskuzi by člověk očekával rady aspoň od babky kořenářky a v článku od lékaře (čili analogicky od někoho, kdo o cromě něco ví, víc než že má naftové motory od Fiatu - když je to fiat). Jak můžete někomu, kdo chce benzin, radit naftu jenom proto, že o benzinových motorech nevíte zhola nic (a o naftě pouze to, kdo ji vyrobil)? Měl jste někdy aspoň nějakého fiata, pokud možno vyrobeného v posledních 10 letech? Nemusíte odpovídat, to jsou řečnické otázky.

Ona dokonce není pravda ani to, že Fiat uměl jen malé benziny - pětiválce 2.0 20V a i 2.4 byly slušné motory, jenže v době, kdy se croma začala vyrábět, už automobilka vlastní tak velký motor neměla (ty zmíněné "zabily" emisní normy). A ani 1.8 z punta II HGT, barchetty, coupe a stila nebyla špatná - jen byla citlivější na správné zacházení a dodržování předepsané péče. Všechny tyto motory ale odpadly s nástupem směrnice Euro IV.

Ano, z pohledu srovnání benzinových a naftových motorů v cromě jsou ty nafty lepší, na druhé straně benziny nejsou žádný propadák, který by řidiče s malým nájezdem či městským provozem trápily, aby raději musel zápasit s nafťákem v nehodných režimech a zadělávat si na starosti. Naopak, v dnešní době stojí za zmínku, že to nejsou uměle vyhoněné agregáty, takže jim například nemůže odejít turbo, které se běžně při popojíždění ve městě nedostane ke slovu (a pokud ano, tak se nemusí nedochladit). Vykoupeno je to horší pružností (zejména ve srovnání s naftovými JTD) a dlužno dodat i to, že croma je celkem těžké auto s vyšší stavbou karoserie (na pomezí MPV), takže k rozhýbání potřebuje nějakou tu sílu (a nebo čas).
reagować
krteseq
ilość wystąpień2
data registracji12.01.2014
Niedziela 12.01.2014 16:19, benzínové motory
Mám Fiat Stilo 1,8 MW a o Cromě uvažuji jako o nástupci Stila.
Všude čtu, že jsou jednoznačnou volbou naftové motory, ale je tomu opravdu tak i při ročním nájezdu cca 12tis km ?
Proto mám Stilo v benzínu (byť s tou 1,8 mám určité problémy) a i Croma by se mi víc líbila v benzínu.
Asi spíš ta 2,2 - 1,8 mi na tak velké auto už přijde skoro málo.
Ale prý ta 2,2 je původem z Holdenu a je otázka s dostupností náhradních dílů atd.

Mělo by tedy smysl při mém ročním nájezu jít do benzínu (jakého) a nebo riskovat i ten diesel včetně všech jeho potenciálních rizik ? (dvojhmota, vstřiky, DPF, turbo ...)
reagować
manek666
ilość wystąpień2
data registracji18.01.2011
Niedziela 12.01.2014 20:44, CROMA 1,9 jtd
Vlastním Fiata Cromu 1,9 JTD s výkonem 110 kW s manuální převodovkou. Původně jsem měl také trochu výhrady k tvaru karoserie, ale s odstupem času nutno říci, že to byl tak trochu předsudek. Pohodlné a vyšší sezení je naprosto vhodné, dostatek prostoru Vám vynahradí vše. Skutečné jízdní vlastnosti se myslím projevují až při plném obsazení auta. V tom okamžiku se z Cromy stává skutečný koráb silnic. S motorem o výkonu 110 kW jste i svižným konkurentem ostatním vozidlům. Spotřebu mohu jen potvrdit. Při běžném provozu budete jezdit kolem 6 l nafty, což vůbec není špatné. Jsou určitě různé výhrady k Italským autům, ale ještě nedávno byste si taky nekoupili Hyundaie, a dnes se podívejte co jich na silnici je a třeba I 40, je neuvěřitelná. Cromu mohu s klidem doporučit.
reagować
Falewick
ilość wystąpień25
data registracji07.09.2011
Wtorek 14.01.2014 10:39, RE: benzínové motory
krteseq napisał:
ročním nájezdu cca 12tis km ?

Také se připojuji k dotazu na "nejmenší zlo" v benzínu. Při nízkém nájezdu je spotřeba druhořadá a z hlediska dlouhodobé spolehlivosti je benzín určitě lepší. Podle spiritmonitoru je spotřeba 2,2 16V nějakých 8,3 litru, to mi přijde víc než slušné - nedovedu si představit že by to 1,8ka nějak vylepšila, spíš bude více utahaná.
reagować
A4
ilość wystąpień134
data registracji09.05.2007
Wtorek 14.01.2014 12:32, RE: benzínové motory
Falewick napisał:
krteseq napisał:
ročním nájezdu cca 12tis km ?
Také se připojuji k dotazu na "nejmenší zlo" v benzínu. Při nízkém nájezdu je spotřeba druhořadá a z hlediska dlouhodobé spolehlivosti je benzín určitě lepší. Podle spiritmonitoru je spotřeba 2,2 16V nějakých 8,3 litru, to mi přijde víc než slušné - nedovedu si představit že by to 1,8ka nějak vylepšila, spíš bude více utahaná.


Větší sázkou na jistotu asi bude 1,8. Má jen o 5 kW míň než 2,2 a co jsem se všude možně dočetl, patří mezi spolehlivé agregáty. O motoru 2,2 se píš v Autoojetinách v recenzi na Opel Vectra C, kde je prakticky úsplně ten samej motor, pokud se nepletu. Tam se doslova píše: "Jednu dobu se zde řešil nedostatečný tlak oleje v napínáku rozvodového řetězu, který se v několika případech postaral o kapitální škodu na "potkaném" motoru, kromě toho jsou u něj pozorovány sklony ke kolapsu zapalovacího modulu a zanesené EGR ventily."
reagować
Falewick
ilość wystąpień25
data registracji07.09.2011
Wtorek 14.01.2014 13:27, RE: benzínové motory
A4 napisał:
Větší sázkou na jistotu asi bude 1,8.

Asi to tak bude. Jestli je to 1,8 103kW tak ta platí za dobrý motor, i když o dost lepší výkon předvádí v Astře než v Cromě. Myslím že moc k dostání nebude, 2.2 je mnohem častější.
reagować
krteseq
ilość wystąpień2
data registracji12.01.2014
Wtorek 14.01.2014 17:02, RE: Benzínové motory
Ono jde i o to, kolik ta 1,8 103kW bude točit otáček při 130 km/h na dálnici.
Píšou, že ta 2,2 točí jen 3tis (ani jedna benzínová verze nemá šestku).
Aby to nebylo jako u mého Stila 1,8 kde na dálnici při 130ti točím na pětku 4 tisíce. Je to zbytečně hlučné a žravé, motor by to utáhnul ale italové dali tuhle krátkou převodovku ...
Ta 2,2 je prý hodně pružná - tím se možná liší od té 1,8 byť papírový rozdíl ve výkonu není velký.

Chtělo by to někoho s reálnými zkušenostmi, ohledně naftových verzí je toho docela dost. Ale k benzínu je vždy jen pár řádek a imho žádné reálné dlouhodobější zkušenosti.
reagować
Hurikan
ilość wystąpień50
data registracji25.06.2013
Wtorek 14.01.2014 18:31, diesel
Nejsem sice odbornik na benzinove motory,ale s naftou jsem si neco uzil.Mysleno negativne.Presto si myslim,ze prave nafta je vzhledem k nabizenym benzinakum schudnejsi.Kroutak do takovych aut proste patri!Navic to neni vuz kteremu pasuji vyssi otacky motoru.Dnes jsou uz i ty benzinaky poruchove a plne elektroniky.Takze se nevyhody nafty skoro mažou.P.s.Snad to dnes bylo bez pravopisnych chyb.Nekteri si na tom potrpi.Jestli ne tak se omlouvam.Dekuji za pochopeni...
reagować
TIP CARS JE OD 27.9. ULTRA SRAČKA
ilość wystąpień9
data registracji21.11.2024
Cztwartek 16.01.2014 07:52, 2.2i
Croma je na půl GM - bohužel. 2.2i je Opel a ten odchází. Do střední třídy patří nafta. Mám 1.9jtd a záměrně jsem šel do 8V, který se vyznačuje osvědčenou spolehlivostí. Pokud si nevyberete auto s 400tkm – na tacho 160tkm – auto jako celek drží snad i více než třeba Passat B6 s PD 16V. Víceprvek vzadu pomáchá vyšší stavbě karoserie. Je potřeba pravidelně měnit olej v převodovce, která u silnější verze odchází – převodovka GM. Poměr cena/výkon auto nemá konkurenci. Pohodlný a bezpečný podvozek, většinou i kolenní ASR, ESP, asistent rozjezdu do kopce, velká pohodlná sedadla, vyšší posaz, dostatečný kufr, cena dílů a mechanici motor a auto znají.
reagować
mallik
ilość wystąpień4
data registracji14.01.2012
Piątek 17.01.2014 00:07, Fiat /GM
Inu Fiat Croma II je nedocněné maximálně pohodlné auto na pomezí kombi/MPV. Luxusní pohodlné svezení s nádhernou palubní deskou, plné komfortu a menším nákladovým prostorem než by člověk požadoval. Podvozek je GM, tedy Opel/Saab. Ceny všech dílů OK. Auto je dost těžké a podvozek GM má nižší životnost. Překvapivě i ložiska zadních kol tak nějak na 100 000 Km. Přední náprava (stabilizačky,poloosy,ramena) dle motorizace - 2,2 v benzínu a R5 2,4 JTD jsou moc těžké motory. Ale upřímně, do toho auta benzín nepatří - 1,8 je žrout bez výkonu - 2,2 od Holdenu je maxižrout a prostě nepovedený motor. Diesely od Fiatu jde jen doporučit. R5 2,4JTD je úžasný motor, je s ním nádherné svezení za reálně 6,6 v průměru. Jeho síla a pružnost je úchvatná - už na volnoběh táhne neuvěřitelně a na 2000 otáčkách na 5 jede jak tank.(Mám ho v Lanci Lybře a nemůžu vynachválit) Ale je to těžký motor na podvozek GM. 1,9 JTD je správnou volbou. Obecně má Fiat nejdelší zkušenosti s common raily a je napřed i oproti VW. Ty motory jsou tak rozšířené, že ceny ND jsou na lepší úrovni než u VW. Osobně mám problém s čímkoliv co nemá pevnou startovací skřínku...ty panely (má to třeba i AR 159) jsou dost drahé. Nevím jak to tady funguje co do spolehlivosti, ale třeba Renault si s tím nasekal dost paseky.
reagować
A4
ilość wystąpień134
data registracji09.05.2007
Piątek 17.01.2014 07:29, pan Blaháček
Jak přišel prosím autor odpovědi na to, že osmnáctistovka v Cromě má 92 kW?
reagować
Zvirak
ilość wystąpień459
data registracji09.09.2012
Piątek 17.01.2014 10:29, RE: Fiat /GM
mallik napisał:
Inu Fiat Croma II je nedocněné maximálně pohodlné auto na pomezí kombi/MPV. Luxusní pohodlné svezení s nádhernou palubní deskou, plné komfortu a menším nákladovým prostorem než by člověk požadoval. Podvozek je GM, tedy Opel/Saab. Ceny všech dílů OK. Auto je dost těžké a podvozek GM má nižší životnost. Překvapivě i ložiska zadních kol tak nějak na 100 000 Km. Přední náprava (stabilizačky,poloosy,ramena) dle motorizace - 2,2 v benzínu a R5 2,4 JTD jsou moc těžké motory. Ale upřímně, do toho auta benzín nepatří - 1,8 je žrout bez výkonu - 2,2 od Holdenu je maxižrout a prostě nepovedený motor. Diesely od Fiatu jde jen doporučit. R5 2,4JTD je úžasný motor, je s ním nádherné svezení za reálně 6,6 v průměru. Jeho síla a pružnost je úchvatná - už na volnoběh táhne neuvěřitelně a na 2000 otáčkách na 5 jede jak tank.(Mám ho v Lanci Lybře a nemůžu vynachválit) Ale je to těžký motor na podvozek GM. 1,9 JTD je správnou volbou. Obecně má Fiat nejdelší zkušenosti s common raily a je napřed i oproti VW. Ty motory jsou tak rozšířené, že ceny ND jsou na lepší úrovni než u VW. Osobně mám problém s čímkoliv co nemá pevnou startovací skřínku...ty panely (má to třeba i AR 159) jsou dost drahé. Nevím jak to tady funguje co do spolehlivosti, ale třeba Renault si s tím nasekal dost paseky.


Jak jsi přišel na to, že 1.8 je žrout bez výkonu??
Croma v 1.8 je pouze o 100kg těžší než Stilo 1.8 MW a rozhodně nedostatkem výkonu netrpí a žrout to taky neni. (dlouhodobá spotř. 6.4 l/100km)
V porovnání s 1.9JTD má 1.8 lepší svezení i pružnost.
2.4JTD je skvělý motor, ale vyplatí se jen když s tím jezdí hodně. Trvá 15-20 km než se ohřeje a po městě spotřeba kolem 10l. Kolega co si ho koupil na ježdění do práce (15km+15km) mlátil hlavou o zeď...
Croma se mi líbí a taky jsem o ni přemýšlel, ale má strašně malý kufr. Co se mi hodně líbí je interiér.. Je to pastva pro oči.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Piątek 17.01.2014 13:34, RE: Fiat /GM
Zvirak napisał:
mallik napisał:
Inu Fiat Croma II je nedocněné maximálně pohodlné auto na pomezí kombi/MPV. Luxusní pohodlné svezení s nádhernou palubní deskou, plné komfortu a menším nákladovým prostorem než by člověk požadoval. Podvozek je GM, tedy Opel/Saab. Ceny všech dílů OK. Auto je dost těžké a podvozek GM má nižší životnost. Překvapivě i ložiska zadních kol tak nějak na 100 000 Km. Přední náprava (stabilizačky,poloosy,ramena) dle motorizace - 2,2 v benzínu a R5 2,4 JTD jsou moc těžké motory. Ale upřímně, do toho auta benzín nepatří - 1,8 je žrout bez výkonu - 2,2 od Holdenu je maxižrout a prostě nepovedený motor. Diesely od Fiatu jde jen doporučit. R5 2,4JTD je úžasný motor, je s ním nádherné svezení za reálně 6,6 v průměru. Jeho síla a pružnost je úchvatná - už na volnoběh táhne neuvěřitelně a na 2000 otáčkách na 5 jede jak tank.(Mám ho v Lanci Lybře a nemůžu vynachválit) Ale je to těžký motor na podvozek GM. 1,9 JTD je správnou volbou. Obecně má Fiat nejdelší zkušenosti s common raily a je napřed i oproti VW. Ty motory jsou tak rozšířené, že ceny ND jsou na lepší úrovni než u VW. Osobně mám problém s čímkoliv co nemá pevnou startovací skřínku...ty panely (má to třeba i AR 159) jsou dost drahé. Nevím jak to tady funguje co do spolehlivosti, ale třeba Renault si s tím nasekal dost paseky.
Jak jsi přišel na to, že 1.8 je žrout bez výkonu?? Croma v 1.8 je pouze o 100kg těžší než Stilo 1.8 MW a rozhodně nedostatkem výkonu netrpí a žrout to taky neni. (dlouhodobá spotř. 6.4 l/100km) v porovnání s 1.9JTD má 1.8 lepší svezení i pružnost. 2.4JTD je skvělý motor, ale vyplatí se jen když s tím jezdí hodně. Trvá 15-20 km než se ohřeje a po městě spotřeba kolem 10l. Kolega co si ho koupil na ježdění do práce (15km+15km) mlátil hlavou o zeď... Croma se mi líbí a taky jsem o ni přemýšlel, ale má strašně malý kufr. Co se mi hodně líbí je interiér.. Je to pastva pro oči.


Nejen malý kufr. Strašná je ta traverza napříč, při sklopení zadních sedaček je to dost omezující faktor - pro "kombíka"
reagować
pepisherzan
ilość wystąpień3
data registracji25.01.2014
Sobota 25.01.2014 23:45, croma
kdo se v tom nesvezl neví co mluví ! nemyslím že to je špatné auto !škoda jen že po bazarech je spousta odjetých šlupek
reagować
bulawaio
ilość wystąpień62
data registracji18.06.2013
Środa 01.10.2014 10:43, Corma 2.2i
Jak je to teda s tím vetším benzínem? všude jedna paní povídala, že je to špatný motor. Ví to někdo reálně, jak moc je ten motor špatný?
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.