Piątek 20.10.2017 19:13,
Taky zkušenost
Už nám bylo jedno auto v rodině málo. A naše grande punto se základní motorizací, nedělenou zadní lavicí a opěradlem,a rezervou v zavazadlovém prostoru často nestačila potřebám rodiny z venkova.
Nejprve jsme chtěli ještě půl roku počkat, došetřit a koupit, max 4 roky starého Cmaxe, nebo Scénika, nebo 3008.Velké pokud možno vyšší a prostorné auto, s který člověk něco odstěhuje, nebo se dostane na dovču k moři. A auto s klimatizací.Cena 200-230 tisíc.Jenže, takových 80 bychom si stejně museli půjčit.
Jenže případy, kdy bylo třeba auto v jeden čas jak pro mně tak pro ženu se množily, blížila se i doba, kdy se mi do Prahy na VŠ postěhuje dcera s přítelem.
Padlo teda rozhodnutí jiné.
Do VW, nebo Škody se mi nechtělo- služební auta- lidi s nima často jezdí jako prasata, nebo taxíky, které mají moc nalítáno.I když už jsem dalšího Fiata nechtěl, narazil jsem na Cromu. Málo vídané auto v našich končinách, velké, myslím si že jako každý Fiat tak v našich šířkách hodně opovrhované- a proto bych řekl příznivější ceny, , v celku dobré recenze na motory- mluví se o tom že u dieselů se dokáže leccos zrepasovat.Možná i další okolnosti na které si teď nevzpomenu tedy vedly k tomu, že jsem šel přímo po tomto autě.
Musím říct, že doposud jsem měl vždy štěstí. Auto jsem kupoval v bazaru sám, bez spolupráce nějakého zkušeného mechanika. Mareu Weekend, i Grande Punto jsem vybral si myslím dobře.
V ostravském bazaru jsem narazil na Cromu. rok výroby 2006, 1,9 JTD 110KW. Na první laický pohled se mi líbila, zkušební jízda dopadla taky dobře, takže za 87 000 jsme ji koupili.
Bylo to počátkem srpna vedra k zbláznění, takže automatická klia byla boží. Vyšší posez, komfortně naladěné sedadla se mi taky moc líbí, a výkon motoru- v životě jsem neřídil takové silné auto. Do kopce jsem měl najednou 130, ale vůbec to tak nevypadalo- nebyl hluk od motoru prostě paráda.
Pár dnů jsem tak jezdil- jo musel jsem jaksi hledat jiného mechanika- ale to je jiná písnička.
Tak a teď jak se to všechno vyvíjelo do dneška děti.
Auto bylo dovoz z Itálie. Na tachošu bylo 160tisíc, interiér nebyl sešoupaný, pedály tlačítka, vypadalo velmi slušně.
Přesto jsem zajel do AF centra kde jsem chtěl, ať mi to auto navzdory prodělaným emisím a STK prohlédnou a zjistí co se dá.NAvíc jsem tam nechal vyměnit olej- náhradu za Selenii jsem nenašel, motor je zakrytovaný a olejový filtr jsem po otevření kapoty i sundání plastu nenašel.
Za 4tisíce mi to projeli, nezjistili nic zásadního, kvůli čemu bych to musel vracet+ten olej.
Následovala cesta do Prahy a zpátky, Do Olomouce a zpátky a pár cest do práce 35 tam a 35 zpět.
Spotřeba 6 litrů(Praha)- nešetřili jsme to, naložení po střechu jsme zkusili jet i 170, a jelo to- jinak jsem se snažil jet dlouhodoběji s otáčkama cca 2400 myslel jsem si, že takto se regeneruje DPF filtr.
První anomálie- ručička teploměru nenastoupala do půlky, kde pak měla držet, ale byla na 1/3 . takže termostat.
Našel jsem moc zajímavého mechanika. Nechal jsem si udělat rozvody, vyměnit olej v manuální převodovce, vyměnit filtry- kabinový, vzduchový, palivový, a termostat. Za necelých 11 tisíc jsem si mnul ruce.
Bohužel vyskytla se chybka po tom co odpojili baterku signalizovalo vadu stahování skla řidiče- mi řekli že s tím bych měl jít do Fiatu, že jen oni to umí vymazat.Takže jsem se domluvil a dojel tam.Servisní technik- čekal jsem na něj pak uvnitř mi řekl cože to mám s autem? Že po nastartování rachot jak blázen že to vypnul a musel startovat znovu.Potěšili mně hned 2x. Poprvé- zjistili vadnou jednotku stahování skla- nová stojí 4500. Tak jsem poděkoval, že s rozsvícenou kontrolkou se dá žít, tím spíš, že okno stahuju normálně.Ta druhá- pane- vám odchází setrvák, dvouhmota..no to není levné, kromě setrváku ještě měnit spojku a hydraulickou sadu- pro zajímavost u nás vyjdou díly na cca 24000 a tak 6tisíc asi práce. Chtělo mě omýt.Pozoroval jsem vibrace od určitých otáček, ale připisoval jsem to nevyváženým kolům.
Nic neuběhly ani 2 měsíce od koupě- musel jsem podruhé točit Prahu- Opět naložený věcma- s mladýma.Jeli jsme trasu Ova- Olomouc, Mohelnice Hradec, a na Evropskou.
Před Olomoucí jsme potřebovali odskočit a Jarko najednou- chtěl jsem se v řízení střídat- to auto nejede.A opravdu taktak jsme zaparkovali.Otevřu kapotu, trošku divný smrad, ale ne tak výrazný. Olej byl, chlad kapalina taky, nafta kvalitní, beru na Benzině nebo Orlenu a 90% Vervu.Teplota motoru normální spotřeba doposud 5,8.Žádná varovná kontrolka.
Co se děje?Nic, šel jsem za volant a všiml jsem si, že turbo začíná zabírat tak od 2500 otáček.U Moravské Třebové jsme se dostali do kolony, kde jsme zkysli asi hodinu.Abych neprodlužoval- Do Prahy jsme jakž takž dojeli ale v Praze samotné mi to auto nechtělo jet vůbec- ani na 1 se to nechtělo rozjíždět- Na Evropské 10 světel a na 8 červená.
Nechal jsem to auto vychladnout cca 6 hodin a zavolal mechanikovi co s tím- popsal mu příznaky. Doporučil mi zkusit se vrátit.
Tak jo tentokrát po D1 Z Práglu strahovským tunelem dolů z kopců to šlo- furt bez turba, ale jeli jsme. Na jižní spojce se rozsvítila žlutá kontrolka motoru, hláška Check engine a bylo zle. I když jsem šlapal na plyn bylo to v nějakém nouzopvém režimu, který nějak omezoval jízdu. Tak se stalo že prvních pár kopců jsem končil v pruhu pro kamiony, 70 na tachošu a blikající troubící kamiony za zády. To bylo moc špatné. Po 100 kilometrech se ale něco stalo a auto jsem mohl znovu rozjet, vrátil se tah, takže už jsem nebyl brzda.Check engine sice svítilo pořád ale dojel jsem po 4,5 hodinách domů- spotřeba 5,7 l/100km.Druhý den už to bylo u mechanika, který zjistil, že jsem koupil auto se zaslepeným EGR ventilem, a že záslepka se provalila a všechno svinstvo šlo opět do sání. Lidi z bazaru dodali nový EGR, ale bohužel se úplně zdeformovala část sacího potrubí, kde ten EGR byl a tak je auto pořád ještě v servisu.
Jinak pokud slouží opravdu posez pěkný, vyšší, výborný výkon motoru, zlobí mně automatické zapínání rádia a to, že nejde ani kablikem udělat přípravu pro MP3.
reagować