dagošek napisał:
No vyčtený to máte pěkně,já jsem spíš posuzoval z praxe.Většinou se první majitel auta nezbavuje,teda pokud to není havárka po ujetí 60.000KM,propad ceny zvlášť u takového vozu je strašný.Pokud je majitel starý doktor je těch 20.000Km/rok reál,pokud firma tak klidně i 70.000Km/rok,takže záleží na kusu.Přední náprava se vymlátí vždy až po nějakých km u nás.Z dovozu drží i klidně po 200.000Km.
Začnu od konce - tady je rozšířený blud, že "na západě" mají kvalitnější silnice. Obecně tomu tak asi bude, ale... I německý příbuzný (Frankfurt - relativně bohatá oblast) u nás říkal, že oproti nim u nás nejsou silnice o moc horší. Já sám jsem se zhruba rok živil volantem po Evropě a tak si dovolím tvrdit, že mám jakési srovnání. Takže podle stavu přední nápravy bych počet kilometrů zase tak neodhadoval. Navíc, pán už najel 40.000 km u nás.
Jak už jsem uvedl v předchozím příspěvku, Croma s největší pravděpodobností ve firmě nesloužila, není to typický model firemních flotil, takže nájezdy 70.000 km ročně (zase, samozřejmě takové případy jsou, ale jak často? Firemní auto automaticky neznamená 70.000 km/rok) nejsou u tohoto modelu pravděpodobné. Já znám starší manželský pár soukromých lékařů, oba pravidelně po třech letech mění své vozy střední třídy, žádné chudobky, obvykle kolem 20.000 km na tachometru
Oni si tím zkrátka snižují daňový základ. Jestli je to ekonomicky výhodné nechť posoudí jiní.
Když vezmeme nějaký střední proud, tak pokud má na koupi nového auta, kupuje si jej na dobu, jakou uzná za vhodné. V ceně, jakou dáte za nové auto, dostanete totiž tu nejvyšší možnou spolehlivost. A spousta lidí tu spolehlivost dovede ocenit a tak se pro mnohé nepochopitelně zbavuje auta i za cenu vysoké ztráty. Nebo se nabízí i jiné důvody - nový přírůstek do rodiny a nutnost více sedadel, společenská nutnost (snobismus), atd. Střední proud jde asi takhle - roční nájezd 50.000, výměna po 2 - 3 letech, nájezd 20.000, výměna po 4 - 5 letech, nájezd 15.000, výměna po 10 letech, atd. Ale takhle postupují třeba 2/3 majitelů a zbytek prodá auto klidně dřív.