David V napisał:
Naliju ho do prázné pixle od nového oleje a až se mi jich sejde třeba 5, zavezu je do ekodvora. Mimochodem vyměnit olej nebo desky by mohl každý zvládnout sám (ženský se nepočítaj). Pokud se mu nechce nebo nemá prostor, to je pak jiná věc. Nevím, jak to dělají ostatní, ale stav auta kontroluju průběžně, abych se na případné trable předem připravil a nezastihlo mě auto s kaťatama u kolen. I když teď mi kleklo dobíjení a bylo to bez varování - od toho preventivní servis stejně nepomůže.
Máš asi krátké uhlíky na alternátoru. Jsou tam dva šrouby, které drží ten regulátor včetně uhlíků na čele alternátoru. Při vyndávání trochu natočut tak, aby uhlíky nezachytily za výřez v odlitku víka. Nemáš-li hned nové, stačí tomu kratšímu prodloužit o kousek lanko, letuji tam kousek měděného drátku z kabelu. Vydrží ještě tak 20 tis- 30 tis. km, mezitím si seženu ty správné uhlíky.
Alternátory Bosch mají životnost tak 150 - 180 tkm. Podle toho se pozná skutečný stav tachometru.