0
powrót
 

diskuze k tématu: Deset důvodů proč si pořídit elektromobil (1. díl)

kategorie zaszeregowania tematu:
E.M.
ilość wystąpień5
data registracji09.06.2020
Wtorek 09.06.2020 21:32, Bod 7
Není nutno se omezovat na dojíždění do práce a šolíchání po okolí. Dojezd 300 - 400 km je standardem už dnes, nikoli za několik let - namátkou e-208, e-2008, Corsa e, e-Niro, Kona, e-Soul, Zoe Z.E. 50, Ioniq...nemluvě o prémiovkách EQC, jakákoli Tesla, e-tron, iPace...
reagować
Jana Bratanova
ilość wystąpień11
data registracji10.10.2018
Cztwartek 24.09.2020 13:03, RE: Bod 7
Jaký máte názor na elektromobilitu? Vypadá, že se to rozvíjí docela dobře, ale tady v článku https://www.dopravniznaceni.com/Elektromobilita-za-rok-2019-b5189.htm jsem koukala, že na to bude potřeba mnohem větší podpora, aby se to rozjelo.
reagować
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Cztwartek 24.09.2020 16:41, RE: RE: Bod 7
cytat:
reakce na: Jana Bratanova, 24.09.2020 13:03 (Jaký máte názor na elektromobi ...)


Zalezi co od toho cakas ty:
- chces setrit peniaze- nie je to pre teba za dnesne ceny. Navratnost tak po cca 150t km, zalezi kde nabijas, kde tankujes, atd.
- chces na tom jazdit dlhe trasy- nie je to pre teba. Infrastruktura nie je dostatocna a casto budes na pumpach stat v rade na nabijanie. A nehovorim o stvrt hodine. + cena na tychto nabijackach uz nie je uplne ludova
- chces jazdit po meste- najlepsia pre elektromobily. Zial pri ich cene stale financna hlupost. Taktiez ak byvas v panelaku, problem moze byt nabijanie.
- zmyslal ekologicky a nejazdis mimo mesto- lacnejsia je mestska a bolt
- zmyslas ekologicky a jazdis dlhe dialky - moderny diesel
- zmyslas ekologicky a musis sa ukazat elektromobilom- to je presne cielova skupina. Nie je to myslene v zlom. Napr. zastupenie elektrarne by malo povinne jazdit na elektrickych autach. Alebo si trendsetter a chces byt vidiet v aute z buducnosti.
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Cztwartek 24.09.2020 18:51, RE: RE: RE: Bod 7
cytat:
reakce na: Citroenak, 24.09.2020 16:41 (Zalezi co od toho cakas ty:- c ...)


Palivem budoucnosti je vodík. Benzina čerstvě oznámila, že v příštím roce začne budovat síť veřejných plnicích stanic. Vzhledem k tomu, že mateřský Orlen už je provozuje v Německu, tak to není nonsens. Právě nedostatek klíčové infrastruktury brzdil rozšíření.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Piątek 25.09.2020 23:08, RE: RE: RE: RE: Bod 7
cytat:
reakce na: Giorgio, 24.09.2020 18:51 (Palivem budoucnosti je vodík. ...)


Vodík bude palivem hodně vzdálené budoucnosti. Myslím ten vodík, co si budeme umět vyrobit, až budeme energeticky nezávislí. Dnes je to energetický nesmysl, pokud ho třeba nedolujeme z fosilních paliv, ale těm se přeci chceme v budoucnu vyhnout.
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Sobota 26.09.2020 07:28, RE: RE: RE: RE: RE: Bod 7
cytat:
reakce na: David V, 25.09.2020 23:08 (Vodík bude palivem hodně vzdál ...)


Tak je otázkou, co je to vlastně vzdálená budoucnost. 20 let, 50, 100, více? Elektrolýza se pořád dostatečně nerozšířila, na druhé straně někdy před dvěma roky se psalo o vývoji nového katalyzátoru univerzitou v Leidenu, který by měl zjednodušit (a zpřístupnit) výrobu vodíku z mořské vody a asi o půl roku později zase o jiné metodě, na které pracují ve Stanfordu.

Pokud se mezitím podaří nějak rozumně vyrábět plně syntetická paliva, která zároveň nebudou zatěžovat prostředí svým využitím, tak je času "dost". Formule 1 má formální závazek přejít na plně syntetický benzin do roku 2030, pravděpodobně ale už od roku 2025 nebo 2026. Syntetické náhražky nafty i benzinu se už nějakou dobu z odpadu vyrábějí a odpadu je rozhodně dostatek a neustále vzniká nový. Vlastnosti e-paliv jsem moc nezkoumal, to se přiznám. Že by to nemělo vůbec žádné škodliviny při spalování, tomu nevěřím, ale u toho e-benzinu díky absenci síry a benzenu to bude určitě škodit méně.

Za sebe pořád věřím, že se auta na vodík coby běžné záležitosti dožiju - a že se dokonce do té doby i vyhnu elektromobilu.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Niedziela 27.09.2020 00:21, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bod 7
cytat:
reakce na: Giorgio, 26.09.2020 07:28 (Tak je otázkou, co je to vlast ...)


Jako energetik jsem k skeptický. Ropa a uhlí se tvořily stovky milionů let za naprosto extrémních podmínek a my je vyčerpáme za pár desítek dekád. Na syntetické palivo potřebujeme zdroje vodíku a uhlíku. Kde je máme ve volné přírodě v tak koncentrované podobě, jako je ropa, plyn a uhlí?
Jediná cesta je jaderná fúze, jenže ta je pořád přes teplo s cca 1/3 účinností a rozbití vody je další účinnostně nevýhodný děj, zejména s přihlédnutím k tomu, že vodík opětovně s kyslíkem slučujeme, nicméně fúze 2 molekul vodíku dá několika násobě více energie než potom jejich spálení/okysličení, čili budeme energeticky "nezávislí", ale budeme uvolňovat obrovské množství tepla.
A kdy to bude? Nevím. 70 let na tom vyšíváme a slušně ovládáme rozpad, ale slučování je jiná liga, to nestačí k sobě přiblížit 2 šutry. Myslím že 50 let stačit nebude. Možná ani 100 a možná, že fúzi neovládneme, protože nebudeme schopni udržet na Zemi podmínky uprostřed Slunce v malém objemu. 15 000 000 K nevydrží ani wolfram .
reagować
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Wtorek 29.09.2020 10:17, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bod 7
cytat:
reakce na: David V, 27.09.2020 00:21 (Jako energetik jsem k skeptick ...)


https://www.nuclear.sk/jadrova-energia-by-sa-mohla-vyuzivat-aj-na-nizkouhlikovu-vyrobu-vodika/
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Wtorek 29.09.2020 11:30, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bod 7
cytat:
reakce na: Citroenak, 29.09.2020 10:17 (https://www.nuclear.sk ...)


To je vytloukání klínu klínem. Současné atomovky potřebují štěpný materiál, kterého je málo a stejně jako fosilní paliva, ubývá. Takže plýtvat tím na výrobu vodíku kvůli uhlíkové stopě považuji za nesmysl, zhýralost a zejména pak absenci technických znalostí. Už samotná výroba v atomovce má celkem nízkou účinnost a vyrábět z toho vodík, ze kterého pak ještě s obrovskou ztrátou vyrobím z5 elektriku je zvěrstvo. To si můžu dovolit až u jaderné fúze, kde budu mít tolik nevyčerpatelné energie, že mě ta účinnost nebude trápit s ohledem na dostupnost zdrojů (vody je všude dost). To nás zase bude trápit, co s tím přebytkem tepla...
reagować
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Wtorek 29.09.2020 13:23, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bod 7
cytat:
reakce na: David V, 29.09.2020 11:30 (To je vytloukání klínu klínem. ...)


Myslel som toto:

https://oenergetice.cz/jaderne-elektrarny/uplatni-se-jaderne-reaktory-pri-vyrobe-vodiku-americti-vedci-testuji-novou-technologii
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Wtorek 29.09.2020 14:06, Chce to baterie s termomanagementem
Nebýt ceny, tak beru třeba Opel Corsu-e, která má termomanagement baterie, nabíjení snese 100kw(hodně dobré) a cena je pod 800tis.kč, na firmu je dotace myslím 240tis.kč, ale tu možná naše slavné ANOfertí sdružení zruší, protože zadlužují stát(rozuměj nás daňové poplatníky) až hanba Ten termomanagement má prý největší vliv na degradaci baterie, takže proto jsem stopnul úvahy koupit mírně jetý eGolf VII, on ten dojezd by stačil, ale pokud za deset let bude 100km místo 180km je to už na hraně i pro ježdění kolem komína(jako podnikatel).

Jezdím v autech se spalovacím motorem od roku 1991 a jsem přesvědčen, že se vývoj spalovacích motorů dostal na hranici svých možností a to prosím i bez EU norem.
- prostě i nejlepší motory mají po 400tis.km projev minimálně "hodně unavený"
- náklady na údržbu pak rostou strmě, snižuje se pravděpodonost "dojezdu bez problémů" u každého delšího výletu
- zvuková kulisa a vibrace jsou často pak nad limitem "pohodlnosti"
>> je to prostě dáno tím, že pořád je to kotel, kde akorát místo uhlí, hoří - exploduje nafta/benzín. Celý blok motoru(kotle) tak dostává strašnou "nakládačku" - teplota, tlak, tření.
Aby se zvýšila efektivita takového kotle, stává se celý systém tak složitý, až je vlastně přiliš náchylný k poruchám a vlastně snižuje i svou životnost. Dle mého je čas na elektromotor, který je vlastně jednoduchý, bez extrémních tlaků a teplot a tak životnost může být klidně přes 1 000 000km bez nějaké "generálky motoru" Výhodou je i redukční jednostupňová převodovka, která je tak jednoduchá, že se nemusí šetřit "na materiálech" a olejové lázni.

Uvídíme, nová generace Tesla baterie je už prý bez kobaltu, bude tam více dostupný nikl a to je krok správným směrem, stejně jako tzv. suchý článek(méně energie na výrobu myslím ?)...

Ještě by to chtělo ale vymyslet univerzální vakcínu proti virům, jinak auta přežijou lidstvo
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Wtorek 29.09.2020 14:10, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bod 7
cytat:
reakce na: Citroenak, 29.09.2020 13:23 (Myslel som toto:https:/ ...)


I na to platí můj příspěvek výše. U energie nejde o uhlík, ale nezávislost, a to se výrobou vodíku nezlepší při využití současných technologií. Až budeme z vodíku dělat deutherium, to bude jiná píseň...
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.