cytat:
reakce na: M1986, 22.04.2023 18:49 (Dobrý den, jdu si pro radu.Kou ...)
Pokud je opravdu ohnutá nebo jinak poškozená kliková hřídel, jde o skrytou vadu. Popis skryté vady (laicky) je takový, že jde o vadu, kterou nelze odhalit při použití přiměřeného úsilí. Jako přiměřené úsilí lze jen těžko definovat kompletní rozborku motoru, aby se člověk podíval na kliku.
Nicméně váš postup u reklamace vady bude problematický z několika důvodů:
1) Už se vám v autě hrabal "mechanik", který zjevně není ze značkového nebo alespoň certifikovaného servisu a úplně přesně neví co dělá. Viz. chybná diagnostika závad a výměny dílů nesouvisejících se závadou.
2) V návaznosti na bod 1) se vám kupující bude v klidu bránit tvrzením, že k poškození klikové hřídele došlo při montáži použité převodovky v nejistém technickém stavu (pochybuji že jste koupil novou) nebo jejím provozem.
3) Pokud se prodávající bude bránit (což je více méně jisté, už proto, že jste se v autě hrabal vy nebo váš mechanik) a půjdete k soudu, nesmíte vozidlo používat ani opravovat do ukončení soudního procesu. Budou se dělat znalecké posudky a dokazování v občanskoprávním sporu, zda tam závada byla v době koupě nebo se vyskytla následně provozem nebo jde o následek neodborné opravy..... To je u nás na několik let. A pokud se váš mechanik opět plete a závada / zvuk má jinou příčinu, zaplatíte soudní výlohy, náklady prodávajícího na právní zastoupení i znalecké posudky. A to v tom budete za tolik peněz, že se vám protočí panenky.
Osobně bych auto opravil za své u jiného a spolehlivějšího / šikovnějšího mechanika a vzal si z toho ponaučení, že prohlídka ojetiny se provádí PŘED nákupem a ne týden po něm.