0
powrót
 

diskuze k tématu: Dálničních 160 km/hod okem technika

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.01.2009 09:03, Naprosty souhlas ...
Musim pochvalit clanek i jeho autora. Shrnute argumenty jako by mi z duse mluvily. Mam zkusenosti s provozem na zapade USA a musim potvrdit, ze prestoze jejich povolena dalnicni rychlost kolisa od 65 do 75 mph (cca 105 - 120 km/h) s beznou toleranci +5 mph, da se diky snaze o maximalni plynulost provozu (rozumej dostatecne dimenzovane silnice odpovidajici kvality) cestovat i touto rychlosti pomerne rychle i na delsi vzdalenosti (a ze tam ty delsi vzdalenosti jsou, na rozdil od CR). Ale to by bylo na samostatny clanek
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.01.2009 10:06, dalnice v nemecku
Pan technik asi jeste neslysel o tom, ze v nemecku se jezdi neomezene i na dvouproudych dalnicich...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.01.2009 10:07, RE: Naprosty souhlas ...
AnderN napisał:
Musim pochvalit clanek i jeho autora. Shrnute argumenty jako by mi z duse mluvily. Mam zkusenosti s provozem na zapade USA a musim potvrdit, ze prestoze jejich povolena dalnicni rychlost kolisa od 65 do 75 mph (cca 105 - 120 km/h) s beznou toleranci +5 mph, da se diky snaze o maximalni plynulost provozu (rozumej dostatecne dimenzovane silnice odpovidajici kvality) cestovat i touto rychlosti pomerne rychle i na delsi vzdalenosti (a ze tam ty delsi vzdalenosti jsou, na rozdil od CR). Ale to by byl...
S ohledem na hustotu provozu v USA mimo mesto neni problem jet plynule, rychlost s tim nema co delat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.01.2009 10:14, Jiné řešení
Chcete svobodu na silnici? Fajn. Dal bych na dálnici rychlost neomezenou a za zavinění dopravní nehody při překročení doporučené rychlosti 130km/h trest smrti.
A teď vážně - naprosto souhlasím s autorem článku. Nemám co bych dodal.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.01.2009 11:09, RE: Jiné řešení
rohYpnol napisał:
Chcete svobodu na silnici? Fajn. Dal bych na dálnici rychlost neomezenou a za zavinění dopravní nehody při překročení doporučené rychlosti 130km/h trest smrti.
A teď vážně - naprosto souhlasím s autorem článku. Nemám co bych dodal.
Souhlas. Často jezdím D5, PHA-PLZ, dost "rychlíků" dojedu v cíli na 1., ev 2. semaforech . Prostě na tempomatu nastavím cca 135 km/h, a všichni mi můžou políbit víte co. Jezdím v pravém pruhu, když potřebuju někoho pomalejšího předjet, kouknu, jestli někoho neohrozím, a jedu vlevo. S omezením se netrápím. To, že dotyčný ubere a holt pojede cca 400 m podle předpisů, ho nezabije. Plynulost mám rád, žere to nejmíň. Taky chci dojet včas, ale živej...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.01.2009 11:30, Ano, ano a ještě jednou ano
K článku nemám výhrady. Těch dálnic, na kterých je u nás 160-ka akceptovatelná je pár kilometrů. Třeba si myslím, že z Brna na Bratislavu by to šlo ovšem poté, co se tam opraví ten příšerný hopsací povrch. Jinak hustota dopravy je tam poměrně nízká.
Ten argument s pomalu jedoucími řidiči je tak trochu dvojsečný. Tato skupina existuje a já se svou dálniční tachometrovou rychlostí do 140 km/h předjíždím mnoho aut. Na druhou stranu mnozí dnes po té dálnici 160 jezdí - takže to nebezpečí nebude výrazně vyšší - jen se v daném úseku změní úhel pohledu a z dálničního piráta se stane spořádaný řidič. V těchto úsecích musí platit holt nějaká doplňková pravidla, jako je zákaz vjezdu do rychlého pruhu vozidlům s rychlostí nižší než 120 km/h (například) - tedy všem nákladním vozidlům.
Na závěr si myslím, že mnohem nebezpečnější než řidič pohybující se pravým pruhem 100 km/h rychlostí, je srnka s nulovou rychlostí a je skoro jedno, jestli se jede 130 nebo 160.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.01.2009 11:38, RE: Jiné řešení
rohYpnol napisał:
Chcete svobodu na silnici? Fajn. Dal bych na dálnici rychlost neomezenou a za zavinění dopravní nehody při překročení doporučené rychlosti 130km/h trest smrti.
A teď vážně - naprosto souhlasím s autorem článku. Nemám co bych dodal.
A ja nesouhlasim, to se nic nezmeni, to uz prece plati i ted, ze kdyz nekoho zabijete (treba v aute), tak dostanete trest/vezeni...
Myslim si, ze vetsina nasich dalnic na 160km/h stavena neni. U tech novejsich by se o tom dalo uvazovat, treba useky Olomouc - Bělotín ano. Dokonce na useku Lipník n.B-Bělotín si myslim, ze dalnice je primo spickova. Ale třeba trasa Olomouc-Brno-Praha, to je pro mě nesmysl, vzdyt od Vyskova na Prahu se tomu tankodromu neda rikat ani dalnice a na ni povolit 160 je dle me nerozumne... nekvalitni povrch, neprehledne horizonty, nemoznost videt dostatecne dopredu v levotocivych zatackach...
Argument o zvysene spotrebe pri vyssi povolene rychlosti a tudiz i vetsich danich pro stat je pekny Z tohoto pohledu je pro me jasne, ze stat nespravuje povrch na D1. Protoze kdyby byla krasne rovna, tak klesne spotreba, nez kdyz jsou vsichni nuceni jezdit po tom tankodromu, ktery se za D1 vydava. Vzhledem k tomu, ze D1 je nejvytizenejsi dalnicni usek v CR, cekal bych, ze se bude do nej i nejvice investovat, ale prijde mi, ze tomu tak neni.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.01.2009 11:43, RE: Ano, ano a ještě jednou ano
David V napisał:
K článku nemám výhrady. Těch dálnic, na kterých je u nás 160-ka akceptovatelná je pár kilometrů. Třeba si myslím, že z Brna na Bratislavu by to šlo ovšem poté, co se tam opraví ten příšerný hopsací povrch. Jinak hustota dopravy je tam poměrně nízká.
Ten argument s pomalu jedoucími řidiči je tak trochu dvojsečný. Tato skupina existuje a já se svou dálniční tachometrovou rychlostí do 140 km/h předjíždím mnoho aut. Na druhou stranu mnozí dnes po té dálnici 160 jezdí - takže to nebezpečí nebude výr...
Pro mě je řešením za každým sjezdem informační tabule s okamžitou možností měnění rychlsoti provozu. Jde to v Německu, proč to nejde u nas? Pak by nebyl problem rychlst měnit klidně i na 160, kdyz nebude husty provoz a podminky to dovoli. Zákaz vjezdu vozidlům s rychlosti menší než 120 km do rychleho pruhu je podle me hloupost, protoze si nedokazu predstavit, kdyz dojedu treba kamion a budu muset za nim zbrzdit na 80 km/h, ja bych se skokove rozjel na 120, abych to splnil. A to uz nemluvim o autobusech...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.01.2009 12:31, K čemu více pruhů?
K čemu je třeba navyšovat počet jizdních pruhů když 75% z nás jezdí stejně jen v levém. Pravý pruh mají v hlavě zakodovaný jako pro kamiony a přes to vlak nejede. Když jsou tři tak se jezdí stále jen ve dvou levých. Jediné kde to chápu je skoro celá D1 kde pravý pruh je jak dráha na bikros.
Nejprve srovnat v hlavách potom začít uvažovat o technických změnách.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.01.2009 12:57, RE: Ano, ano a ještě jednou ano
David V napisał:
K článku nemám výhrady. Těch dálnic, na kterých je u nás 160-ka akceptovatelná je pár kilometrů. Třeba si myslím, že z Brna na Bratislavu by to šlo ovšem poté, co se tam opraví ten příšerný hopsací povrch. Jinak hustota dopravy je tam poměrně nízká.
Ten argument s pomalu jedoucími řidiči je tak trochu dvojsečný. Tato skupina existuje a já se svou dálniční tachometrovou rychlostí do 140 km/h předjíždím mnoho aut. Na druhou stranu mnozí dnes po té dálnici 160 jezdí - takže to nebezpečí nebude výr...
Ono je taky problem v tom ze kdyz dnes jedu tachometrovych 160, tak vlastne jedu realne cca 145 a to je jen o 15km nad limit. Takze dost lidi klidne riskne tech par bodu dolu pokud ho chyti.

Ve chvili kdy se povoli 160, tak dost lidi uz asi pojede tachometrovych 180 a vlastne pojedou porad +/- legalne. A opet se najdou ti kdo risknou jet o 15km nad limit a to uz je cca 190 tachometrovych. No a je otazka jak by tohle v Cechach nakonec dopadlo. Kamion jede tacho 100 a vedle auta jedouci tacho 190.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.01.2009 13:44, RE: K čemu více pruhů?
Valnoha napisał:
K čemu je třeba navyšovat počet jizdních pruhů když 75% z nás jezdí stejně jen v levém. Pravý pruh mají v hlavě zakodovaný jako pro kamiony a přes to vlak nejede. Když jsou tři tak se jezdí stále jen ve dvou levých. Jediné kde to chápu je skoro celá D1 kde pravý pruh je jak dráha na bikros.
Nejprve srovnat v hlavách potom začít uvažovat o technických změnách.
To že se v česku jezdí většinou v pravém pruhu je pro mě skoro záhadou a je to o myšlení lidí, protože když řidič vidí, jak jedou v rychlejším pruhu tři auta za sebou třeba 120 km/h tak se automaticky přidá a vjede tam také a tak se tam "naskládají všichni a je ucpáno a pravý pruh je volný. A přitom zákon říká, že se má jezdit v pruhu co nejvíce vpravo. Tato situace na západ od nás moc neexistuje.
Na D1, která je přeplněná, tento neduh chápu, pravý pruh obsadí kamiony, levý ostatní. Třetí pruh by výrazně zvýšil propustnost dálnice a snížil hustotu provozu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.01.2009 13:55, RE: K čemu více pruhů?
Alkantpan napisał:
To že se v česku jezdí většinou v pravém pruhu je pro mě skoro záhadou a je to o myšlení lidí, protože když řidič vidí, jak jedou v rychlejším pruhu tři auta za sebou třeba 120 km/h tak se automaticky přidá a vjede tam také a tak se tam "naskládají všichni a je ucpáno a pravý pruh je volný. A přitom zákon říká, že se má jezdit v pruhu co nejvíce vpravo. Tato situace na západ od nás moc neexistuje.
Na D1, která je přeplněná, tento neduh chápu, pravý pruh obsadí kamiony, levý ostatní. Třetí pruh b...
Jde o to jestli by nebyl prazdný až na pár vyjímek, jak to můžeme pozorovat na některých místech kde je D1 rozšířena.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.01.2009 14:30, Soustředěnost
S článkem vesměs souhlasím a jen bych přidal pár úvah na zamyšlení či komentář.
Nemůže se stát, že ten, kdo jede po dálnici těch klidných 110-120, se začne nudit a bude se "kochat" ? (svačit,pít,ladit rádio, hrát si s palub. poč., diskutovat se spolucestujícím, číst si reklamy....) Takový člověk pak může spíš někoho ohrozit než plně soustředěný řidič ve 160 ....
A co silnice 1. tříd? Tam kde to kvalita umožňuje, proč to nezvýšit alespoň na 110? Dyť je zvláštní, že vlastně můžeme jet 90 na široké někdy i tříproudovce a stejně tak na úzké klikaté okresce.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.01.2009 15:52, klidně bych dal neomezenou rychlost
Nevim proč už dávno nemáme neomezenou rychlost. Napadají mě 2 důvody:
1. Buď si nikdo neudělal rozbor chování řidičů a nedokáže si představit jak by to na silnici vypadalo při neomezené rychlosti
2. Dají se dobře vybírat pokuty na krásných přehledných úsecích kde se silnice svažuje z kopce.

Není snad nic horšího než, že řidič musí dávat pozor na tachometr, aby nepřesáhl povolenou rychlost. Pokud zrovna nepoužíváte tempomat, tak při dnešních výkonech moderních aut (byť i u aut nižší třídy) není možné bez neustálého hlídání jet konstatní rychlostí a při změně zatížení tzn. cesta z mírného kopce nebo po stoupání - rovina si člověk ani nevšimne, že jede 10 km nebo víc nad limit.

Omezení rychlosti nás NUTÍ snížit svoji pozornost toho co se děje na silnici. Je to de-facto to samé jako když za volantem sms-kujete a občas se podíváte na display svého mobilního telefonu.

Většina lidí už dnes jezdí jak chce a při změně rychlostního limitu nebo zrušení rychlostního limitu se téměř nic nezmění. Pokud chci šetřit z nějakého důvodu palivo, tak stejně nepojedu nikdy víc než 140 nebo někdo víc než 110. Pokud někdo rád využívá potencíál svého silného auta, tak klidně bude jezdit po dálnici 180 - 250 a věřte mi, že dnes už tak jezdí. Pokud někdo má symsl pro zodpovědnost a bál by se, že ve velké rychlosti může někoho sejmout, tak pojede opatrněji ať je limit jakýkoliv. Jediný smysl omezená rychlost má v tom, že policajti můžou vybírat pokuty a pokud se zruší rychlostní limity, tak se POUZE zlegalizuje to co na našich dálnicích už stejně dávno je "...náct" let.

Je to stejné jako když se legalizuje prostituce. Pokud by se legalizovala, tak víc chlapů nebude chodit do veřejného domu a ani ty co tam chodí, tak tam nebudou chodit častěji jenom kvůli tomu, že je to legální.

Jedinou podmínkou pro neomezení rychlosti by mohla být zodpovědnost za nehody u řidiče přesahující určitý rychlostní limit. Nic víc neni potřeba.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.01.2009 17:45, RE: K čemu více pruhů?
Alkantpan napisał:
To že se v česku jezdí většinou v pravém pruhu je pro mě skoro záhadou a je to o myšlení lidí, protože když řidič vidí, jak jedou v rychlejším pruhu tři auta za sebou třeba 120 km/h tak se automaticky přidá a vjede tam také a tak se tam "naskládají všichni a je ucpáno a pravý pruh je volný. A přitom zákon říká, že se má jezdit v pruhu co nejvíce vpravo. Tato situace na západ od nás moc neexistuje.
Na D1, která je přeplněná, tento neduh chápu, pravý pruh obsadí kamiony, levý ostatní. Třetí pruh b...
Tak, tak, stejnou "českou" záhadou je pro mne řazení se do průjezdného pruhu už 500m před zúžením místo využití celé šíře vozovky a následného "zipu". Typický příklad Brno, přivaděč Kr. pole -- Pisárky.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.01.2009 17:52, RE: Soustředěnost
TOM napisał:
S článkem vesměs souhlasím a jen bych přidal pár úvah na zamyšlení či komentář.
Nemůže se stát, že ten, kdo jede po dálnici těch klidných 110-120, se začne nudit a bude se "kochat" ? (svačit,pít,ladit rádio, hrát si s palub. poč., diskutovat se spolucestujícím, číst si reklamy....) Takový člověk pak může spíš někoho ohrozit než plně soustředěný řidič ve 160 ....
A co silnice 1. tříd? Tam kde to kvalita umožňuje, proč to nezvýšit alespoň na 110? Dyť je zvláštní, že vlastně můžeme jet 90 na širok...
To snad abychom radši jezdili 200kou, aby se náhodou někdo nudou neškrábal na zadku...ty ses komik. Rychlost je dána a soustředit se plně na řízení vozu v jakékoli rychlosti také!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.01.2009 22:40, Zajímavé ...
... bohužel celá tato úvaha je postavena na mylné hypotéze, že lidi umí uvažovat logicky.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.01.2009 22:44, RE: Jiné řešení
Pepe napisał:
Souhlas. Často jezdím D5, PHA-PLZ, dost "rychlíků" dojedu v cíli na 1., ev 2. semaforech . Prostě na tempomatu nastavím cca 135 km/h, a všichni mi můžou políbit víte co. Jezdím v pravém pruhu, když potřebuju někoho pomalejšího předjet, kouknu, jestli někoho neohrozím, a jedu vlevo. S omezením se netrápím. To, že dotyčný ubere a holt pojede cca 400 m podle předpisů, ho nezabije. Plynulost mám rád, žere to nejmíň. Taky chci dojet včas, ale živej...
... zkus tohle napsat na autorevue.cz - tak tě zabijou
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 28.01.2009 00:37, Má "praxoteorie" praví ...
... že já to vidím trochu "jinak"
Ráno jsem mrkla na článek (a pojala rozhodnutí), teď (právě TEĎ) po příjezdu do prahy ještě projela příspěvky a rozhodla jsem se NAPSAT:
Dnes jsem byla "doma", takže v pozdních nočních hodinách jsem vyrazila do "domů II" (nach Prag). Při (po) průjezdu Waidhaus/Rozvadov, kde jsem zpomalila na "požadovaných" 60 km/h (a v tu chvíli mne oba kamiony v pravém pruhu celkem "svižně" předjížděly) jsem se rozhodola učinit (vzhledem k pozdní hodině a takřka "nulovému" provozu) "POKUS " k dnešnímu článku/tématu..
.. od té cedulky pár m za přechodem kde konči omezení až do prahy (s výjimkou tunelu u Plzeň) jsem jela celou cestu NEPŘERUŠOVANĚ na tempomat rychlostí 159 km/h.
Podotýkám, že "průměrným/běžným" vozem střední třídy (který je nový od nějakých 500 t. do 1 mibl a "ojetý" ho právě 3 a půl letý koupil jeden kamarád - verzi 2.0 HDi s 6st. automatem ve "full" výbavě za "neskutečných" 200 t. a pár drobných) a který někteŘÍ nazývají CENZURA nebo francouzská CENZURA, popř. CENZURA CENZURA a některRÉ místní diskutující zase (tedá JÁ) ... ale to víte ... ,-)
Takže v REÁLU jsem jela "normálním" (to je to PRAVÉ slovo) cenově dostupným vozem střední třídy (kdo jel někdy něčím maličko lepším začínajícím na B(mw) či M(ercedes AMG) nemluvím o Pxxxxx či Fxxxxxx, ví že to je ještě VELMi ZCELA NAPROSTO jiná "liga")
Nuže, jela a PROjela jsem celou cestu téměř PŘESNĚ rychlostí oněch "diskutovaných" 160 km/h (pravda, víceméně "mimo provoz") a BEZ nějakého vymýšlení apod. to byl "nudně pomalá" jízda, kdy se ne NEzapotil, ale ani NEzadýchal ni můj Brumla (minulá C5) ni já (jsem blond navíc "rozměrově" mírně "podměrečná"). Pravda bylo to "příjemnější" a jak cesta přeci jen "rychleji" utíkala, mohu ZODPOVĚDNĚ prohlásit, že na konci cesty jsem byla MÉNĚ unavena (a NEjde jen o nějakých 20 či kolik minut o které tak byla cesta "kratší/rychlejší"), než při "normální" jízdě běžnou rychlostí (normálně jezdím tak 133 možná 134 km/h - prostě opravdu "nudně" dle pravidel a na takových těch omezeních na 80, 70, 60 km/h mne pravidelně předjíždí i nákladní vozy) .
Vím že kdo "neozkusil" tak asi "ne(u)věří", ale TAK to je (já docela "pravdomluvná" a tentokrát navíc klidně dodám: "Čestné slovo" - s "odpovídajícím" autem je cesty VYŠŠí rychlostí MÉNÉ "únavná")
S tou rychlostí je to trochu "těžké" a já "chápu", resp. "nepřekvapuje mne", když před časem jeden (bývalý) ředitel (dřívečeské) banky mající ferrari popisoval v článku v jednom české denníku kterak je to s rychlostí v jeho voze na českých silnico-dálnicích, tak vpodstatě jen KRITIKU a "ještě horší" schytal. NEjsem fanynka tohoto bankovního úředníka, který sám sebe za "nej-" v zemi označil, ale v TOMTO bodě - měl spíše pravdu. Připomnělo mi to cestu po D1 kdysi před lety (ještě "před" body) a mírnou zatáčku, kdy jsem v levém pruhu plula v poklidu s C5 2.2 HDi nějakých 150 km/h a v pravém pruhu s polootevřeným oknem u řidiče se on plně soustředíl, aby neposlušnou (Opel) Corsu "v pruhu" udržel a přibrzdit přitom nemusel. "Chápu", že se to NEmusí "líbit", ale TAK to prostě je a řidič "potencionálního" ferrari v "potencionálním" třetím pruhu by nás "znuděně" objel minimálně dvě stěkilometrovou rychlostí (a mé "druhé já" by nás všechny čtvrtým pruhem "obletělo" ještě vyšší rychlostí, v Bristol Fighter T, to už to ale příliš "komplikuji" - já vím ,-)
Ale v zásadě STEJNOU řečí mluví i článek, 160 km/h dnes dosáhne snad i "krabička" z Kolín(a), takže PROČ ne 160 km/ - ostatně NEpamatuji cestu do prahy (z kterékoliv strany), kdy by mne dodržujíc víceméně rychlostní limity nepředjížděla auta minimálně o 20 - 30 km/h vyšší rychlostí. Troufám si tvrdit, že cesta vyšší rychlostí je "příjemnější", méně "únavná" atp.atd. Pochopitelně kdo se řítí takovou i vyšší rychlostí přeplněnou tříproudovou dálnicí a hned "vlétne" do pravého pruhu, kde podjede jeden dva vozy a plynule se "přeřítí" do pruhu levého (to popisuji realitu minulý týden na D1 - "borec" ve vw passat), na toho neplatí "nic" - to je prostě "idiot". Takže na "dotaz" autora jsou-li na 160 km/h čeští řidiči "zralí", lze odpovědět "taknějak" obráceně - NĚKTEŘí nejsou "zralí" ... resp. jsou "zralí na "želízka" ... těm ostatním by (dle mne) 160 km/h nijak "neuškodilo" (jak také? "běžně" se tak jezdí i dnes - řekněte že ne..) a některé by to "potěšilo" (třeba mne).
S těmi "počty" a "výpočty" je to "těžké" - já myslím že tohle se "spočítat" nedá, protože i když MOHU, tak také NEjedu stále a vždy "naplno - záleží na mnoha "okolnostech" ... mně prostě neomezená rychlost příjde "normální" a návrh na 160 km/h na NĚKTERÝCH českých dálnicích mi příjde "rozumný" "správný" a já se (na něj) MOC mOc MoC moc MOc a moC těším!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 28.01.2009 07:16, RE: Jiné řešení
Riccardo napisał:
... zkus tohle napsat na autorevue.cz - tak tě zabijou
...vždyť se o to každou chvíli někdo pokouší, většinou neúmyslně . Ach jo. Znám ale pár lidí, co se domluví, pronajmou si okruh v Mostě na pár hodin a jedou se vyřádit. Většinou na motorkách. A pak se vrátí ve svejch oktávkách stodvacítkou po dálnici....
reagować
1 2 3


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.