0
powrót
 

diskuze k tématu: Ojeté Daewoo/Chevrolet Kalos – jak poslouží starším manželům?

kategorie zaszeregowania tematu: korejská vozidla
*autofans*
ilość wystąpień159
data registracji21.11.2008
Piątek 06.06.2014 10:59, Kalos s ?
Pane Josefe, popravdě řečeno nevím co jiného než cena Vás na tomto voze zaujalo. Ne, že by se jednalo vyloženě o poruchové nebo vysloveně špatné auto, ale zkrátka nemá co nabídnout.
Problém č.1 jsou motory. Všechny motorizace bez rozdílu jsou o cca 20% užranější než cokoliv podobného od konkurence a přitom dynamika a především odhlučnění není ani průměrné. Není problém s 1.4 jezdit o s relativně lehkou nohou kolem 9 litrů. Navíc většina motorů trpí na přidírající se ventily ve vodítkách. Čím chce člověk jezdit úsporněji a s lehkou nohou tím je to ještě horší. Když pominu celkem otřesné jízdní vlastnosti, které asi vzhledem k zaměření a věku moc řešit nebudete tak bych se bál ještě dvou věcí. První je bouračka, protože auto mělo dost otřesné výsledky v crash testech a tou druhou je servis. Značka Chevrolet se rozhodla opustit evropský trh a za chvíli může být problém kde to auto servisovat. Samozřejmě, že spotřební věci jako brzdy Vám asi vymění za díly z Kelly, ale ne všechno se dá koupit neoriginál a i diagnostika korejců je trošku specifická. Pokud se orientujete na poměr cena/rok výroby který mají tyto vozy tradičně výborný tak doporučuji rozšířit obzory např. na Suzuki Ignis/Swift, Nissan Micra/Note, Honda Jazz, Mitsu Colt nebo Toyota Yaris. Pokud chcete něco méně spolehlivého, ale s levnějším servisem tak Corsa/Clio/Fabia I Pro japonce hovoří lepší a úspornější benzinové motory většinou se spolehlivým řetězem a především lepší nastupování - karoserie mají vyšší stavbu a tak sedí více starším ročníkům.
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Piątek 06.06.2014 11:24, To už snad raději Thalii
Mám osobní zkušenost s modernizovaným Kalosem, alias Ch. Aveo s 1,4. Máme ho totiž, bohužel, v rodině, kdy jistý příslušník neuposlechl dobrých rad a dal pouze na relativně nízkou cenu a vysoký papírový výkon. A zcela souhlasím s prvním komentářem. Auto je jen levné, nic víc, bohužel servis tak levný není, pořád se řeší nějaké prkotiny i přes nízký nájezd, auto už i začíná reznout a to má sotva 6 let a v zimě téměř nejezdí a je garážované. Od začátku problémy, autorizované servisy katastrofa přístupem i znalostmi. Motor jezdí běžně za 8 litrů i víc, nezávisle na jízdním stylu, za tolik nejezdí ani mé BMW s benzínovým dvoulitrem. Navíc motor nejede ani když se mu šlape na krk, a to má mít snad přes 90 koní! To snad v rozpětí dvou otáček před omezovačem, ale ani tak tomu nevěřím. Jízdní vlastnosti sporťáku nikdo nechtěl ani nečekal, ale lze je označit za vratké až nevyspytatelné, přitom komfort hrozný, protože auto má šíleně tuhé tlumiče, asi aby se nepřevrátilo. Brzdy nic moc, je třeba na ně dost šlapat. Prostor pro posádku ve srovnání s Fabií katastrofa, přístrojovka zasahuje snad až na zadní sedačky, jako by byl motor uprostřed. Přední sedadla taky hrůza, do*ebaná záda po 30 km. S Fabíí 1 1,4 16V, co jsme měli dost dlouho se to nedá vůbec srovnat. To je výborné a doporučitelné malé auto. Peníze za vyšší pořizovací cenu se stejně vrátí na servisu. Ještě doporučuji Suzuki Swift, taky si drží cenu, ale je to jedno z nejlepších malých aut vůbec.
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Niedziela 08.06.2014 09:46, RE: Kalos s ?
*autofans* napisał:
Pane Josefe, popravdě řečeno nevím co jiného než cena Vás na tomto voze zaujalo. Ne, že by se jednalo vyloženě o poruchové nebo vysloveně špatné auto, ale zkrátka nemá co nabídnout. Problém č.1 jsou motory. Všechny motorizace bez rozdílu jsou o cca 20% užranější než cokoliv podobného od konkurence a přitom dynamika a především odhlučnění není ani průměrné. Není problém s 1.4 jezdit o s relativně lehkou nohou kolem 9 litrů. Navíc většina motorů trpí na přidírající se ventily ve vodítkách. Čím chce člověk jezdit úsporněji a s lehkou nohou tím je to ještě horší. Když pominu celkem otřesné jízdní vlastnosti, které asi vzhledem k zaměření a věku moc řešit nebudete tak bych se bál ještě dvou věcí. První je bouračka, protože auto mělo dost otřesné výsledky v crash testech a tou druhou je servis. Značka Chevrolet se rozhodla opustit evropský trh a za chvíli může být problém kde to auto servisovat. Samozřejmě, že spotřební věci jako brzdy Vám asi vymění za díly z Kelly, ale ne všechno se dá koupit neoriginál a i diagnostika korejců je trošku specifická. Pokud se orientujete na poměr cena/rok výroby který mají tyto vozy tradičně výborný tak doporučuji rozšířit obzory např. na Suzuki Ignis/Swift, Nissan Micra/Note, Honda Jazz, Mitsu Colt nebo Toyota Yaris. Pokud chcete něco méně spolehlivého, ale s levnějším servisem tak Corsa/Clio/Fabia I Pro japonce hovoří lepší a úspornější benzinové motory většinou se spolehlivým řetězem a především lepší nastupování - karoserie mají vyšší stavbu a tak sedí více starším ročníkům.


Ono s těma řetězama je to všelijak,konkrétně u Micri uměly pozlobit a bylo to dost drahé a u 1,3 Yaris takéjen se o tom tolik neví.
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Niedziela 08.06.2014 19:58, RE: Kalos s ?
Fanda napisał:
*autofans* napisał:
Pane Josefe, popravdě řečeno nevím co jiného než cena Vás na tomto voze zaujalo. Ne, že by se jednalo vyloženě o poruchové nebo vysloveně špatné auto, ale zkrátka nemá co nabídnout. Problém č.1 jsou motory. Všechny motorizace bez rozdílu jsou o cca 20% užranější než cokoliv podobného od konkurence a přitom dynamika a především odhlučnění není ani průměrné. Není problém s 1.4 jezdit o s relativně lehkou nohou kolem 9 litrů. Navíc většina motorů trpí na přidírající se ventily ve vodítkách. Čím chce člověk jezdit úsporněji a s lehkou nohou tím je to ještě horší. Když pominu celkem otřesné jízdní vlastnosti, které asi vzhledem k zaměření a věku moc řešit nebudete tak bych se bál ještě dvou věcí. První je bouračka, protože auto mělo dost otřesné výsledky v crash testech a tou druhou je servis. Značka Chevrolet se rozhodla opustit evropský trh a za chvíli může být problém kde to auto servisovat. Samozřejmě, že spotřební věci jako brzdy Vám asi vymění za díly z Kelly, ale ne všechno se dá koupit neoriginál a i diagnostika korejců je trošku specifická. Pokud se orientujete na poměr cena/rok výroby který mají tyto vozy tradičně výborný tak doporučuji rozšířit obzory např. na Suzuki Ignis/Swift, Nissan Micra/Note, Honda Jazz, Mitsu Colt nebo Toyota Yaris. Pokud chcete něco méně spolehlivého, ale s levnějším servisem tak Corsa/Clio/Fabia I Pro japonce hovoří lepší a úspornější benzinové motory většinou se spolehlivým řetězem a především lepší nastupování - karoserie mají vyšší stavbu a tak sedí více starším ročníkům.
Ono s těma řetězama je to všelijak,konkrétně u Micri uměly pozlobit a bylo to dost drahé a u 1,3 Yaris takéjen se o tom tolik neví.


u micry ale pouze a jen u K12ky z prvních roků-2003/4, a mám pocit že pouze u litru, jinak jsou nissaňácké řetězy 1A
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Poniedziałek 09.06.2014 13:46, Nissan a Renault
tomaskrtek napisał:
Fanda napisał:
*autofans* napisał:
Pane Josefe, popravdě řečeno nevím co jiného než cena Vás na tomto voze zaujalo. Ne, že by se jednalo vyloženě o poruchové nebo vysloveně špatné auto, ale zkrátka nemá co nabídnout. Problém č.1 jsou motory. Všechny motorizace bez rozdílu jsou o cca 20% užranější než cokoliv podobného od konkurence a přitom dynamika a především odhlučnění není ani průměrné. Není problém s 1.4 jezdit o s relativně lehkou nohou kolem 9 litrů. Navíc většina motorů trpí na přidírající se ventily ve vodítkách. Čím chce člověk jezdit úsporněji a s lehkou nohou tím je to ještě horší. Když pominu celkem otřesné jízdní vlastnosti, které asi vzhledem k zaměření a věku moc řešit nebudete tak bych se bál ještě dvou věcí. První je bouračka, protože auto mělo dost otřesné výsledky v crash testech a tou druhou je servis. Značka Chevrolet se rozhodla opustit evropský trh a za chvíli může být problém kde to auto servisovat. Samozřejmě, že spotřební věci jako brzdy Vám asi vymění za díly z Kelly, ale ne všechno se dá koupit neoriginál a i diagnostika korejců je trošku specifická. Pokud se orientujete na poměr cena/rok výroby který mají tyto vozy tradičně výborný tak doporučuji rozšířit obzory např. na Suzuki Ignis/Swift, Nissan Micra/Note, Honda Jazz, Mitsu Colt nebo Toyota Yaris. Pokud chcete něco méně spolehlivého, ale s levnějším servisem tak Corsa/Clio/Fabia I Pro japonce hovoří lepší a úspornější benzinové motory většinou se spolehlivým řetězem a především lepší nastupování - karoserie mají vyšší stavbu a tak sedí více starším ročníkům.
Ono s těma řetězama je to všelijak,konkrétně u Micri uměly pozlobit a bylo to dost drahé a u 1,3 Yaris takéjen se o tom tolik neví.
u micry ale pouze a jen u K12ky z prvních roků-2003/4, a mám pocit že pouze u litru, jinak jsou nissaňácké řetězy 1A


No ty Micry řetěz trápil všechny kromě 1,6, ale snad už to vychytali, jinak jsou motory živé a úsporné. Stejně u Micry není kromě jízdních vlastností o co stát. Design může být pro někoho zajímavý, ale prostorově i pohodlím to není i v této třídě nic moc. Absolvoval jsem s ní jednu delší cestu a byl jsem tak rozlámaný až běda. Celkově si spoluprací a Renaultem Nissan pohoršil jak skladbou modelů, tak kvalitou. Jen protikorozní ochrana se zlepšila. Naopak Renault z Nissanu vytěžil a kvalitou šel nahoru. Jo kde jsou ty časy, kdy Almera šla na dračku a kdo měl Primeru tak byl borec a znalec.
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Poniedziałek 09.06.2014 14:57, RE: Nissan a Renault
Paul napisał:
tomaskrtek napisał:
Fanda napisał:
*autofans* napisał:
Pane Josefe, popravdě řečeno nevím co jiného než cena Vás na tomto voze zaujalo. Ne, že by se jednalo vyloženě o poruchové nebo vysloveně špatné auto, ale zkrátka nemá co nabídnout. Problém č.1 jsou motory. Všechny motorizace bez rozdílu jsou o cca 20% užranější než cokoliv podobného od konkurence a přitom dynamika a především odhlučnění není ani průměrné. Není problém s 1.4 jezdit o s relativně lehkou nohou kolem 9 litrů. Navíc většina motorů trpí na přidírající se ventily ve vodítkách. Čím chce člověk jezdit úsporněji a s lehkou nohou tím je to ještě horší. Když pominu celkem otřesné jízdní vlastnosti, které asi vzhledem k zaměření a věku moc řešit nebudete tak bych se bál ještě dvou věcí. První je bouračka, protože auto mělo dost otřesné výsledky v crash testech a tou druhou je servis. Značka Chevrolet se rozhodla opustit evropský trh a za chvíli může být problém kde to auto servisovat. Samozřejmě, že spotřební věci jako brzdy Vám asi vymění za díly z Kelly, ale ne všechno se dá koupit neoriginál a i diagnostika korejců je trošku specifická. Pokud se orientujete na poměr cena/rok výroby který mají tyto vozy tradičně výborný tak doporučuji rozšířit obzory např. na Suzuki Ignis/Swift, Nissan Micra/Note, Honda Jazz, Mitsu Colt nebo Toyota Yaris. Pokud chcete něco méně spolehlivého, ale s levnějším servisem tak Corsa/Clio/Fabia I Pro japonce hovoří lepší a úspornější benzinové motory většinou se spolehlivým řetězem a především lepší nastupování - karoserie mají vyšší stavbu a tak sedí více starším ročníkům.
Ono s těma řetězama je to všelijak,konkrétně u Micri uměly pozlobit a bylo to dost drahé a u 1,3 Yaris takéjen se o tom tolik neví.
u micry ale pouze a jen u K12ky z prvních roků-2003/4, a mám pocit že pouze u litru, jinak jsou nissaňácké řetězy 1A
No ty Micry řetěz trápil všechny kromě 1,6, ale snad už to vychytali, jinak jsou motory živé a úsporné. Stejně u Micry není kromě jízdních vlastností o co stát. Design může být pro někoho zajímavý, ale prostorově i pohodlím to není i v této třídě nic moc. Absolvoval jsem s ní jednu delší cestu a byl jsem tak rozlámaný až běda. Celkově si spoluprací a Renaultem Nissan pohoršil jak skladbou modelů, tak kvalitou. Jen protikorozní ochrana se zlepšila. Naopak Renault z Nissanu vytěžil a kvalitou šel nahoru. Jo kde jsou ty časy, kdy Almera šla na dračku a kdo měl Primeru tak byl borec a znalec.

osobně nedám dopustit na Micru K11 a Maximu, A32. to byly poctivý japonský držáky-tedy až na to že Micra se dělala v GB. mám teď na přískoky jednu z posledních Miker K11 z roku 2002, 1.4 60kw, a nemůžu si jí vynachválit.
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Piątek 13.06.2014 09:28, Kalos
Tak jsem si několikrát říkal k čemu je vlastně tahle poradna dobrá.A ona je to vlastně reklama na zdejší inzerci.
reagować
Rover623
ilość wystąpień96
data registracji14.04.2009
Piątek 13.06.2014 10:30, Kalos
Kalos je konstrukčně hrozně staré auto, na to pozor. Spadá ještě do spolupráce korejců s Opelem a Kalos to opravdu "chytil". Konstrukčně je to vůz začátku let osmdesátých, jízdně a motorem by se to dalo přirovnat k Favoritu na vývoz s řízeným karburátorem. Papírově to výkon mělo, ale do kopce bylo nutné zatlačit. Navíc kvalita je děs, auto je odhlučněné asi jako ten Favorit (možná ještě hůř), interiér sice nevrže, ale má hodně "odkládacích" ploch v podobě mezer. Motor je sice asi z kusu šutru, takže je skoro nezničitelný, ale je to asi jako Škoda 120, motor nerozbijete (skoro), ale neustále se rozpadá něco na něm přidělané. Moc toho nevydrží také pneumatiky, pokud se použijí ty co doporučuje výrobce. Extrémně tuhý podvozek totiž auto kompenzuje právě pneumatikou, na našich tankodromech pak odchází velmi rychle kord pneumatiky.
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Piątek 13.06.2014 16:40, RE: Kalos
Rover623 napisał:
Kalos je konstrukčně hrozně staré auto, na to pozor. Spadá ještě do spolupráce korejců s Opelem a Kalos to opravdu "chytil". Konstrukčně je to vůz začátku let osmdesátých, jízdně a motorem by se to dalo přirovnat k Favoritu na vývoz s řízeným karburátorem. Papírově to výkon mělo, ale do kopce bylo nutné zatlačit. Navíc kvalita je děs, auto je odhlučněné asi jako ten Favorit (možná ještě hůř), interiér sice nevrže, ale má hodně "odkládacích" ploch v podobě mezer. Motor je sice asi z kusu šutru, takže je skoro nezničitelný, ale je to asi jako Škoda 120, motor nerozbijete (skoro), ale neustále se rozpadá něco na něm přidělané. Moc toho nevydrží také pneumatiky, pokud se použijí ty co doporučuje výrobce. Extrémně tuhý podvozek totiž auto kompenzuje právě pneumatikou, na našich tankodromech pak odchází velmi rychle kord pneumatiky.


Favorit je aspoň hezčí, pohodlnější a správně seřízený stříkačkový míň žere. O snadnosti servisu, láci dílů a dostupnosti dílů téměř v každé sámošce netřeba hovořit. :D Ale vážně, Kalos/Aveo se dobře prodával jen v době, kdy chtěl mít každý důchodce v autě klimu, aby se nepařil při přejíždění z Kauflandů do Lídlů a podobně vybavená Fabia s podobně výkonným motorem byla o 50 000 dražší. Proč byla Fabia dražší je jasné po svezení s oběmi auty, dnes s odstupem, nešlo o předražený Das Auto vehikl, ale výhodnou koupi a Korejci se můžou jít zahrabat. A je to škoda, protože umí udělat i pěkné a celkem povedené auto za rozumnou cenu - např. Lacetti.
reagować
bitner
ilość wystąpień216
data registracji19.06.2012
Piątek 13.06.2014 16:57, RE: Kalos
Fanda napisał:
Tak jsem si několikrát říkal k čemu je vlastně tahle poradna dobrá.A ona je to vlastně reklama na zdejší inzerci.


Jo, jeste se nestalo, ze by neco nedoporucili. A uz vubec jsem tady nikdy od nikoho necetl "na to se vykaslete, nebo si radsi zajedte do Nemecka". Coz je ale pochopitelne...
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Niedziela 15.06.2014 16:32, RE: Kalos
Fanda napisał:
Tak jsem si několikrát říkal k čemu je vlastně tahle poradna dobrá.A ona je to vlastně reklama na zdejší inzerci.


No dobrý ráno!
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Niedziela 15.06.2014 23:46, RE: Kalos s ?
Fanda napisał:
*autofans* napisał:
Pane Josefe, popravdě řečeno nevím co jiného než cena Vás na tomto voze zaujalo. Ne, že by se jednalo vyloženě o poruchové nebo vysloveně špatné auto, ale zkrátka nemá co nabídnout. Problém č.1 jsou motory. Všechny motorizace bez rozdílu jsou o cca 20% užranější než cokoliv podobného od konkurence a přitom dynamika a především odhlučnění není ani průměrné. Není problém s 1.4 jezdit o s relativně lehkou nohou kolem 9 litrů. Navíc většina motorů trpí na přidírající se ventily ve vodítkách. Čím chce člověk jezdit úsporněji a s lehkou nohou tím je to ještě horší. Když pominu celkem otřesné jízdní vlastnosti, které asi vzhledem k zaměření a věku moc řešit nebudete tak bych se bál ještě dvou věcí. První je bouračka, protože auto mělo dost otřesné výsledky v crash testech a tou druhou je servis. Značka Chevrolet se rozhodla opustit evropský trh a za chvíli může být problém kde to auto servisovat. Samozřejmě, že spotřební věci jako brzdy Vám asi vymění za díly z Kelly, ale ne všechno se dá koupit neoriginál a i diagnostika korejců je trošku specifická. Pokud se orientujete na poměr cena/rok výroby který mají tyto vozy tradičně výborný tak doporučuji rozšířit obzory např. na Suzuki Ignis/Swift, Nissan Micra/Note, Honda Jazz, Mitsu Colt nebo Toyota Yaris. Pokud chcete něco méně spolehlivého, ale s levnějším servisem tak Corsa/Clio/Fabia I Pro japonce hovoří lepší a úspornější benzinové motory většinou se spolehlivým řetězem a především lepší nastupování - karoserie mají vyšší stavbu a tak sedí více starším ročníkům.
Ono s těma řetězama je to všelijak,konkrétně u Micri uměly pozlobit a bylo to dost drahé a u 1,3 Yaris takéjen se o tom tolik neví.


Fando, řetěz u Yarise 1,3 zlobí? Odkud tuto informaci máš? Dost mě to zajímá. Díky.

Toto auto máme doma 6. rokem (r.v. 2008) a jediné investice byly zadní kotouče + destičky, 2x stěrače a 1x baterka do dálkového ovládání jinak jen garančky. Že by měl Yaris problémy s řetězem slyším poprvé.
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Poniedziałek 16.06.2014 05:49, RE: Kalos s ?
Petr S napisał:
Fanda napisał:
*autofans* napisał:
Pane Josefe, popravdě řečeno nevím co jiného než cena Vás na tomto voze zaujalo. Ne, že by se jednalo vyloženě o poruchové nebo vysloveně špatné auto, ale zkrátka nemá co nabídnout. Problém č.1 jsou motory. Všechny motorizace bez rozdílu jsou o cca 20% užranější než cokoliv podobného od konkurence a přitom dynamika a především odhlučnění není ani průměrné. Není problém s 1.4 jezdit o s relativně lehkou nohou kolem 9 litrů. Navíc většina motorů trpí na přidírající se ventily ve vodítkách. Čím chce člověk jezdit úsporněji a s lehkou nohou tím je to ještě horší. Když pominu celkem otřesné jízdní vlastnosti, které asi vzhledem k zaměření a věku moc řešit nebudete tak bych se bál ještě dvou věcí. První je bouračka, protože auto mělo dost otřesné výsledky v crash testech a tou druhou je servis. Značka Chevrolet se rozhodla opustit evropský trh a za chvíli může být problém kde to auto servisovat. Samozřejmě, že spotřební věci jako brzdy Vám asi vymění za díly z Kelly, ale ne všechno se dá koupit neoriginál a i diagnostika korejců je trošku specifická. Pokud se orientujete na poměr cena/rok výroby který mají tyto vozy tradičně výborný tak doporučuji rozšířit obzory např. na Suzuki Ignis/Swift, Nissan Micra/Note, Honda Jazz, Mitsu Colt nebo Toyota Yaris. Pokud chcete něco méně spolehlivého, ale s levnějším servisem tak Corsa/Clio/Fabia I Pro japonce hovoří lepší a úspornější benzinové motory většinou se spolehlivým řetězem a především lepší nastupování - karoserie mají vyšší stavbu a tak sedí více starším ročníkům.
Ono s těma řetězama je to všelijak,konkrétně u Micri uměly pozlobit a bylo to dost drahé a u 1,3 Yaris takéjen se o tom tolik neví.
Fando, řetěz u Yarise 1,3 zlobí? Odkud tuto informaci máš? Dost mě to zajímá. Díky. Toto auto máme doma 6. rokem (r.v. 2008) a jediné investice byly zadní kotouče + destičky, 2x stěrače a 1x baterka do dálkového ovládání jinak jen garančky. Že by měl Yaris problémy s řetězem slyším poprvé.

Upozorňovali na to ve světě motorů,výrobce to údajně vyřešil tím,že změnil dodavatele.To ale neznamená,že se musí vytahat u všech aut.Sám mám htp,které je známé problémy s řetězy a 112 000 km a bez potíží,1.2 Tsi jsou tím přímo profláklé,ale od roku 2012 bych se jich vůbec nebál.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.