cytat:
reakce na: Petr Blažek, 20.10.2022 22:16 (Co je to za blbost - ta cena j ...)
Přesně tak. Pan Mašek asi zaspal čas, protože Apríla dnes fkaticky není. Při současných cenách LPG/benzín není o čem uvažovat, kór u motoru, který LPG dokáže bez ětších potíží spalovat. u LPG platí pár obvyklých zásad, jako častější výměny oleje, svíček a zejména dbát na seřízení ventilové vůle po cca 60tkm. Tento motor nemá hydraulicky vymezované vůle, tkaže pro je to povinnost dělat! Jen k motoru - mám 1,2 43kW v Cliu II (r. 2005) a 1,2 55kW v CLiu IV (2018). Pocitově ten motor jede víc než dobře, ale klasická 8V verze má prostě lepší zátah v nižších otáčkách. není to dramatický rozdíl, ale je jasně patrný. Možné taky je, že nové Clio přibralo na váze a to bude činit ten pocit lenosti proti staršímu lekému hejskovi, byť se slabším motorem. jinak spotřba tohoto motoru v příměstském provozu (1,2 55) je cca 6,2-6,5, na stejném profilu tratě stará V verze braa o něco málo méně, což ale opět může souviset s váhou. Motory jsou oba fakt festovní. U staré 8V odešl vodní pumpa (výměna vč. rozvodů za pár kaček). Jinak se mění jen olej 5w40ELF 5l za 450Kč a tradá. Potřeba je měnit svíce, jinak hrozí roziko zničení zapalovacích cívek, pokud se na to dlabe. Interval oleje je 10tkm, což je sice méně, než udává výrobce, ale při ceně oleje za necelé pětikilo wo co go? motoru s enetřeba bát.