Belous napisał:
Pane Borský, díky za Vaše postřehy, se kterými bohužel musím souhlasit. To samé TCečko mám v Meganu, v tomto případě se 6kvaltem. Je to opravdu tichý, kultivovaný motor, který má bohužel ty nečekané propady v gradaci výkonu. Chtěl jsem se zeptat, jestli jste opravdu přesvědčený o tom, že za ten projev může Euro5, nebo by to mohla být nějaká závada (vstřiky, turbo, proměnné časování, různá čidla splodin, pod/tlaku...)? Osobně jsem se s tím naučil žít a mám pár tipů, jak těm propadům předcházet. Je nutné nechat zahřát motor, což v zimě fakt trvá. Dále je nutné zrychlovat plynule, resp. nemačkat plyn na podlahu a čekat co to udělá. To v kombinaci s puštěnou klimatizací a vyšším převodovým stupněm je zaručený návod, jak ten motor přidusit. Plánuji zkusit natankovat N98, který je také předepsaný, jestli se to trochu nezlepší.Ještě bych chtěl zmínit spotřebu - v aerodynamicky lepším Meganu mám spotřebu 6.3 l/100km. Jezdím podle předpisů + max. 10%, na dálnici do 120km/h. Profil cest je takový mix, město, dálnice i okresky.
K tomuto mozem povedat len tolko, ze pre toto som ja opustil diesel. Bol to motor HDI a mal najazdene cez 200t km, takze neviem ci to robi aj novy, ale pri asi 1700 otackach sa pustalo turbo, pri priblizne 2000 otackach sa zatvaralo EGR a pri asi 3200 sa vypinal jeden vstrekovac (vraj). Pri tychto otackach to bolo vzdy sprevadzane nejakym cuknutim. Teraz mam benzin, a pri asi 2000 otackach stale citim EGR ventil, ale najhorsie, co som kedy zazil, je elektronicky plyn. Takze nemyslim, ze mate zavadu, len ste si kupili produkt, ktory si za vam vysnivalo par europoslancov a velke mnozstvo lobistov co ich uplacaju. Uz sa tesim na casy, ked nissan zavedie do vyroby to svoje neuveritelne elektronicke riadenie.