David V napisał:
To je furt, kde VIN kontrolovat... a co takhle radu, že VIN lze rozklíčovat, takže omladit vozidlo bez výměny VINu a detailních znalostí, co VIN obsahuje jen tak při evidenci nelze. Takže pokud má někdo omlazené vozidlo a nerozklíčoval si VIN, tak naletěl zbytečně. To je jedna z prvních věcí, která mě zajímá, co se dá z VINu vyčíst.
Další kapitolou je servisní knížka a ověření její autentičnosti. O tom není ani zmínka. A na posledním místě je potom technický stav automobilu. Pokud papírově nevy...
Já se taky přimlouvám za koupi přímo od majitele, sám jsem takto koupil dvě auta. Ale v obou případech jsem s tím člověkem byl v kontaktu víckrát než jednou a v prostředí, kde se ten člověk vyskytuje pravidelně doma nebo v práci. Tím se snižuje riziko, že mi prodá nějakou zradu a už ho nikdy neuvidím. Přímý prodej je lepší z toho důvodu, že se dozvím informace z historie vozu, které by prodejce v bazaru nevěděl, a také proto, že se nebavím se školeným lhářem. Když jsem prohlížel auto v bazaru a prodejce zjistil, že mi toho moc nenakecá, většinou se vytratil a ponechal mě svému osudu.
Samozřejmostí je podpis kupní smlouvy, vhodné vzory se dají najít na internetu. Většinou prodávajícího vyzvu, aby do smlouvy vypsal veškeré vady s tím, že cokoli zjistím jiného než opotřebení, můžu považovat za skrytou vadu a požadovat její odstranění. Pokud se začne cukat, je jasné, že něco není v pořádku. Tímto způsobem pak sice nekoupím auto za nejnižší možnou cenu, ale zase bude v lepším stavu než nějaká navoněná leštěnka v renomovaném bazaru, kde úplně neprůstřelnou smlouvu sestavili drazí právníci.