0
powrót
 

diskuze k tématu: Co vše ovlivňuje technický stav ojetin?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, servisní náklady, technické dotazy
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 14.01.2009 12:16, typický čech :)
jestli chcete kupovat megana (jedny z nejporuchovějších aut) nebo focuse I (některé stále ještě reznou! a jediné co je na nich dobrého je podvozek) a ještě budete hledat auto v ČR a podle najetých kilometrů, vemte si někoho kdo tomu rozumí s sebou. Jinak s vašimi předpoklady koupíte určitě něco "neobyčejného" s čím budete mít hrozně moc "zážitků" :)))
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 14.01.2009 12:29, serviska
Jeste bych podotkl, ze v dnesni dobe a mezi cechy uz ani serviska neni udajem smerodatnym. Ohrabani a zkuseni podvodnici a nasledni prodejci vozu si sezenou prazdnou servisku, kterou si sami vyplni a nikdo z beznych kupujicich nenajde rozdil a bude stastny, ze ma vuz najeto 80tis a je se serviskou!
Jinak s clankem souhlasim, sam mam vuz, ktery ma najeto 300tis km a je v lepsi kondici nez druhy, ktery ma 70tis km. Bohuzel pouze co se techniky tyce (byl to sluzebak a nejspise mu bylo dopravano pravidelnych kontrol), ta je na vybornou. Lak je jiz horsi zalezistost, nic mene radeji koupim auto takove, ktere ma najeto 300tis, zachovaly interier a zniceny lak, do ktereho investuju mene nez napr. do spatne volby vozu, ktery jezdil po meste a odejdou mu daleko drive silenbloky, poloosy, ramena, brzdy, spojka a vse mozne! Timto bych chtel pozadat, aby lide nekoukali na tachometr s kolonkou udaje poctu km. v dnesni dobe je jako by tam nebyla a osobne me ani nezajimaji cisla, ale radeji si vuz dukladne prohlidnu a pote si udelam obrazek jeslti ho chci nebo ne
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 14.01.2009 13:15, autobazary
Osobně taky nepovažuji počet km na tachometru až tak důležitý, jako průhledný původ a provoz kupovaného vozu. Osobně jsem nikdy ojeté auto nekupoval přes autobazar, ale vždy přímo od majitele a auto musel mít servisní knížku, originál velký TP a nejlépe i doklady o zaplacení různých oprav atd. Osobně si vedu provozní knihu, kde sleduji průměrnou spotřebu a každou opravu či výměnu . Veškeré doklady o těchto provedených opravách schovávám po celou dobu fvlastnictví daného vozu. U mě je opačný extrém, kdy ujedu za rok tak 5.000 km a potom u auta 5 let starého mi nikdo nechce při prodeji věřit, že jsem najel za 5 let 20 až 25.000 km.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 14.01.2009 13:34, Těžké téma
Závislost mezi stářím automobilu, počtem najetých kilometrů a jeho technickým stavem je opravdu složitá otázka. Podle mě to autor celkem dobře pojal v rámc rozumné délky článku, ale dají se o tom napsat litanie.
Těch faktorů je tolik, že žádná obecně definovatelná závislost neexistuje. Stáčení tachometru je věc, která mi nesmírně vadí, protože není žádným pravidlem, že auto přes 200 000 se musí brzo rozpadnout nebo selhat důležité komponenty. Znám člověka, co na Superbu najel skoro 1/2 M a na tom autě to nebylo poznat. Protože jsou lidé v tomto hloupí, taky by se auta přes 200 tisíc stala neprodejná, a proto se stočí tacho a zahodí serviska. Další věcí je si rozmyslet, kolik ročně najedu a na jak dlouho auto plánuji. Když najedu málo, tak mi velký proběh tolik nevadí, ale když jezdím hodně, tak 200 000 není ideál.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 14.01.2009 15:01, Opravdu, ale opravdu nepochopení
Pan Dvorský vůbec nepochopil, co chtěl od něho tazatel slyšet. To co napsal, jsem četl už tisíckrát.
Zajímavější je vědět, v jakém stavu je vozidlo po ujetí určité vzdálenosti a nebo v určitém stáří. Kolik vydrží průměrně jednotlivé díly např. na octavii, když se s ní průměrně hrubě zachází. Na kolik výrobce konstrukčně upravuje životnost celého auta, která jauta sou odolnější a proč?
Pane Dvorský, o nasedání a vysedání nebo o firemních řidičích, to jsou stokrát proprané banality, které vycucá z prstu každý diskutující na tomto fóru. Učte se na přístupu redaktorů čas. Autoojetiny. Jinak je to jen autoojebávání na dvě věci...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 14.01.2009 15:59, RE: Opravdu, ale opravdu nepochopení
donald napisał:
Pan Dvorský vůbec nepochopil, co chtěl od něho tazatel slyšet. To co napsal, jsem četl už tisíckrát.
Zajímavější je vědět, v jakém stavu je vozidlo po ujetí určité vzdálenosti a nebo v určitém stáří. Kolik vydrží průměrně jednotlivé díly např. na octavii, když se s ní průměrně hrubě zachází. Na kolik výrobce konstrukčně upravuje životnost celého auta, která jauta sou odolnější a proč?
Pane Dvorský, o nasedání a vysedání nebo o firemních řidičích, to jsou stokrát proprané banality, které vycucá z...
Nezlob se na mě, ale to nejde bez stanovení okrajových podmínek vůbec určit. Kdyby měl někdo jednoduchý recept na posouzení stavu vozidla podle stáří v kombinaci s najetými kilometry, tak už by to dávno kolovalo internetem. Jednoduchá kuchařka totiž neexistuje. Těch vlivů je tolik, že se to nedá paušálně popsat. Podle mě by se životnost auta neměla udávat v najetých kilometrech, ale v motohodinách, což je mnohem přesnější určení životnosti pro stroj. 100 km se dá urazit za hodinu nebo taky za 3 ve městě. Jakémukoliv stroji nejlépe vyhovují 2 stavy: 1.) stání (odstavení) 2.) ustálené zatížení, jakýkoliv přechodový stav mezi těmito dvěma jevy zkracuje životnost. To je alfa-omega životnosti. A vůbec největší vliv má rychlost změny. Rychlý ohřev motoru má za následek větší opotřebení, i když se dříve dostanu na kýženou provozní teplotu. Do toho vstupuje ještě faktor erudovanosti provozovatele a údržby. Tak například můj kamarád provozuje vůz, kde olej mění po 2 letech. Nic nedbá na moje varování, že má 16V rozvod s hydraulickými zdvihátky a že investice do běžného komerčního oleje předepsané specifikace (není potřeba dávat žádný speciál - nemá Alfu) každý rok, je základním kamenem pro bezproblémový provoz motoru. A tohle se týká všech systémů. Kvalita paliva a silnic taky přináší nemalý podíl na opotřebovanosti jak motoru, tak zbytku vozu.
Z těchto podmínek nelze jednoduše jednoznačně definovat žádná závislost. Dá se ovšem říci, že auto provozované na krátkých trasách po špatných cestách, mladým závodníkem, který nemá peníze na základní provozní údržbu na tom bude výrazně hůře, než kdyby tentýž automobil byl ve vlastnictví člověka, který překonává pouze dlouhé vzdálenosti po kvalitních silnicích s pravidelným běžným servisem. Budou to auta ze stejného roku a budou mít na tacho stejný počet km, ale rozdílný počet motohodin a rozdílný přístup, ale poslední 2 klíčové informace se nikde nedají dohledat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 14.01.2009 17:02, Ford Mondeo 1,8 TD 300 tis km
Rad bych se podelil se zkusenosti nedavno koupeneho forda mondeo 1995 od kamarada. Motor najeto 300 tis km, zadne stocene km. PRavidelny servis, ne primo znackovy, ale pravidelny vymeny oleje, brzd, ostatnich kapalin a opotrebenych dilu. Na to, ze je to jeden z nejhorsich motoru, tak nikdy nepraskla v minulosti hlava. Startuji bez problemu do minus 5. TEd kdyz byly teploty pod minus 10 tak startovani se podari az na 2 - 3 pokus. Motor naskoci a dusi se nizko (neco jako kdyz bezi na 3 valce) a pak uz je to dobre. Asi zhavice nebo nevim, ale vzhledem ke stari a poctu km uctihodny stav. Jinak interier, karoserie, sedacky, podvozek je opravdu ve spickovem stavu. Koroze jen hodne mala na obou zadnich lemech, ale opravdu mala. Takze bych se nebal opet koupit auto s 300 tis km, ktere budou perfektne a pravidelne servisovane a jezdene na delsi trasy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 14.01.2009 17:29, to jsme my češi...........
hned pro začátek řeknu že určitě ne všichni, ale troufnu si říct že většina. Servisovat v autorizáku se nikomu nechce, pač se každej bojí že ho tam berou u huby, takže se servisuje u místního garážmistra (kterej je kolikrát ovšem šikovnější než ten autorizák) ale razítko v servisce od tondy z horní dolní jaksi nepůsobí důvěryhodně tudíž se nedává. A když jdou tito lidé potom kupovat ojetinu strašně se diví jaktože ostatní nemají servisku.
Druhá věc je že dokud za stáčení km a podobné předprodejní úpravy nebudou kvalifikovaná jako trestní čin a orgány za toto zodpovědné budou jen nečině přihlížet, tak si budou bazarníci dále jen vesele mnout ruce.
Holt u nás je a myslím že ještě hodně dlouho bude koupě ojetiny sázka do loterie.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 14.01.2009 17:51, RE: typický čechoněmec
SupermanXXX napisał:
jestli chcete kupovat megana (jedny z nejporuchovějších aut) nebo focuse I (některé stále ještě reznou! a jediné co je na nich dobrého je podvozek) a ještě budete hledat auto v ČR a podle najetých kilometrů, vemte si někoho kdo tomu rozumí s sebou. Jinak s vašimi předpoklady koupíte určitě něco "neobyčejného" s čím budete mít hrozně moc "zážitků" :)))
No nevím nevím,jak moc poruchová auta jsi měl,ale já na Megane2 Grand. v benzínu nedám dopustit.Auto jsem zakoupil do firmy nové r.07 a slouží a slouží.Předtím jsem vlastnil Škochtle F1,O2 aSU1zakoupený taky nové a servis a servis a problémy s uznání zaruky.Dcerka ma Focuse kombi a nemá na Megane,trochu divný že?Renault má jedny s nej motorů,ale vyžadují včasnou výměnu oleje a kvalitní naftu či benzín,žádný jzd.Doporučil bych Toyotu Aven. či Mazdu 3,ale je trochu menší.Cena náhradních dílů je skoro stejná a do servisu jen po čas záruky i když jsem si u Škody užil své.Tonda s notesem a šikovnýma rukama je určitě lepší.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 15.01.2009 09:13, RE: to jsme my češi...........
Valnoha napisał:
hned pro začátek řeknu že určitě ne všichni, ale troufnu si říct že většina. Servisovat v autorizáku se nikomu nechce, pač se každej bojí že ho tam berou u huby, takže se servisuje u místního garážmistra (kterej je kolikrát ovšem šikovnější než ten autorizák) ale razítko v servisce od tondy z horní dolní jaksi nepůsobí důvěryhodně tudíž se nedává. A když jdou tito lidé potom kupovat ojetinu strašně se diví jaktože ostatní nemají servisku.
Druhá věc je že dokud za stáčení km a podobné předprodej...
Nevadí mi, když serviska končí o 50 tisíc míň než je na tachometru třeba 2 roky z5, ale vadí mi, když není vůbec. To, že někdo servisuje auto svépomocí, ještě není důvodem k zahození servisky. Názor na stáčení kilometrů mám stejný.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 15.01.2009 09:37, RE: to jsme my češi...........
David V napisał:
Nevadí mi, když serviska končí o 50 tisíc míň než je na tachometru třeba 2 roky z5, ale vadí mi, když není vůbec. To, že někdo servisuje auto svépomocí, ještě není důvodem k zahození servisky. Názor na stáčení kilometrů mám stejný.
No ono to s tím stáčením je to těžké!!!To jsme si udělali sami češi!!!Lidé chcou být klamáni,není to chyba jen těch zlých bazarníku!!!Prostě jak má auto ke 200.tis Km,tak se stává odbtížně prodejné!!!Serviska může být vyplněná jak chce,raději zakoupí něco bez servisky,ale zato s pěkným nájezdem,hrozně se diví,když má 10.let starý diesel najeté více jak 200.tis!!!Prostě jsou to většinou jednoduché počty,větší auto v dieselu co jezdila firma je min 40-70.tis za rok!!!Benzín po starým doktorovi,může mít opravdu malý nájezd,ale je to spíše vyjímka!!!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 17.01.2009 16:05, RE: to jsme my češi...........
dagoš napisał:
No ono to s tím stáčením je to těžké!!!To jsme si udělali sami češi!!!Lidé chcou být klamáni,není to chyba jen těch zlých bazarníku!!!Prostě jak má auto ke 200.tis Km,tak se stává odbtížně prodejné!!!Serviska může být vyplněná jak chce,raději zakoupí něco bez servisky,ale zato s pěkným nájezdem,hrozně se diví,když má 10.let starý diesel najeté více jak 200.tis!!!Prostě jsou to většinou jednoduché počty,větší auto v dieselu co jezdila firma je min 40-70.tis za rok!!!Benzín po starým doktorovi,můž...
moj sef na octavii O1 tdi najazdil za 3,5 roka cez 450.000km a auto jazdi v pohode dodnes.bolo ale pravidelne servisovane,nikdy tomu nedaval za studena a jazdi na pohodukeby bol vtedy niekto stocil tachometer na klasickych 150.000km tak to snad nikto podla stavu auta ani nepozna,pekny lak a interier vypadal tak na 95% noveho.
teraz ma SCOUTA a za 13mesiacov natocenych cez160.oookm
toto su extremy a auta vydrzia hodne,ked sa k tomu clovek aspon trosku sprava,ja ked kupujem auto tak stav tachometra je jedna z poslednych veci na co pozriem
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 17.01.2009 17:48, RE: to jsme my češi...........
David V napisał:
Nevadí mi, když serviska končí o 50 tisíc míň než je na tachometru třeba 2 roky z5, ale vadí mi, když není vůbec. To, že někdo servisuje auto svépomocí, ještě není důvodem k zahození servisky. Názor na stáčení kilometrů mám stejný.
Vozím auta z DE,F a záráží mně že většina aut v našich bazarech má servisní knížku.
Tak polovina aut co dovezu nemá servisku, né každý má na autorizovanej servis, a dostat servisku od arabu v bazarech je taky někdy nemožný. Všechny vozy mají na tachometru to co mají. A jestli mám koupit auto s prázdnou serviskou nebo bez ní je už jedno záleží jak vypadá auto na pohled, opotřebení interieru a tak, a už vůbec my nevádí nejaký odřený plechy. V čechách auto dostane co proto i tak stačí bydlet ve velkoměstě.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.