Cztwartek 12.02.2015 10:47,
Kontrola těsnosti
Ano s kontrolou těsnosti pomocí fluorescenční kapaliny mám zkušenost - negativní. Jelikož nenacházeli ve Fordu únik, dali jí tam tolik, že mi to pravděpodobně odrovnalo kompresor. Ve Fordu chtěli za nový 18 tisíc, tak jsem se obrátil na specializovanou firmu, která mi vyměnila kompresor, vyčistila ten zelený bordel co jsem měl v systému a majitel firmy tvrdí, že dnes pro deteky úniků používá ozón, že je to spolehlivější a šetrnější. Původně jsem chtěl repas (do 5 tKč), ale sada na repas na kompresor pro V6 by nestihla přijít a já nutně potřeboval auto na dovo, takže mi vyšli vstříc a udělali mi cenu za origo kompresor (11 se vším všudy). To je přesně ten okamžik, kdy člověk v časové tísni na opravě neušetří, i když je nachytřen o možnosti jak...
Co se týká údržby, tak 12 net, co mám auta s klimou jsem byl na doplnění pouze 1x a čištění provádím sám pomocí dezinfekčního spraye, který stříkám do sání vnitřní cirkulace, abych měl jistotu, že jde přes výparník. Strkat hadičku dovnitř výdechy považuji za neúčinné. Nové metody pomocí par z lahvičky uvnitř auta mě také neoslovily. A dlouhodobě funguji tak, že ji prostě zapnu jen parkrát do roka, když je vedro a jede se souisle. Žádné 10-ti minutové měsíční "mazací" cykly neprovozuji.
To odvlhčení není funkce klimy, ale její přirozená vlastnost v souvislosti se změnou objemu nasycených par se změnou teploty. Když klesá teplota, roste relativní vlhkost až na nejchladnějších místech dojde k dosažení 100% vlhkosti, začne kapalina kondenzovat. Večer to známe jako rosu. On ten suchý vzduch je spíše na škodu pro člověka... jedině při odmlžení oken je užitečný.
reagować