0
powrót
 

diskuze k tématu: Citroën ZX s motorem 1.4 nebo 1.6?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, francouzská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 23.11.2006 15:15, renault laguna 1.8. 16v r.v.1998
Přemýšlím nad koupí tohoto vozu a rád bych slišel názo na toto vozidlo, jeho klady a zápory popřípadě návr jeho ekvivalentu
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 23.11.2006 15:32, RE: renault laguna 1.8. 16v r.v.1998
Martin Sedlák napisał:
Přemýšlím nad koupí tohoto vozu a rád bych slišel názo na toto vozidlo, jeho klady a zápory popřípadě návr jeho ekvivalentu
Co sem sereš lagunu,tady má být diskuze o cit. zx
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 23.11.2006 15:43, RE: renault laguna 1.8. 16v r.v.1998
Martin Sedlák napisał:
Přemýšlím nad koupí tohoto vozu a rád bych slišel názo na toto vozidlo, jeho klady a zápory popřípadě návr jeho ekvivalentu
Vaše dotazy prosím zasílejte na e-mail poradna@tipcars.com. Díky
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 23.11.2006 18:13, RE: renault laguna 1.8. 16v r.v.1998
Martin Sedlák napisał:
Přemýšlím nad koupí tohoto vozu a rád bych slišel názo na toto vozidlo, jeho klady a zápory popřípadě návr jeho ekvivalentu
Bože veď len si stačí vyhľadať nejaký článok tu na Tipcarse. O lagunách sa tu toho popísalo až až. Napr. Laguna 1 odporúčaný motor 2.0 8V 83Kw a 1.9DTi 72Kw...zvyšok nebrať...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 24.11.2006 08:22, Citroen ZX 1.9D r.v.1995, Tonic
Dobrý den, s vámi požadovanými benzínovými motory zkušenosti nemám, ale dovolím si přidat mé zkušenosti s tímto vozem s motorem 1.9D r.v.1995, Tonic, najeto cca 180 000 km.
Jak je psáno v článku, pohlídejte si zadní nápravu do A, je to vidět zezadu, u některých exemplářů je to patrné dokonce při pohledu z boku na zadní kolo. Jen bych ještě doporučil výměnu všech tlumičů. Starší vozy mají tlumiče v háji a s novými je to obrovský rozdíl. Auto se pak nekolébá jako kačena a sedí. Vzhledem k věku tohoto modelu počítejte s tím, že budete měnit ložiska, brzdové kotouče a destičky, čepy, kosti, výfuk, rozvody s kladkama případně další věci, které nevyměnil nebo zanedbal předchozí majitel. Proto si nechte rezervu cca 20000 Kč. Všechny náhradní díly jsou k sehnání do 2 dnů. Pokud tomu autu dáte základní údržbu tak budete spokojen. Auto je prostorné a pohodlné, problém mohou mít jen osoby nad cca 185cm sedící vzadu s prostorem nad hlavou. Provedení palubní desky umožňuje odložit různé drobnosti na rozdíl od dnešních „moderních“ vozů. Vždycky když přesednu do firemní Fabie nebo Octavie I, tak jsem tak nějak nesvůj. V interiéru sem tam něco zavrzalo nebo zadrnčelo, ale časem jsem pazvuky lokalizoval a odstranil. Nemám provedení kombi, ale i přesto se do kufru v pohodě vejde kočárek (nemám na mysli golfáč) aniž musím sundávat kola. S autem jezdím denně, rychle topí, minulou zimu jsem bez problémů startoval i v -26°C. Parkuji venku a auto nerezaví, jestli někde narazíte na rez, tak tam bylo opravováno. Motor 1,9D je zatím spolehlivý, žere jen naftu (chladící kapalina ani olej se neztrácejí) a jeho výkon je pro mne dostačující (nejsem závodník), ale jsou situace kdy lituji, že nemám výkonnější 1,9TD. Vždycky mi vadilo umístění rezervního kola zvenčí na spodku vozu, toto řešení jsem ovšem velmi ocenil, když jsem jel kamarádovi na svatbu a píchl jsem v dešti s kufrem plným cukroví. Takové jsou mé postřehy, snad Vám k něčemu budou.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 24.11.2006 14:52, zx 1.4i, 92
Mám 1.4i r.v. 93, 5-ti dvéř hatchback a musím říct, že tenhle model je něco jako hodně muziky za málo peněz....
Pohodlný, prostorný a úsporný vůz bez nějakých záludností. Za rozumný peníz lze mít rodinné auto s velmi slušnou výbavou a docela solidními jízdními vlastnostmi. Nerezaví a pokud se autu předchozí majitel alespoň minimálně věnoval, neměly by na vás spadnout nějaké velké investice - s investicemi do choulostivých náprav je ale třeba počítat + věci, které se prostě časem "ojedou" u všech aut. Do kufru se opravdu pohodlně vejde velký kočárek bez sundávání kol, nedávno jsem tam se složenými zadními sedačkami vezl rozložený velký jídelní stůl a nerozložené čtyři židle :) ..a to nemám kombi.....U benzínových motorů ale pozor na řídící elektroniku!!! Vlastní zkušenost. Jakmile to někde cuká, poškubává nebo silněji kolísá volnoběh - nebrat!! V autorizovaných servisech Citroen jsou jenom předražení měniči originálních dílů a najít v okolí cenově dostupného fachmana, který by rozhašenou elektroniku dal opravdu dohromady může být velký problém. Užil jsem si svoje s potenciometrem škrtící klapky - zrovna tato součástka je achilova pata zvláště starších modelů Citroen / Peugeot s 1.4i motorem a na vrakovišti sehnat dobrou vstřikovací hlavu s použitelným potenciometrem je dost náročné...
Ale kamarád má také ZX 1.4i, s najetými 230.000 km, on sám na tom natočil asi 90.000 a v motoru měnil jen olej a startér a sviští mu to pořád jedna radost a nikdy nezůstal někde viset... Ale repasi zadní náparavy po 180.000 km za 6.000 Kč se nevyhnul ... ;)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 26.11.2006 20:57, Proboha 1,4 ne!!!
Najezdil jsem se ZX kombi 1997 1,4 i celkem slušnou porci km po dálnicích i okreskách i zapřaženým karavanem. V první řadě musíte pominout design ala opel kadet. Prostornost je u vozu kombi na1-ku. Pohodlí hledejte ve verzi řady Tonic, super sedačky, silný servo, auto padne do ruky, až budete překvapen. Ale u ostatních verzí Aura, Authentique..... tomu ale tak není. Jízdní vlastnosti bych hodnotil jako průměrné, do doby, co se projeví opotřebovaná zadní náprava, pak rapidně klesají. V Tipcars odhadly cenu opravy na 1600 kč, mě vyšla oprava zadní nápravy na 9760 kč. S motorem 1,4 55kW zapomeňte na předjíždění, na dálnici max 140 km/hod. Motor je dosti hlučný, už jenom tím, že při 100 km/h, točí cca 3250 ot/min ( červený políčko na otáčkoměru začíná na 6750/min ). Celkově se musí motor 1,4i celkem dost točit, takže spotřeba je na úrovni auta 1,8i ( 6-6,5 mimo město, 8-8,5 po městě ). Raději bych koukal po verzi 1,8i/74 kW ( nebo aspoň 1,6/66 kW ), pak Vám přinese více radosti a užitku. Já jsem ho letos vyměnil za Primeru P11 1,6 16V a ničeho nelituji. Ono prostě něco jiného je jezdit, a svést se.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 24.08.2007 09:53, ZAVADA CITROEN ZX 19D COMBY TONDA
MAM PROBLEM SE STARTOVANIM AUTO STARTUJE NORMALNE A LE JSOU TAKOVE CHVILKY ŽE STARTER TOČÍ A NIC JAKO KDY BY BYLA PRAZDNÁ NÁDRŽ MYSLEL JSEM ŽE JR TO ELKTR MAGNETICKÁ CÍFKA DAL JSEM TAM NOVOU A JE TO PORAD NEUMĚL BY MY NEKDO PORADIT JAK NATO DĚKUJI MUJ IMEJL antoninkytka@seznam.cz
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.