Piątek 24.11.2006 08:22,
Citroen ZX 1.9D r.v.1995, Tonic
Dobrý den, s vámi požadovanými benzínovými motory zkušenosti nemám, ale dovolím si přidat mé zkušenosti s tímto vozem s motorem 1.9D r.v.1995, Tonic, najeto cca 180 000 km.
Jak je psáno v článku, pohlídejte si zadní nápravu do A, je to vidět zezadu, u některých exemplářů je to patrné dokonce při pohledu z boku na zadní kolo. Jen bych ještě doporučil výměnu všech tlumičů. Starší vozy mají tlumiče v háji a s novými je to obrovský rozdíl. Auto se pak nekolébá jako kačena a sedí. Vzhledem k věku tohoto modelu počítejte s tím, že budete měnit ložiska, brzdové kotouče a destičky, čepy, kosti, výfuk, rozvody s kladkama případně další věci, které nevyměnil nebo zanedbal předchozí majitel. Proto si nechte rezervu cca 20000 Kč. Všechny náhradní díly jsou k sehnání do 2 dnů. Pokud tomu autu dáte základní údržbu tak budete spokojen. Auto je prostorné a pohodlné, problém mohou mít jen osoby nad cca 185cm sedící vzadu s prostorem nad hlavou. Provedení palubní desky umožňuje odložit různé drobnosti na rozdíl od dnešních „moderních“ vozů. Vždycky když přesednu do firemní Fabie nebo Octavie I, tak jsem tak nějak nesvůj. V interiéru sem tam něco zavrzalo nebo zadrnčelo, ale časem jsem pazvuky lokalizoval a odstranil. Nemám provedení kombi, ale i přesto se do kufru v pohodě vejde kočárek (nemám na mysli golfáč) aniž musím sundávat kola. S autem jezdím denně, rychle topí, minulou zimu jsem bez problémů startoval i v -26°C. Parkuji venku a auto nerezaví, jestli někde narazíte na rez, tak tam bylo opravováno. Motor 1,9D je zatím spolehlivý, žere jen naftu (chladící kapalina ani olej se neztrácejí) a jeho výkon je pro mne dostačující (nejsem závodník), ale jsou situace kdy lituji, že nemám výkonnější 1,9TD. Vždycky mi vadilo umístění rezervního kola zvenčí na spodku vozu, toto řešení jsem ovšem velmi ocenil, když jsem jel kamarádovi na svatbu a píchl jsem v dešti s kufrem plným cukroví. Takové jsou mé postřehy, snad Vám k něčemu budou.
reagować