Pro mladého řidiče je to myslím dobrý výběr. Zaměřil bych se na mladší kousky po FL od 2001 výše, jsou vychytanější než ty starší a ceny jsou velice příznivé. Ideálně benzinové 1.4 nebo 1.6, které se dají sehnat i s velice nízkým nájezdem
osobně jsem dva roky měl model 2001 1.4 benzin. kupoval jsem jí v rámci rodiny s cca 110tis Km. za dva roky najel cca 20tis. Mezitím jsem udělal rozvody (6tis), plus oleje a filtry, svíčky, a koupil novou baterku (byla tam stále původní, 10let a kdybych auto nenechal v zimě venku 2 měsíce stát, tak by nejspíš byla stále naživu).
Při prodeji se už hlásili zadní brzdy a výfuk na výměnu (ten už jednou byl měněn, slabší místo), ale jinak auto spolehlivé a bezproblémové. Lak i po deseti letech v krásném stavu, interiér sice v ne supermoderních tvrdých plastech, ale krásný, jako nový.
Motor 1.4 žádný závoďák, spíš na klidné ježdění, ale jezdil jsem v 90% sám a výkon stačil. Spotřebu 50/50 město okresky jsem dlouhodobě měl kolem 7l.
se zadní nápravou jsem problém neměl.
odešli mi ale žárovky v parkovačkách vepředu - musí se kvůli tomu vyndat světlomety a kvůli tomu se musí sundat nárazní + nějaké rámy a výztuhy. Práce na hodinku až dvě. Ale tak jednou za 10 let se to snad dá vydržet
výhody:
supr měkké sedačky, já je miloval
kvalitní spracování interiéru
pohodlný podvozek
minimum elektroniky, dobrý přístup k motoru
levné ND
nekrade se
nevýhody:
hrozné řazení.... při zařazeném kvaltu jsem pákou mohl hýbat 5cm na každou stranu
slabší brzdy
rezerva zvenku zespoda - dokaď jí nemusíte sundávat v zimě ve tmě vedle frekventované silnice, tak to nejspíš nevadí
bezpečnost odpovídá době vzniku, každopádně já jsem i v tom svém základu měl přední airbagy + ABS