Rover623 napisał:
Xantie je relativně bezproblémové auto. Jako každý francouz je citlivá na bouračky předku, protože i ona zde má skrytý (nad chladičem) hlavní elektrický svazek. Co tahle auta po delší době trápí je právě koroze vysokotlakého potrubí, které není tak úplně odstraněno a vyskytuje se v omezené míře v podobě trubek v motorovém prostoru, které jsou velmi těžko přístupné. Pak také dochází k prorezivění právě předních pružících jednotek kudy poté uniká dost oleje. Xantie má společnou zásobu oleje pro motor a podvozek, takže podcenit tyto úniky se může rovnat zadřenému motoru. Občas tato auta po dolití oleje trochu nesmyslně blikají kontrolkou mazání. Xantie mají trochu jiný systém kontroly nedostatku oleje založený na jeho tlaku, což může způsobit, že i téměř "suché" auto neprotestuje a nesvítí. V létě se také objevují chyby čidel sahary, kdy auto po jízdě spustí přední ventilátor a už ho nezastaví. Vzhledem k tomu, že běžící ventilátor chladiče v horkých dnech i po vypnutí motoru a vytažení klíčku je u francouzských aut normální zjev, většina majitelů tomu nevěnuje pozornost. Xantie jim pak může připravit nemilé překvapení v podobě vybité baterie. Jinak ovšem nemá Xantie závažných nedostatků a snese i velmi nevybíravé zacházení. Podvozek ovšem nedovoluje nějaké projíždění nerovností, protože poloha která by něco takového umožnila je poloha servisní a auto vám nedovolí v tomto režimu jet, přesněji řečeno, pokud to zkusíte, auto se samo "upustí". Někomu může také vadit, že zejména v zimě je nutné po nastartování počkat než se auto "nafoukne", tedy zvedne a teprve poté je připraveno k jízdě.
Přeji hezký den, nevím proč často sem píší lidé o autech o kterých toho moc nevědí a dělají zde více škod než by ostatním pomohli. Vážený pane, když si nejste jist se svou informací, tak se zde raději nerozepisujte. Již logická úvaha, že by bylo hydraulické pérování spojeno s motorovým prostorem, potažmo s motorovým olejem zní neskutečně. Tato vozidla jsem prodával a znal a také je vlastním a tak často sleduji tyto hovory v různých článcích. Dnes jsem však již mlčet nedokázal, neb takovéto bludy uveřejňovat jest nepatřičné. Zrovna tak se pouštíte do systému pérování o kterém opět zcela málo víte a uvádíte opět čtenáře v omyl. O samo upouštění bych již vůbec nepsal. Tato vozidla používají takzvané "protipadací koule" tak, že je zajištěno aby vozidla zůstávala na dlouhou dobu v jízdní poloze. Proto Vás prosím, piště o tom co zcela bezpečně znáte a nikoli své doměnky a nebo to co jste někde slyšel od rádoby znalců. Seznamte se někde ve Vašem okolí s někým kdo toto vozidlo vlastní aby Vámk jej ukázal a nebo požádejte prodejnu Citroenů aby Vás vzali na dílnu a umožnili Vám Xantii si prohlédnout.
Je-li o Xantii dobře postaráno, pak žádným únikem oleje netrpí. Ani z hydraulického, tak ani z motorového nebo převodového ústrojí. Jinak se sní nechá dobře jezdit jak po louce tak po lese.
Také nejen po dálnicích, ale zvláště po špatných silnicích kde si umí poradit s většinou nerovností na kterých si již ostatní značky vylámou zuby , nebo spíše posádka. Jak se zmiňují v dalších příspěvcích , že je určena pro dobré silnice. Právě naopak. Xantia byla konstruována pro silnice i nevalných kvalit,