Childeater napisał:
Víceméně souhlas. Jediné co na motorizaci 2.1TD zabolí je čerpadlo od Lucase, které prostě teče - a to tak že každé. Oprava (přetěsnění) stojí cca 15-20tisíc, takže žádná láce. Pokud je čerpadlo Bosch, bývá bezproblémové. Bohužel, čerpadla nejsou zaměnitelná.
2,1 TD má pouze problémové čerpadlo Lucas Epic. Než 2,1 TD tak radši HDI 80kW. Motor je tišší, čerpadlo Bosch je značně odolnější a má v porovnání s Epicem minimum problémů. Jen je potřeba si hlídat kvalitu nafty, samotné čerpadlo Bosch krátkodobě přežije i horší, ale Common Rail vstřikovače mají rády kvalitní palivo. Ale i když některý odejde, tak už to není taková darda jako dřív – v exchange programu se dají sehnat za 4.500 Kč.
HDI má navíc o cca 1,5 litru menší spotřebu nafty – já dlouhodobě jezdím za 5,5 – 6 l - cca 20% po městě (na pohodu), 40% dálnice (150km/h) a zbytek okresky tak 100 km/h. Míval jsem P406 s 2,1TD a tam jsem se pod 7 nedostal.