Poniedziałek 25.02.2013 10:49,
LPG
Provoz na LPG je jistě levnější varianta, kdy cena pohonných hmot klesne skoro o polovinu a náklady na pravidelný servis LPG zařízení jsou během let zcela zanedbatelné (pravidelné revize po 10tis km za 400-500,- Kč, po 20tis km výměna filtru plynné fáze cca 300,- Kč, po 40tis km výměna filtru kapalné fáze cca 400,- Kč, po 10ti letech výměna tlakové nádrže cca 5tis Kč. Za 10 let provozu sečtené náklady na "údržbu" LPG stále výrazně převažují nad čistě benzínovým provozem, i naftovým - benzínový motor netrpí tolika neduhy jako naftový a je levnější na servis).
Určitě bych ale doporučil koupit vozidlo a nechat si jej předělat na LPG. Můžete si vybrat servis na přestavbu sami dle referencí, máte na přestavbu záruku a v případě dobrého výběru jistotu, že je přestavba kvalitní.
U koupi vozu s již namontovaným LPG je ideální mít 100% jistotu, kde a jak to bylo uděláno a ideálně znát předchozího majitele a mít tedy v kupované vozidlo s přestavbou naprostou důvěru. Jinak je otázka, proč se vozidlo prodává (zvláště zajímavé jsou inzeráty, kde přestavba proběhla pár mědíců před prodejem...).
reagować