Citroenak napisał:
Pre tych, co si doteraz mysleli, ze hydractive je prostriedok na umyvanie riadu: je to jeden z najdokonalejsich podvozkov sucastnosti. Funguje za pomoci hydraulickeho oleja, cerpadla, senzorov a perovacich jednotiek (takzvane gule). V novych autach moze mat 6, ale myslim ze c6 ma az 7 guli. 4 su pre kazde koleso, 2 (3) su na vyrovnavanie tlaku. Teraz magia naklonov v zakrutach. Nie je potrebne carovat, system je to jednoduchy. Ak pocitac zisti, ze je volant otoceny a na jednej strane stupa tlak na guliach, dorovna ho z tych dorovnavacich tak, aby bola vyska vzdy rovnaka. To je cele. Preto sa auto nenaklana. C6 ale myslim pouziva 7 gulu kvoli systemu AMWAR. Ak teda prejdete prednymi kolesami po nejakom vymoli, zadok sa automaticky naladi tak, aby to bolo co najmenej citit. System ma predpisanu vymenu oleja po 200t km, odporuca sa ale menit aj gule. Cena jednej je asi 100 eur. Vacsinou sa ale doziju aj 300 t km, podla toho, kadial s nimi jazdite. Auto dalej dokaze menit svetlu vysku v 4 stupnoch, aj ked prvy je len servisny. Samo sa po dialnici, ak je kvalitna cesta, znizi o asi 1,2cm, aby malo nizsiu spotrebu. Niektore auta maju este myslim na okruh napojeny aj posilovac. Kufor mozte tiez naplnit ako chcete, po zatvoreni sa auto dorovna. K faktom o tomto podvozku pridam, ze ked vysiel citroen xantia activa v6, tak vo svedskych losich testoch sa velmi dlhu dobu drzal na druhom mieste za porsche 911, pred nejakym ferrari. A co sa tyka tych aut, kde sa pouziva, tak je to rolls royce, a donedavna to bol aj land rover. Takze aj BMW ho pouziva, ale nie vo svojej automobilke pre masy, ale pre tych bohatsich. Poprosim Vas, neporovnavajte to s nejakymi adaptabilnymi tlmicmy...
BMW používá vzduchové podvozky vzadu už léta u vozů s karosérií kombi a SUV.
A pokud Wiki nelže, potom se používal i pro pětkovou a sedmičkovou řadu licenční hydractive
a mnohé další
V licenci se používal v automobilech
Audi A8 D11 (Audi V8 Quattro), D2 (Audi A8), Typ 44 a C4
BMW řada 7 E32- 735 iL, 740iL a 750IL
BMW řada 5 (E34)- Touring 525i a 530i
BMW řada 7 (E38)- 740 iL a 750IL
Rolls-Royce Silver Shadow
Bentley T1 / T2
Mercedes-Benz 450S 6.9
Mercedes-Benz W 116 - 1975 do 1980
Mercedes-Benz W 126 - 1979 do 1991
Maserati Quattroporte II.
Porsche 911L
Berliet nákladní vojenská vozidla
Peugeot 405 4x4 (pouze pro zadní nápravu)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Hydropneumatické_odpružení
Nicméně, pokud je to tak skvělé a perfektní potom nerozumím tomu, proč od toho ustupují a hlavně proč se to v licenci používat přestalo... Argumentovat cenou u sedmičkového BMW nebo u S-klasse nějak nedává smysl.