cytat:
reakce na: Honza91, 02.05.2019 11:28 (Ahoj, mám s partnerkou rozepři ...)
Ze zvědavosti jsem osadil přemapovanou jednotku do HDI ve 406.
První věc je zjistit stav motoru např. zjištěním korekcí vstřiků (např. v Bosch service) - pokud budou velké korekce, bude potřeba opravit problém (nebo se auta zbavit).
Zadruhé, koupě druhé řídící jednotky, protože jsem nechtěl mít rozhrabaný originál.
Auto nebylo na válcích, nicméně jsem jezdil střídavě s originální a s upravenou jednotkou.
Motor je pocitově o něco málo silnější a méně hlučný při dálničních rychlostech, ovšem podstatný díl na tomto pocitu tvoří skutečnost, že pedál plynu zabírá dříve. Jinak řečeno, s laděnou jednotkou působí motor živěji, ovšem když jsem vyhodil laděnou jednotku a vrátil originál, auto nebylo chcíplé, naopak mi připadalo podobně živé, pokud jsem více šlapal na pedál.
Co se týče spotřeby - po vyjetí několika plných nádrží (~80 litrů) střídavě s oběma jednotkami při stejné průměrné rychlosti na stejné trase je spotřeba totožná (podle dotankování, nikoliv palubáku).
Výsledek je, že s autem se sice jezdí příjemněji (nechal jsem laděnou jednotku), ovšem rozdíl je tak malý, že je lepší peníze odložit na jiné/novější a hlavně výrazně silnější nebo lehčí auto.
Vysolíš peníze na chip (s nejistým výsledkem, navíc hodnotu auta nezvedneš) a dříve nebo později ti to stejně přijde pořád slabé, obzvláště u tlusté C5 (výkon by museli zvednout dvojnásobně, aby to člověka začalo bavit, ale to se nestane).
Jediné uspokojující řešení pro lepší svezení je prodat současnou C5 a koupit to samé s 2.2 biturbo (anebo úplně jiné auto).