anonym napisał:
Tehdy jsem V6 ani nehledala, jen zmiňuji z tehdejší ofic. nabídky to s nejvyšším výkonem. V roce 97 jsme hledala (nové) kupé, trochu či více hot hatch, s cca dvoulitrovým vysokootáčkovým motorem. Prošla si pár testů (v německu, něco britského) a Xsara VTS s Bilstein tlumiči a motorem 120 kW (se sportovním filtrem a výfukem) 124 kW byla mou volbou. Ani Honda ani Alfa 145 (Alfa GTV ano, ale ta byla o 20 000 DM dražší, takže taky ne), ani Golf GTi, ani nic od Opelu ji nekonkurovalo, a i když tím lz...
Výkon motoru sám o sobě není všechno, ale to asi nemusím připomínat. Do úvahy by se měla brát sestava motor-převodovka a podle zajisté dostupných převodových poměrů si spočítat točivé momenty na jednotlivé zařazené stupně. To potom zkombinovat s hmotností vozu a cx (i čelní plochou) a pak je člověk teprve schopen porovnat, jestli se výkonnější = nejlepší. Ale to je jen pro někoho, kdo chce z toho dělat vědu.
Mimo to, argumenty typu WRC a Sebastian Loeb sem podle mě nepatří, protože tady se bavíme o autech, které musí vydržet v provozu několik set tisích km a ne několik RZ a auto pak dostane nový motor to za prvé a za druhé pochybuju, že Loebův Citrón má komfortně nastavené odpružení se všema těma featurama, které jsou popisované v recenzi. Ano, možná vozy WRC původem povstávají ze sériovek, ale je na nich kromě v vnějšího kabátu vůbec něco sériové?