Piątek 11.05.2018 08:54,
1,6HDI
Zrovna 1,6HDi (a někdejší 1,4HDi) je z dieselů na kratší trasy velice vhodný motor (ačkoliv samozřejmě na vyslovené popojíždění se samozřejmě nehodí). Je totiž hliníkový. Poslední generace tříválců 1,4TDI a snad 1,4DI-D Toyota jsou hliníkové diesely. Zahřívají se podstatně rychleji než litinové malé diesely 1,5dCi nebo 1,3JTD. Citroen C4 této generace i s tímto motorem jsem měl a předepsaný interval výměny oleje už byl rozumných 20 000km. Tento motor je určitě lepší volbou než nepříliš povedené motory VTI "Prince" (ze společného vývoje s BMW). Pozor, i tady je VTi pouhé obchodní označení zážehových motorů PSA). Taková 1,6VTi v C-Elysee a P 301 je ale starý motor řady TU s nepřímým vstřikem, který je na krátké trasy i popojíždění úplně ideální.
reagować