*autofans* napisał:
To je klasická česká novinářská žumpa - jeden opisuje od druhého a mnohdy nesmysly. Kdyby všechny diesely fungovali tak jako ty od PSA tak by skoro nebylo o čem psát. Nikdo si netroufne ale napsat, že svezení s 1.6 TDI v OIII je oproti 1.6 HDI návrat do středověku. Osobně jezdím už třetí 1.6 HDI s výměnou oleje po 20-25tkm a no problem. V 1,5t 5008 spotřeba okolo 6 litrů s HDM automatem !
HDI neznám, ale 1,6 TDI je návrat do středověku v porovnání s čímkoliv. Tak debilní motor aby skutečně pohledal. Ten motor se nedá lechtat, tam se furt musí točit turbína, jinak vůbec nic nedělá. Do 1500 rpm je to mrtvola a pak láme zběsile vaz. Tak ostrý přechod mezi ničím a vším jsem ještě nezažil. 50 na 4-ku nejede, vibruje a hučí, ale jak dáte trojku, tak je v autě kravál zase jiného charakteru - od otáček a našeptávač furt prudí "dej tam 4-ku". Já ho považuju za zkoušku patriotismu. Kdo odolá, ten snese od Škodovky fakt všechno.
A při řízení mi nepomáhal ani fakt, že umí pod 5, alespoň mi to ukazoval PP, ovšem, jak jsem vjel na státovku a trochu spěchal, rázem to vyskočilo přes 6 - ten motor nemá rád změny, prostě stabilní otáčky na 5-ku po dálnici.