0
powrót
 

diskuze k tématu: Vibrace při akceleraci Berlingo, Partner 1997

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, technické dotazy, ostatní, automobilky, francouzská vozidla
martinpeugeot
ilość wystąpień8
data registracji26.05.2014
Poniedziałek 26.05.2014 08:30, Vibrace při akceleraci Berlingo, Partner 1997
zdravím všechny
mám problém který nedokázaly vyřešit 4 servisy....jedná se o Peugeot Partner r.v. 1997, motor KFX, 1.4i, bez ABS s posilovačem řízení. Rozhodl jsem se udělat GO předku auta kdy jsem najednou vyměnil tyto díly:
spojková sada Valeo, spojkové lanko, převodovka, tlumiče+pružiny+horní uložení, ramena, všechny čepy, silentbloky stabilizátoru, poloosy, silentbloky motoru uložení motoru. Ihned po zkušební jízdě se projevila vibrace při akceleraci v úzkém pásmu rychlosti cca mezi 20-40 km/h..vibrace ihned zmiznou pokud uberu plyn, na volnoběh se vibrace neprojeví, při brzdění motorem se taky neprojeví, jen opravu při akceleraci, na 1. ne , na a 2. a 3. ano na 4.a 5 . ne...auto jezdi jinak normálně, jen vibruje, trošku hlučí převodovka....
Zkoušeno: dala se ještě jiná převodovka, beze změny, daly se jiné poloosy použité i repasované Lobro, NKG beze změny, dal jsem zpet původní silentboly-beze zmeny.. co je špatně, co mám zkusit? Nic není volné ne autě. Jak mám zkusit zda to nedělá některý z měněných dílů? Děkuji moc za rady již nevím kam dál...ještě může toto vše způsobit vyšší předek auta-po výměně pružin je auto vyšší než bylo a jedna strana je vyšší o 1 cm oproti druhé straně....měřeno kolmo k ose předního kola...

děkuji moc
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Wtorek 27.05.2014 11:57, RE: Vibrace při akceleraci Berlingo, Partner 1997
martinpeugeot napisał:
zdravím všechnymám problém který nedokázaly vyřešit 4 servisy....jedná se o Peugeot Partner r.v. 1997, motor KFX, 1.4i, bez ABS s posilovačem řízení. Rozhodl jsem se udělat GO předku auta kdy jsem najednou vyměnil tyto díly:spojková sada Valeo, spojkové lanko, převodovka, tlumiče+pružiny+horní uložení, ramena, všechny čepy, silentbloky stabilizátoru, poloosy, silentbloky motoru uložení motoru. Ihned po zkušební jízdě se projevila vibrace při akceleraci v úzkém pásmu rychlosti cca mezi 20-40 km/h..vibrace ihned zmiznou pokud uberu plyn, na volnoběh se vibrace neprojeví, při brzdění motorem se taky neprojeví, jen opravu při akceleraci, na 1. ne , na a 2. a 3. ano na 4.a 5 . ne...auto jezdi jinak normálně, jen vibruje, trošku hlučí převodovka....Zkoušeno: dala se ještě jiná převodovka, beze změny, daly se jiné poloosy použité i repasované Lobro, NKG beze změny, dal jsem zpet původní silentboly-beze zmeny.. co je špatně, co mám zkusit? Nic není volné ne autě. Jak mám zkusit zda to nedělá některý z měněných dílů? Děkuji moc za rady již nevím kam dál...ještě může toto vše způsobit vyšší předek auta-po výměně pružin je auto vyšší než bylo a jedna strana je vyšší o 1 cm oproti druhé straně....měřeno kolmo k ose předního kola...děkuji moc

a zkoušela se původní spojka?

reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Wtorek 27.05.2014 12:43, RE: Vibrace při akceleraci Berlingo, Partner 1997
martinpeugeot napisał:
zdravím všechnymám problém který nedokázaly vyřešit 4 servisy....jedná se o Peugeot Partner r.v. 1997, motor KFX, 1.4i, bez ABS s posilovačem řízení. Rozhodl jsem se udělat GO předku auta kdy jsem najednou vyměnil tyto díly:spojková sada Valeo, spojkové lanko, převodovka, tlumiče+pružiny+horní uložení, ramena, všechny čepy, silentbloky stabilizátoru, poloosy, silentbloky motoru uložení motoru. Ihned po zkušební jízdě se projevila vibrace při akceleraci v úzkém pásmu rychlosti cca mezi 20-40 km/h..vibrace ihned zmiznou pokud uberu plyn, na volnoběh se vibrace neprojeví, při brzdění motorem se taky neprojeví, jen opravu při akceleraci, na 1. ne , na a 2. a 3. ano na 4.a 5 . ne...auto jezdi jinak normálně, jen vibruje, trošku hlučí převodovka....Zkoušeno: dala se ještě jiná převodovka, beze změny, daly se jiné poloosy použité i repasované Lobro, NKG beze změny, dal jsem zpet původní silentboly-beze zmeny.. co je špatně, co mám zkusit? Nic není volné ne autě. Jak mám zkusit zda to nedělá některý z měněných dílů? Děkuji moc za rady již nevím kam dál...ještě může toto vše způsobit vyšší předek auta-po výměně pružin je auto vyšší než bylo a jedna strana je vyšší o 1 cm oproti druhé straně....měřeno kolmo k ose předního kola...děkuji moc


Na delším hnacím hřídeli z převodovky ke kolu bývá obvykle vyvažovací tělísko nebo spíše tlumič kmitů. Nevím, jestli se dá nějak ladit, ale minimálně se s ním dá po hřídeli posouvat a zkoušet jestli to má na něco vliv.

reagować
martinpeugeot
ilość wystąpień8
data registracji26.05.2014
Wtorek 27.05.2014 16:56, třesení - vibrace
na nových poloosách ten kroužek bohužel není...

vzniká jen při přidání plynu např. rozjezd na červenou ve městě

na 1.převodový stupeň od 0-35km/h nejsou cítit vibrace-třesení, jen snad velmi málo v bodu kolem 25km/h

na 2. převodový stupeň je cítit třesení které vznikne najednou při cca 25km/h a od 35km/mizí a nad 40 km/h již není

na 3. převodový stupeň je cítit třesení méně ale ja tam kolem 25km/h pak mizí nad 40km/h není

na 4. převodový stupeň je třesení také méně a je tam kolem 25 km/h a mizí nad 40km/h

na 5. převodový supeň nejde tak pomalu jet takže cca od 40km/h do 120 km/h není žádné třesení



amplituda třesu-vibrací tedy začíná cca kolem 25km/h a nezáleží na otáčkách motoru kolem 25km/h nastupuje razantně a rychle mizí kolem 35-40 km/h pokud jsem sledoval je tam i dále ale již velmi malinká-téměř neznatelná...ale vždy jen při akceleraci, pokud jedu a jen lehtám plyn nic není cítit



u všech pokusech jsem se snažil mít otáčky motoru od volnoběhu do cca 4000ot/min



problém chci vyřešit již jen pro to abych věděl....s autem se dá jezdit ale je to nepříjemné....
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Wtorek 27.05.2014 17:42, RE: třesení - vibrace
martinpeugeot napisał:
na nových poloosách ten kroužek bohužel není...vzniká jen při přidání plynu např. rozjezd na červenou ve městěna 1.převodový stupeň od 0-35km/h nejsou cítit vibrace-třesení, jen snad velmi málo v bodu kolem 25km/hna 2. převodový stupeň je cítit třesení které vznikne najednou při cca 25km/h a od 35km/mizí a nad 40 km/h již nenína 3. převodový stupeň je cítit třesení méně ale ja tam kolem 25km/h pak mizí nad 40km/h nenína 4. převodový stupeň je třesení také méně a je tam kolem 25 km/h a mizí nad 40km/hna 5. převodový supeň nejde tak pomalu jet takže cca od 40km/h do 120 km/h není žádné třeseníamplituda třesu-vibrací tedy začíná cca kolem 25km/h a nezáleží na otáčkách motoru kolem 25km/h nastupuje razantně a rychle mizí kolem 35-40 km/h pokud jsem sledoval je tam i dále ale již velmi malinká-téměř neznatelná...ale vždy jen při akceleraci, pokud jedu a jen lehtám plyn nic není cítitu všech pokusech jsem se snažil mít otáčky motoru od volnoběhu do cca 4000ot/minproblém chci vyřešit již jen pro to abych věděl....s autem se dá jezdit ale je to nepříjemné....


Hm, to je jasné, dělá to jeden z hnacích hřídelů, kdy se zatížením vybudí frekvence shodná s vlastní frekvencí hnacího hřídele a dojde k rezonanci. Po kroužku bych se ptal, on totiž mění vlastní frekvenci toho delšího z hřídelů a posune ji mimo pracovní oblast. Pokud s vibrujícím vozem budete jezdit, dřív nebo pozděli dojde k destrukci hřídele únavou materiálu (únavový lom).
Pokud tam kroužek byl, chtějte jej zpátky, pokud tam nebyl, zkuste jej někde sehnat a nechat namontovat. Nemělo by to snad být drahé a výsledek uvidíte hned.
reagować
martinpeugeot
ilość wystąpień8
data registracji26.05.2014
Wtorek 27.05.2014 18:17, vibrace
dobrý den, měl jsem tam nahozené 4 ruzné poloosy jedny starline bez vyvažovacího kroužku pak Lobro opět bez vyvažovacího kroužku a pak dvoje z vrakače s kroužkem a nebyl znát rozdíl....mechanici říkali že to tam být nemusí....ale co není může být....zkusím ještě sehnat a nahodit...ale....spíše mě vrtá hlavou to že levá poloosa má radiální vuli v uložení převodovky-konec tam prostě lehce viklá zda toto nemuze být příčina....zkusím udelat video....nebo pak jedině se celý agregát rozvibruje díky nevhodnému uložení nebo muže být někde měkčí karosérie? díky za rady
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Wtorek 27.05.2014 23:22, RE: vibrace
martinpeugeot napisał:
dobrý den, měl jsem tam nahozené 4 ruzné poloosy jedny starline bez vyvažovacího kroužku pak Lobro opět bez vyvažovacího kroužku a pak dvoje z vrakače s kroužkem a nebyl znát rozdíl....mechanici říkali že to tam být nemusí....ale co není může být....zkusím ještě sehnat a nahodit...ale....spíše mě vrtá hlavou to že levá poloosa má radiální vuli v uložení převodovky-konec tam prostě lehce viklá zda toto nemuze být příčina....zkusím udelat video....nebo pak jedině se celý agregát rozvibruje díky nevhodnému uložení nebo muže být někde měkčí karosérie? díky za rady


Zajímavé...
Ad vůle - axiální vůle tam je určitě, protože se propružením mění délka poloosy. Pak je tam vůle na pootočení, což je vůle mezi ozubenými koly v rozvodovce a převodovce. Ale radiální vůle by tam být asi neměla, ta by se mohl ožvejkat a protočit 1000-ci hran. Zdroj vibrací to být může.
A z5 k těm poloosám. Všechny měly to rezonanční pásmo 25-35 km/h?
reagować
martinpeugeot
ilość wystąpień8
data registracji26.05.2014
Wtorek 27.05.2014 23:37, vibrace
když tam byly nové poloosy tak bod vibrací byl kolem 35-40 km/h u starých poloos z jiného auta se vibrace o něco snížily a posunuly kolem 25k/h . starší mají asi větší vuli než nové a tu vibraci kterou něco způsobuje poněkud pohltily...a otázka je co tu vibraci způsobuje....do volantu to nejde, takže vibraci přenáší do karosérie jeden ze 3 silentbloků - bud na straně převodovky nebo akcelerační dole nebo na straně rozvodů tkz. doraz-ten je při akceleraci stále opřený o doraz ...nebo se něco rozkmitá..četl jsem někde o jevu při kterém se pohonná jednotka rozkmita - je to souvislost mezi spojkou a uložením motoru...
reagować
martinpeugeot
ilość wystąpień8
data registracji26.05.2014
Wtorek 27.05.2014 23:39, vibrace
ještě jsem dal zpět starý silentblok co je na převodovce a o něco málo se vibrace snížily...ale stále tam jsou jak píšu výše v příspěvku.. děkuji za další podnět jak přijít na příčinu
reagować
martinpeugeot
ilość wystąpień8
data registracji26.05.2014
Środa 28.05.2014 17:58, video
http://youtu.be/5NbdQXrcs_U
reagować
martinpeugeot
ilość wystąpień8
data registracji26.05.2014
Piątek 30.05.2014 17:22, vibrace
stále dumám a nemuzu na nic přijít.. pokud to rozdělám tak musím vědět co budu měnit



nejde mi do hlavy proč to na 1 nevibruje....

není tu někdo komu muzu zavolat a probrat to? Někdo znalý toho auta?
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Sobota 31.05.2014 11:00, oříšek
Věřím, že je to otravné, bohužel to může být kombinace několika faktorů. Měnilo se toho opravdu hodně a často když se u starého a hodně jetého auta vrtne do něčeho co fungovalo, po*ebe se tím toho víc. Za dobrotu na žebrotu... A co ty pružiny? Dal bych tam nějaké jiné a hlavně stejné, nebo že by bylo hnuté uložení tlumičů? A co geometrie je dobrá?
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.