Poniedziałek 03.04.2006 08:14,
Berlingo
Protože s tímto autem mám nějaké drobné zkušenosti, napíšu zde pár postřehů. Co se týká motoru 2.0 HDI, při proběhu 120.tis. se projevila vadná řemenice při 110tis., vadné žhavící svíčky 115tis. jinak pouze běžný servis. Nevýhodou je váha motoru a tím trpící př. náprava - řešeno např. tím, že tam jsou litinová ramena - jsou pevnější ale nedají se měnit samostatně čepy - už se měnily obě, cenu už nevím přesně ale myslím ca 5tis/ks.
Bohužel dostupnost aut s dvojími posuvnými dveřmi na našem trhu v daném ročníku je velmi malá. U nových aut to odhaduji tak na jedno auto z dvaceti prodaných, dvoje šoupačky má naopak většina aut dovezených z DE ve verzi Multispace. V rodině máme modely 1,9D,2,0HDI,1,6B a nyní jsem koupil 1,4B + LPG. Ta auta se dají popsat takto: Na delší trasy a svižné ježdění HDI, 1,9 menší výkon ale absolutní držák, nízká spotřeba, 1,6 nic moc co se týká výkonu vzhledem k 80kW, 1,4 malý výkom ale na krátké trasy a do rovin výborný - dle mého názoru skvělý rodinný taxík pro manželku a děti. Dle zkušenosti nejlevnější servis.
Jinak např. zmíněná auta z DE ve výbavě Multispace mají v 90% 2x zadní boční dveře, ABS, Klima, kompl. elektrika a 2-4 Airbagy. Málo ktré auto v "osobní verzi" tam má zadní křídlové dveře - u nás ca 80%. Zase se ale u nás dají četně koupit auta s možností odpočtu DPH. Tohle auto jednoznačně převálcovalo původně zamýšlenou Fabii combi. Všechna Berlinga mají oboustranně pozinkovanou karoserii. Auta po faceliftu 2003 daleko lépe svítí, tam už je cena ale někde jinde. Přesto ale myslet si, že auta ročníku 2001 v HDI budou mít najeto do 100 tis je celkem naivní (samozřejmě jsou občasné výjimky)
reagować