ivan2 napisał:
V itálii jsem nebyl, ale pojedu tam na podzim, to jsem na ně zvědavej. U nás mi vadí, že češi jsou hrozní borci, ale neumí ani pitomý pravidla. Zrovna před týdnem kolabovala D1. Před zúžením do 1 pruhu, kde se několik km popojíždělo, bylo vidět, jak málo lidí zná pravidlo zipu a skoro každej se tlačil do toho průběžnýho pruhu daleko před uzavírkou. Já popojel až na ten konec a plynule se zařadil před oktávku (s pražskou spz). Ten borec mě moc nechtěl pustit a když viděl že nic nezmůže, zamozřejm...
Pravidlo zipu:
největší totální zhovadilost je, když někde na 2proudové komunkaci vznikne v jednom pruhu překážka. Všichni malamuti, co jedou v tomto pruhu, zastavují za sebou jako stádo ovcí a čekají. Za 10 minut má kolona kilometr a v tom okamžiku přijede někdo, kdo zná znění platné vyhlášky, ježto mu ne povoluje, ale přikazuje, využívat v max. m,ožné míře do posledního okamžiku před zúžením či překážkou obou jízdních pruhů. Ovšem ti tuatani si to přeloží, že je někdo che "vopískovat" a završí to megahňup, kterej, protože nic neví, si hňápúně přes oba pruhy, čímž je kalamita hotová. Tak na tyhle hochy používám domluvu, kdy normálně vystoupík z auta a jdu se zeptat, proč mě nechce pusti, abych dojel až tam, kde se auta sjíždění do jednoho pruhu. Čumí jako jelen, když mu to vysvětluji.Ale sám nic člověk nezmůže, protože kde narazíš no vola, je vždy problém.
Ad ohleduplnost ve vzathu k rychlosti jízd ya ve vztahu k nehodovosti.
V Miláně (kde sídlila moje firma) jsem měl z počátku obrovské problémy s orientací, navigace v té době nebyly (1995, resp. já jsem ji neměl) jezdil jsem podle značek a podle mapy. Miláno je proti Praze "poněkud" jinak dopravně rušné město, Praha je taková víska proti Milánu. Italové jezdí dost "osobitým" způsobem, jezdí dost yrchle ale hlavně ohleduplně. Ač to mnohý nechche pobrat, ohleduplnost vidím v tom, že když potřebuji např. přejet přes 4 pruhy dálnice na mýtu před Milánem, tak mě bez troubení a cornuta pustí, protože asi vidí, že jsem cizinec a tudíž nemohu znát vše. Zato v Praze, tam kdyby neměl člověk klakson v pořádku, tak nedojede z pepíkova 1 do pepíkova 2....Ital tě pustí, když samosebou dáš blinkr (u ás někdy pochybuji o zdravém rozumu některých dementů na silnci, co bez blinkru odbočují vesele vlevo!!) a ještě se usměje.Na dálmnici Verona-torino jsou občas 3 pruhy nojn stop jedna lajna plný, auta jedou za sebou 3 metry. Nepamatuji, že bych tam snad až na jednu dvě výjimky stál v koloně jako debil na D1, protože se dvě blbý vovce srazily. Zato na D1 je to denodenní pravidlo a kdo poslouchá ZV ČR1, mi dá za pravdu. Nám, Čechům, nepomůže, ani kdyby D1 měla 10 pruhů, vždycky se tam najde kombinace vocasů, co se tam dokáže srazit a zarvat ji na půl dne.
Ač jsou Poláci hovada na ento, jezdil jsem po Warszawě, ale věřte nebo ne, za 2 roky ježdění tam jsem zažil asimtak 5% celkového počtu Dn, jako jich bylo v Praze.
Kde jsem se ale opravdu bál, byl Minks (BY) a potom Kyjev a Doněck na Ukrajině. Tam jsem trnul, co se kde stane. To jsou ...cenzura.
Takže o tom slavným průzkumu, co někdo za těžký prachy "napsal", si myslím své a o čem jsem přesvědčen, je to, že my,. jakožto Češi s polu s POláky (prasata, cp prasí a kašlou na vše) a Úkáčka jsou největší hovada. Češi navíc tím, že polovina z nás si myslí, že umíme jezdit. A přitom ho*no.Ono taky, odkud bychom se to měli naučit?? Z cesty do Chorvatskla jednou za rok?
Z Prahy?? Kde když ráno změní jednu dopravní značku, je půltýdenní kolaps??
Moc málo je na našich silnicích fakt řidičů, kteří to "umí", ale ne tím, že dojedou z A do B, to víceméně dovede každý (ale ne všicni), ale dojede tak, že jednak dojede zdráv on a jeho posádka, zabrání po cestě asi tak 10 dopravním nehodám následkem jednání druhých a to při tom všem, že neplatí pokuty za stupidnosti, které nařizuje náš zákon, a dopjede tam relativně včas, což se například nedá nikdy předvídat, když potřebuji jet po naší profláknuté D1.
Sorry za malý výlev citů, ale se*ou mě ti, co jsou přesvědčeni, že umí jezdit a přitom jsou to prasata. Díky jednomu takovému jsem dne 17.6. v 12:45 u Hradce bpřišel o své auto (Subaru).