RENÉ napisał:
Proč máte v článku vyobrazenou řídící jednotku pro EDC7? To se dělá i chiptuning traktorů a bagrů?
Předpokládám, že vyobrazená řídicí jednotka je svým způsobem prefabrikát a její vyobrazení je ilustrací faktů, publikovaných v příspěvku, protože výše je uvedeno, že každý výrobce motorů si "svůj" software naladí podle typu. Proto bych se nedivil, kdyby hardwarově totožná jednotka pracovala v turbodieselu pro "nadupané žihadlo" i ve stavebním stroji, vždyť to je právě důkaz té variability a možností "chipování", něco jiného je program, který v té jednotce je nahraný - to je ten ROZUM, který podle signálů z nejrůznějších čidel ( neúplný výčet: teplota nasávaného vzduchu, objem nasávaného vzduchu, úhel otevření škrticí klapky nebo poloha plynového pedálu, teplota chladicí kapaliny, poloha klikového hřídele, momentální otáčky motoru, momentální otáčky kol nebo jiného spotřebiče, lambda sonda u benzínu, atd atd...teď si nevybavím další) a podle základního nastavení ( čili JSEM 2-, 3-, 4- JÁ NEVÍM KOLIKA -VÁLEC benzín nebo diesel, mám nebo nemám turbo, lambdu atd atd...) upravuje množství vstřikovaného paliva a hlavně časové posuny okamžiků vstřiku a u benzínu i zážehu - předstih už nereguluje podtlaková a odstředivá regulace, ale právě program podle většího počtu vstupních údajů. Výsledek je ono kýžené snížení spotřeby a emisí při stabilizaci výkonu a zvýšení účinnosti spalování. Proto se vůbec nedivím, že autor použil jako ilustraci k článku o osobních autech řídicí jednotku z "bagru", protože ať se tomu chce nebo nechce věřit, s patřičným programem MŮŽE FUNGOVAT V OBOU APLIKACÍCH.