subarák napisał:
Davide, žádný auto se nevyplatí, pokud nejsi taxikář. Pokud by všichni vybírali jen podle ekonomiky provozu, servisních nákladů, pojištění a já nevím čeho všeho, neprodalo by se asi žádné BMW, Mercedes apod, ale jezdily by Dacie logan, S.Spark, D.matis a podobné pojízdné rakve. Nezatracujme majitele, který si koupí auto jaké chce, protože na to má, líbí se mu, i když se mu "nevyplatí". Pokud někdo chce opravdu šetřit, nechť jezdí hromadnou dopravou. Jo a vykašli se na insignii, kup si pořádný a...
Ale přecejen ušetřit se dá:
Chtěl jsem střední třídu, protože mám rodinu a nesouhlasím s tím, že Fabia kombi je rodinné auto. Pak jsem měl 2 možnosti:
1) koupit nové auto v hodnotě cca 750 tisíc a provozovat ho svých 6 let a pak jej za 200 tisíc prodat - roční ztráta necelých 100 tisíc a při 10 tisících km ročně nebudu řešit 10 tisíc úsporu na palivu, když jsem ve ztrátě řádově výše.
2) koupit ojeté auto v hodnotě 140 tisíc, což jsem udělal, sem tam na něm něco opravit, řekněme, že mě to za těch 6 let provozu stálo 30 tisíc, čili jakobych investoval na začátku 170 a po 6-ti letech jsem jej za 25 tisíc prodal, což mi ročně vychází na ztrátu cca 24 tisíc.
Znovu a znovu se rozhoduji pro variantu 2), protože se mi narozdíl od varianty 1) zatím vyplácí. Jenže spotřeba v tom zásadní roli nehraje.