0
powrót
 

diskuze k tématu: Češi víc kupují méně žíznivá auta

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 09.07.2008 21:15,
Nejvíc se mě líbí borci s jednaosmičkama nebo dvoulitrama co jezdí za 6-7............
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 10.07.2008 01:00, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Nejvíc se mě líbí borci s jednaosmičkama nebo dvoulitrama co jezdí za 6-7............
No počky ... větší objem vždy neznamená velkou spotřebu (pokud se nejedná o třílitry nebo i více).
S jednaosmičkama nebo dvoulitrama v benzínu se dá opravdu jezdit za 6-7 na sto. Ale pouze pokud jezdíš langsam samozřejmě... problém u nás je ten, že když někdo vidí objem nad 1.8, tak ho hned napadne, že to musí žrát. Ale musíte brát v potaz, že ne všechny motory (o stejné kubatuře) jsou stejné. Samozřejmě, že pokud máte nějakýho dvoulitra řekněme se 120 kW v 7000 ot./min., tak je jasné, že bude žrát. Motor má vysoký kompresní poměr, v nízkých otáčkách netáhne, musí se točit a spotřeba je hned tu a tam. Na druhou stranu já osobně mám dvoulitr benzín "přiškrcený" menším kompresním poměrem na 94 kW v 5400 rpm a motor parádně táhne od spodních otáček a při uklidněné jízdě ho stačí jen "lechtat", protože na popojíždění má síly dost. Přitom se subjektivně zdá silnější (pokud využíváte spodní otáčky). Spotřeba po okreskách je příjemných 6,8 na sto - nesmím tomu však dávat furt na prdel. Škoda, že velké objemy degraduje povinné ručení - to bych v malém objemu už neviděl v podstatě skoro žádnou výhodu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 10.07.2008 09:27, RE: bez předmětu
RadekJ napisał:
No počky ... větší objem vždy neznamená velkou spotřebu (pokud se nejedná o třílitry nebo i více).
S jednaosmičkama nebo dvoulitrama v benzínu se dá opravdu jezdit za 6-7 na sto. Ale pouze pokud jezdíš langsam samozřejmě... problém u nás je ten, že když někdo vidí objem nad 1.8, tak ho hned napadne, že to musí žrát. Ale musíte brát v potaz, že ne všechny motory (o stejné kubatuře) jsou stejné. Samozřejmě, že pokud máte nějakýho dvoulitra řekněme se 120 kW v 7000 ot./min., tak je jasné, že bude ...
Souhlas, mám 1.8 v Géčkové Astře, s krouťákem 170Nm při 3600ot je i slušně pružný motor a netřeba ho nějak extra vytáčet. Při běžném ježdění se není problém dostávat pod 7l. Při ježdění do 100km/h i 6,5l.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 10.07.2008 13:38, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Nejvíc se mě líbí borci s jednaosmičkama nebo dvoulitrama co jezdí za 6-7............
To je celkem složitý problém a je potřeba se na něj podívat komplexně. Vezmeme jeden vůz a osadíme ho různými motory. Třeba Oktávku. Základní motorizace byla u OI 1.4 (brrrr) , pak máme 1.6, 1.8 a 2.0. Dovoluji si tvrdit, že při ustálené jízdě při rychlosti 90 km/h nebudou zásadní rozdíly ve spotřebě, auto potřebuje k pohybu stejný výkon od všech agregátů (rozdíl hmotností je zanedbatelný). Rozdíl je pouze v režimech motorů, kdy 1.4 bude třeba někde na 25% výkonu a 2.0 bude na 15% výkonu. Zrychlíme na 140 km/h (každému motoru to bude trvat jinak dlouho, to je jasné). I zde si dovolím tvrdit, že na tom budou motory se spotřebou podobně, ale 1.4 ka se začne dostávat do oblastí s vvšší měrnou spotřebou paliva a pravděpodobně si řekne o něco více. Při posunu ke 160 km/h. bude 1.4 ka žrát jak tank a 1.6-ka bude pomalu přestávat stíhat a zvýší se jí spotřeba.
Zjednodušeně se dá říci, že když se bude se všemi obsahy jezdit víceméně podobně, tak rozdíly ve spotřebách zásadní nebudou. Velké rozdíly nastanou, když se začne jezdit stylem brzda-plyn, k čemuž větší obsahy svádí více. Větší obsah totiž rozpohybovává větší hmotu a spotřebuje na to více paliva. Ve městě se rozdíly projeví daleko více, ale při ustálené jízdě nejsou rozdíly tak významné. Mám v autě 1.8 a vloni na dovo v rakouských Alpách (a při cestách po rakouských dálnicích rychlostí do 140 km/h) jsem měl spotřebu 6.6 l/100 km. Jeli jsme ve 2 bez klimy (podzim). A v roce 2005 jsem absolvoval dovolenou ve francouzských alpách ve 4, plný kufr a občas klima se spotřebou 6.9l/100km.
Takže já se velkého objemu s ohledem na spotřebu nebojím. Když bude vysoká, tak je to nohama, rukama a hlavou (beru motor bez závady).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 10.07.2008 13:43, RE: bez předmětu
RadekJ napisał:
No počky ... větší objem vždy neznamená velkou spotřebu (pokud se nejedná o třílitry nebo i více).
S jednaosmičkama nebo dvoulitrama v benzínu se dá opravdu jezdit za 6-7 na sto. Ale pouze pokud jezdíš langsam samozřejmě... problém u nás je ten, že když někdo vidí objem nad 1.8, tak ho hned napadne, že to musí žrát. Ale musíte brát v potaz, že ne všechny motory (o stejné kubatuře) jsou stejné. Samozřejmě, že pokud máte nějakýho dvoulitra řekněme se 120 kW v 7000 ot./min., tak je jasné, že bude ...
Malé objemy mají výhodu při dynamické pomalé jízdě. Většinou se ovšem montují do malých vozů = malá hmotnost= nízká spotřeba. Nedovedu si představit Passata do města s litrovým motorem za účelem snížení spotřeby. Možná by k tomu vůbec nedošlo. Je to neco ve smyslu kilo železa a kilo peří. Pokud potřebuješ 10 kW tak na něj potřebuješ pořibližně stejmý průtok paliva, ať to dostáváš z 1.2 nebo z 2-litru. Kdo má palubní počítač, tak ať si to ověří. Vemte 2 auta na dvouproudovce jeďte vedle sebe konstantní rychlostí s různými kubaturami a čísla si porovnejte.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 10.07.2008 15:43, RE: bez předmětu
David V napisał:
To je celkem složitý problém a je potřeba se na něj podívat komplexně. Vezmeme jeden vůz a osadíme ho různými motory. Třeba Oktávku. Základní motorizace byla u OI 1.4 (brrrr) , pak máme 1.6, 1.8 a 2.0. Dovoluji si tvrdit, že při ustálené jízdě při rychlosti 90 km/h nebudou zásadní rozdíly ve spotřebě, auto potřebuje k pohybu stejný výkon od všech agregátů (rozdíl hmotností je zanedbatelný). Rozdíl je pouze v režimech motorů, kdy 1.4 bude třeba někde na 25% výkonu a 2.0 bude na 15% výkonu. Zrychl...
trochu mi unika smysl teto diskuze... 1.8, 2.0 to preci nejsou Velke objemy....
3.0 a vice, to jsou objemy preci... dost pochybuju , že 7.0 v corvette bude pri ustalene jizde, konstantni, dejme tomu 90, žrát 20 litru na 100
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 10.07.2008 15:58, RE: bez předmětu
anonym napisał:
trochu mi unika smysl teto diskuze... 1.8, 2.0 to preci nejsou Velke objemy....
3.0 a vice, to jsou objemy preci... dost pochybuju , že 7.0 v corvette bude pri ustalene jizde, konstantni, dejme tomu 90, žrát 20 litru na 100
Pro většinu čechů jsou 1.8, 2.0 atd. příííliš velké objemy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 10.07.2008 21:55,
Jenže v českých krajích nejde jezdit v klidu. Takže když si pořídím dvoulitra nebudu to jenom lehtat. Holt nafta je nafta.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 10.07.2008 22:20, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Jenže v českých krajích nejde jezdit v klidu. Takže když si pořídím dvoulitra nebudu to jenom lehtat. Holt nafta je nafta.
V českých krajích se dá jezdit v klidu a o to je to lepší, když máš výkonovou rezervu.
Jinak ohledně motoru je na každým, co komu vyhovuje. Někomu nafta nevoní a má rád sportovnější naladění motoru, čehož nafta schopná není. Krouťák taky není tak velká výhoda, protože se těžšími převody eliminuje (z důvodu malých maximálních otáček) - výhoda je, že u nafty máš max. točivý moment už vespodu, nevýhoda je, že dále pak klesá. Moderní benzínové motory (zvlášť s turbodmychadlem) mají v nízkých otáčkách už 80% točivého momentu, takže se s nimi už dá též jezdit úsporně. Nafta už je přece jenom dražší už benzín a když k tomu připočtu vyšší náklady na údržbu a taky vyšší hmotnost. Tak už to takové terno není
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.07.2008 09:33, RE: bez předmětu
anonym napisał:
trochu mi unika smysl teto diskuze... 1.8, 2.0 to preci nejsou Velke objemy....
3.0 a vice, to jsou objemy preci... dost pochybuju , že 7.0 v corvette bude pri ustalene jizde, konstantni, dejme tomu 90, žrát 20 litru na 100
To je pravda, spíše jsem srovnával běžnou konfekci. motory kolem 3 ltr už přeci jen mají relativně větší ztráty a tam se v nízkých rychlostech ta větší rozežranost projeví. Bude podstatnější rozdím při ustálené 90 km/h mezi 1.4 a 3.0
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.