0
powrót
 

diskuze k tématu: Cenový boj: ojetiny v. nová auta

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.02.2009 09:53, čas očekávání
Na změny, co mohou něco změnit čekáme všichni, nejvíce asi výrobci a prodejci. Tito už víceméně nemají kam klesat s cenou a projednávaná -avizovaná pomoc vlády by byla jistě vítána. Nicméně, je nutno pamatovat na to, že vše je pod taktovkou "trhu", nabídky a poptávky, což nikomu nezaručuje právo na "přežití". A já, jako " potencionální kupec automobilu", nekompromisní konkurenční boj beru jako přirozený a správný.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.02.2009 13:20, RE: čas očekávání
hmhm napisał:
Na změny, co mohou něco změnit čekáme všichni, nejvíce asi výrobci a prodejci. Tito už víceméně nemají kam klesat s cenou a projednávaná -avizovaná pomoc vlády by byla jistě vítána. Nicméně, je nutno pamatovat na to, že vše je pod taktovkou "trhu", nabídky a poptávky, což nikomu nezaručuje právo na "přežití". A já, jako " potencionální kupec automobilu", nekompromisní konkurenční boj beru jako přirozený a správný.
já věřím tomu,že trh může rozhýbat opatření,které se týká odpočtu DPH pro všechna vozidla.To beru.Ale totální nesmysl je tzv.šrotovací prémie.Přeci,když je na to někdo špatně,nemůže si koupit nové auto v řádu statisíců,tak nechápu,jak mu pomůže prémie např.25tis Kč oproti sešrotování jeho stávajícího vozu.Nehledě na to,že většina 10-ti letých aut má i dnes hodnotu vyšší než 25tis Kč,takže pro zákazníka je určitě lepší stávající vůz prodat,než jej sešrotovat.Jednak by prodejem měl urtžit více peněz a druhak by nemusel platit sešrotování,které bude taky určitě něco stát,takže z příspěvku mu zbyde míň.
Další věc je,že je to naprosto nesystémové řešení.Bude znamenat obrovský výdaj ze státního rozpočtu ve prospěch jednoho odvětví.To potom začnou podobné věci požadovat skláři,stavaři,prodejci elektroniky atd.. a já se jim ani nedivím.Stačí se podívat kdo v komisích,které toto hodnotí a řeší sedí-všechno jsou to lidé spjatí a závislí na automobilovém průmyslu.Těm nejde prvotně o to,aby se stát a lidé dostali z krize,nýbrž prvotně o to,aby se prodávalo co nejvíce aut,a to za každou cenu.Je totiž jasné,že výdaje,které by byly použity na tzn. šrotovné se musí vyndat odněkud jinud.V té komisi by měli sedět nezávislí ekonomové,bohužel tam není ani jeden.
Poslední věc:absolutně nelogické je chování jednotlivých ministerstev.Kalousek řekne v listopadu,že přemýšlí nad tím,že DPH si podnikatelé budou moci odečíst na všech typech aut.OK,v pořádku.Ale proč to prohlášení udělá půl roku předtím,než stoupí v planost,nehledě na to,že ještě není vůbec jisté jestli v platnost vstoupí.To samé se šrotovným-i když tam to vypadá,že je jasné,že žádné nebude-aspoň doufejme.Momentální efekt je takový,že ti lidé,kteří přemýšleli o nákupu nového auta vyčkávají co bude nebo nebude,co projde a neprojde,a prodeje nových aut tím dostali další ránu.Myslím,že to moudré určitě nebylo.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.02.2009 13:30, Cenový boj
Nic se nezmění na tom, že se i nadále budou prodávat jak nový, tak ojetý vozy. Tzv. boj může "nastat" u cenově podobných vozů. Přitom tady stále budou protipóly, tedy ti, kteří budou každou kačku otáčet v ruce při nákupu nejlevnějších ojetin a pak ti, kteří to nikdy řešit nemusí, protože si budou bez problémů kupovat vozy nové - ergo, ty dražší.
" Zlatý střed" bude stále kupovat za cca (+-)150 tisíc v bazarech. Pakliže nastane "dramatická situace" v cenovém propadu u nejlevnějších nových vozů, ať už je vyvolá cokoliv, tak odhaduji, že skupina "zlatého středu se může přiklonit k novému vozu. Jak už výše popsal "hmhm", konkurenční boj to může hodně změnit, ale ta "správná bitka" dle mého, ještě nezačala a možná ani nebude.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.02.2009 13:54, RE: čas očekávání
labio napisał:
já věřím tomu,že trh může rozhýbat opatření,které se týká odpočtu DPH pro všechna vozidla.To beru.Ale totální nesmysl je tzv.šrotovací prémie.Přeci,když je na to někdo špatně,nemůže si koupit nové auto v řádu statisíců,tak nechápu,jak mu pomůže prémie např.25tis Kč oproti sešrotování jeho stávajícího vozu.Nehledě na to,že většina 10-ti letých aut má i dnes hodnotu vyšší než 25tis Kč,takže pro zákazníka je určitě lepší stávající vůz prodat,než jej sešrotovat.Jednak by prodejem měl urtžit více pen...
V podstatě souhlas, taky se těžko představím, že strčím do šroťáku např. 10 letou Oktávku, abych za ni dostal 25 litrů na nový auto. Přeci jen, Oktávky se za 25 litrů ještě neprodávaj.Takže, tento nápad stojí, no víš za co. Taky souhlasím stím, že by pomoc státu měla být věnována i jiným důležitým odvětvím, ale tady nevnímám ta "správná lobby". Takže čas ukáže a vyhodnoďme to tak za půl roku - rok.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.02.2009 14:52, RE: Cenový boj
frupo napisał:
Nic se nezmění na tom, že se i nadále budou prodávat jak nový, tak ojetý vozy. Tzv. boj může "nastat" u cenově podobných vozů. Přitom tady stále budou protipóly, tedy ti, kteří budou každou kačku otáčet v ruce při nákupu nejlevnějších ojetin a pak ti, kteří to nikdy řešit nemusí, protože si budou bez problémů kupovat vozy nové - ergo, ty dražší.
" Zlatý střed" bude stále kupovat za cca (+-)150 tisíc v bazarech. Pakliže nastane "dramatická situace" v cenovém propadu u nejlevnějších nových vozů, a...
no,já si myslím,že momentální ceny nových i ojetých vozů již jsou na hranici rentabilnosti prodeje.Kdyby měli být ještě levnější,myslím,že už se nevyplatí výrobcům je vyrábět,prodejcům je prodávat,přepravcům je rozvážet atd..Takže by bylo dobré přestat zmatkovat,nechávat se ovlivňovat bulvárem,a začít se chovat spotřebitelsky zodpovědně,tzn. využít momentální situace k levným nákupům pokud to samozřejmě jde.Co se týče zlatého středu kolem 150tis Kč, myslím, že právě v tomto segmentu je nejvíce lidí,kteří nejvíce pocítí momentální situaci,přeci jen okruh lidí,kteří uvažují o nákupu vozu ve vyšších cenových relacích tu krizi zřejmě rozdýchají lépe.Další věcí je,že otec od rodiny zřejmě znovu raději koupí ojetého kombika než např. stejně drahý chevrolet spark nebo podobný levný vůz.Takže myslím,že takto napříč třídami si vozy nekonkurují,jde také o požadavky na funkčnost toho vozu.A propo,já bych ten malý levný vůz nekoupil ani manželce na nákup.Včera jsem koukal poprvé zblízka na Toyotu Aygo,a ty dveře vážej snad 5 kilo,nechtěl bych v tom autě bourat.....nepůsobí to vůbec jako auto ale krabička od sirek..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.02.2009 16:55, RE: Cenový boj
labio napisał:
no,já si myslím,že momentální ceny nových i ojetých vozů již jsou na hranici rentabilnosti prodeje.Kdyby měli být ještě levnější,myslím,že už se nevyplatí výrobcům je vyrábět,prodejcům je prodávat,přepravcům je rozvážet atd..Takže by bylo dobré přestat zmatkovat,nechávat se ovlivňovat bulvárem,a začít se chovat spotřebitelsky zodpovědně,tzn. využít momentální situace k levným nákupům pokud to samozřejmě jde.Co se týče zlatého středu kolem 150tis Kč, myslím, že právě v tomto segmentu je nejvíce l...
Ano, ceny aut už asi budou na dně, ale k těm novým prskoletům s kličkami, dle statistiky si vedou relativně dobře, a je jisté, že se jich prodává více než těch ojetých kombíků. Vzhledem k určení jsou sice neporovnatelné, ale cenově vůči sobě nejblíže. Porovnej si ceny prcků z TPCA, výroba i prodej probíhá relativně normálně. Dokonce, je po nich "sháňka" v rámci krize v zahraničí. A zmiňovaný "Chevy" ? Jeden z nejprodávanějších minivozů, ať se Ti to Labio líbí, nebo ne.
P.S. Já sám žádného takového prcka nemám (brouzdám hodně po dálnici), ale proti gustu žádný dišputát.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.02.2009 19:44, RE: Cenový boj
hmhm napisał:
Ano, ceny aut už asi budou na dně, ale k těm novým prskoletům s kličkami, dle statistiky si vedou relativně dobře, a je jisté, že se jich prodává více než těch ojetých kombíků. Vzhledem k určení jsou sice neporovnatelné, ale cenově vůči sobě nejblíže. Porovnej si ceny prcků z TPCA, výroba i prodej probíhá relativně normálně. Dokonce, je po nich "sháňka" v rámci krize v zahraničí. A zmiňovaný "Chevy" ? Jeden z nejprodávanějších minivozů, ať se Ti to Labio líbí, nebo ne.
P.S. Já sám žádného tak...
ohledně malých vozů-naprosto souhlasím,proti gustu žádný dišputát.Já narozdíl od většiny místních pisatelů nikomu nevnucuji svůj názor.Co chceš to si kup.Jen si prostě myslím,že ten segment malých vozů nemůže konkurovat segmentu ojetin-mám tím na myslí střední a vyšší třídu.Přeci když mám 200tis a chci auto,a mám na něj požadavky jako na auto na dálnici,tak nekoupím aygo nebo sparka jen proto,že ho zlevní.
Ještě dodatek:já bych se moc neradoval z toho,že ceny aut budou ještě klesat.Protože už teď jsou ceny na hranici rentabilnosti.Jestli se dostanou pod ní,velmi se omezí výroba,u některých modelů skončí,protože nebude rentabilní.Poté si možná někdo bude mnout ruce,ale dopady jako propouštění v automobilkách a závodech na nich závislých pocítí uplně každý v každém oboru a to více než citelně.Takže snažme se dohlédnout dále než za první roh,a doufejme,že se nic takového nestane.Díky médiím to zatím vypadá spíš hůř než líp-v naší zemi už je velmi málo opravdových novin,převládá bulvár-bohužel o tomto serveru to platí čím dál tím víc také
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.02.2009 19:45, RE: Cenový boj
labio napisał:
ohledně malých vozů-naprosto souhlasím,proti gustu žádný dišputát.Já narozdíl od většiny místních pisatelů nikomu nevnucuji svůj názor.Co chceš to si kup.Jen si prostě myslím,že ten segment malých vozů nemůže konkurovat segmentu ojetin-mám tím na myslí střední a vyšší třídu.Přeci když mám 200tis a chci auto,a mám na něj požadavky jako na auto na dálnici,tak nekoupím aygo nebo sparka jen proto,že ho zlevní.
Ještě dodatek:já bych se moc neradoval z toho,že ceny aut budou ještě klesat.Protože už te...
jen se podívejte jaké firmy a jak jsou citovány v tomto článku-je to reklama a propagace více než okatá
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.02.2009 19:54, RE: čas očekávání
frupo napisał:
V podstatě souhlas, taky se těžko představím, že strčím do šroťáku např. 10 letou Oktávku, abych za ni dostal 25 litrů na nový auto. Přeci jen, Oktávky se za 25 litrů ještě neprodávaj.Takže, tento nápad stojí, no víš za co. Taky souhlasím stím, že by pomoc státu měla být věnována i jiným důležitým odvětvím, ale tady nevnímám ta "správná lobby". Takže čas ukáže a vyhodnoďme to tak za půl roku - rok.
Přesně, za octavii z roku 1999 dostanu i dneska na výkupu cca 70-110.000.-, podle toho, co to je, za silnější TDi neno 1.8T v náloži možná i 130t.......prodejní cena je pak cca okolo 100-160t....a ikdyž cena nových aut klesla, pořád je rozumnější alternativa, než nový logan, thalia, panda či atos...za 25.000.- bych jim nas..l před vrakáč..stejně bych dostal i za fáčko, kdybych si dal práci, víkent se v tom vrtal, ND rozprodal na dražbě či aukru a plechy prodal do sběrny....nepoměr, hloupost. Taky by si měl každej uvědomit, čím jezdí. Jestli má Feldu z roku 1995, ale neni rezavá a má najeto okolo 100t. km, je blbost to dávat šrotovat a koupit plácnu astru G za 100.000km, která je sice bezpečnější, ale víc žere, motorově odchází a může mít najeto i 300t.km...zase nadruhou stranu pro majitele škodáren, žigů a dvoutaktů by to byla injekce, za kterou by dostali alespon tu feldu, popř. luxusního formana 94 s katalizátorem....byť kraksna výkonu 50kW, pořád je to lepší, tolik to nesmrdí a není to brzda provozu jako když před Váma do kopce smrdí stopětka z roku 79 a vy ji nemůžete předjet....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.02.2009 23:20, RE: Cenový boj
labio napisał:
jen se podívejte jaké firmy a jak jsou citovány v tomto článku-je to reklama a propagace více než okatá
Sice v článku na sebe některé značky upozorňují, ale jako reklamu bych to až tak nebral. A na jejich adresu a tvrzení bych mohl sdělit " Nikdy neříkej nikdy". Vždyť, zatím nebylo nic zásadního přijato, co by danou věc vyřešilo.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 05.02.2009 10:19, Cena za srot
Mozna se pletu, ale nedava se v nemecku nahodou premie 2500 euro za sesrotovani? Ja jen tady mluvite o 25 tis kc, pritom je to neco okolo cca 70 tis pokud se nepletu? A to uz zni rozumne za Favority, Feldy ale i nektere prvni octavie ve spatnem stavu ci jina starsi auta....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 05.02.2009 16:23, RE: Cena za srot
mufik.martin napisał:
Mozna se pletu, ale nedava se v nemecku nahodou premie 2500 euro za sesrotovani? Ja jen tady mluvite o 25 tis kc, pritom je to neco okolo cca 70 tis pokud se nepletu? A to uz zni rozumne za Favority, Feldy ale i nektere prvni octavie ve spatnem stavu ci jina starsi auta....
Bohužel se pleteš "mufiku", tady nejde o německých 2,5 tisíce Euro, tady jde o návrh pana Římana ve výši 1 tisíc Euro. Tedy, dle kursu cca 27 litrů. A to je , jak doufám uznáš, sakra rozdíl. A navíc, myslíš, že ti strécové ze starýma křápotkama vyndayjí z prasátek dalších min. 200 litrů, aby si šli koupit "nějaký nový pidi auto" ? Možná jich pár bude, ale pochybuji, že to ti "dědkové", (či jiní, ale asi sociálně slabší) roztočí tak, aby nás dostali z krize v automobilovém průmyslu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 05.02.2009 18:57, RE: Cena za srot
frupo napisał:
Bohužel se pleteš "mufiku", tady nejde o německých 2,5 tisíce Euro, tady jde o návrh pana Římana ve výši 1 tisíc Euro. Tedy, dle kursu cca 27 litrů. A to je , jak doufám uznáš, sakra rozdíl. A navíc, myslíš, že ti strécové ze starýma křápotkama vyndayjí z prasátek dalších min. 200 litrů, aby si šli koupit "nějaký nový pidi auto" ? Možná jich pár bude, ale pochybuji, že to ti "dědkové", (či jiní, ale asi sociálně slabší) roztočí tak, aby nás dostali z krize v automobilovém průmyslu.
Ano souhlasim, ze tisis euro je opravdu smesna castka za auto 10 let stare, to prodam v dobrem stavu za opravdu 50 - 120 tis dle typu auta, stavu a vybavy. Nemeckych 2500 me prijde jiz rozumnejsich pri koupi napriklad auta typu Hyundai I20 ci neco pobne maleho a pomerne levneho.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.