typek napisał:
A když budou všichni stát, nebude co žrát. A budou mrtví všichni
Takový je prostě trend. Z dopravně inženýrského hlediska plní silnice v obci totiž 2 funkce. Dopravní + obslužnou, což má odlišná specifika. No a to se právě bije. A dnes je trend pomáhat té obsluné složce, na úkor dopravní. Takže v obci zúžit a ještě zůžit i když to není nutné. Dát brány, šikany, retardéry atd atd. A když už ne, tak ať je průtah obcí aspoň klikatý. Si všimněte kolik se za poslední rok do města natahalo těch betonových zábran (já říkám tankové zátarasy). Každý pak vykružuje mezi těma kravinama na dvojku s očima navrch hlavy, tak je jasné že cizí auto/chodce nesejme v plném rychlosti. Bohužel dopravní inženýři jsou v praxi šílení teoretici (řečeno slušně) a nevědí jak blbě se v tom jezdí. U nás na křižovatce už autobusáci ty jejich výmysly zcela sabotují a jezdí ji proto nově po svém jen kyvadlově. Jeden počká a druhý jede přes dva pruhy. Protože dopraváci počítají ano bus 2500, ale zrcátka nic, že najíždět až k obrubě není moc příjemné nechápu, někdy vadí křivo zaparkované auto atd , to neberou a just to o metr širší to neudělají. Je třeba vědět, že čím víc a komplikovanější řešení dopravní inža navrhne, tím má větší prémie. Nejlíp, když se ukáže že jsou naprd a může za dva roky udělat nové. Takže ano poměňte všude rychlosti čím víc kategorí, tím líp (podle citu/přiměřenosti už nejezdí nikdo), dejte všude zátarasy, bilboardy, co 5m veledůležitou dopravní značku ať je v tom aspoň guláš. Jen čekám než se dá do asfaltu vodící kabel a auto ho bude muset následovat. Ve druhé vlně GPSku s hlídáním rychlosti a zákazu vejezdů atd. Pohodlnější než zajít zalepit všudypřítomné díry, resp dát asfalt co by se nemusel za 3 roky zas opravovat.